V Japonsku víťazí Španiel Pedrosa

Nedeľa, 14 október 2012

Španielsky motocyklový jazdec Dani Pedrosa má formu. Pred týždňom vyhral preteky triedy MotoGP o Veľkú cenu Aragónska, predtým si prvenstvá odnášal z pretekov v Česku, USA a Nemecku. Teraz si pripísal víťazstvo na okruhu v japonskom Motegi. Vyhral so značným náskokom pred krajanmi Jorge Lorenzom a Alvarom Bautistom.

Dani Pedrosa
Objatie víťaza Veľkej ceny Japonska Pedrosu s jedným z členov tímu Honda Repsol

Po pätnástich pretekoch je Pedrosa druhý a každým víťazstvom ukrajuje z pomerne veľkého náskoku Lorenza. Po triumfe v Japonsku stiahol náskok lídra priebežného bodovania o ďalších päť bodov, takže stráca už len 28 bodov. Do konca seriálu zostáva odjazdiť tri veľké ceny.

Ak by Pedrosa na každej zvíťazil a Lorenzo by bol vždy druhý, potom by si ukrojil ďalších 15 bodov, ale majstrom s náskokom 13 bodov by bol aj tak Lorenzo. Stať sa však môže všeličo, a tak Pedrosa bojuje ďalej o svoj prvý titul v najsilnejšej triede MotoGP, v ktorej ich Lorenzo má už dva.

Najlepšie postavenie na štarte si v kvalifikácii vybojoval Lorenzo. Hneď veľa neho stáli Pedrosa a Brit Crutchlow. V takomto poradí aj jazdili do 22. kola, kedy sa pred britského jazdca dostal Španiel Bautista. Vzápätí sa Crutchlow znovu vrátil na tretiu priečku, ale v poslednom 24. kole jeho motor stíchol (pravdepodobne došiel benzín) a Crutchlow odstavil svoj motocykel mimo trať. Už v prvom kole Američan Ben Spies nezvládol rýchlu zákrutu, vyšiel do štrkovej zóny a následne narazil do bariéry, čím sa pre ambiciózneho Spiesa preteky skončili.

Pedrosa jazdil trpezlivo v tesnom závese za Lorenzom a čakal na vhodnú príležitosť. Tá sa mu naskytla v druhej polovici pretekov a od toho momentu bolo rozhodnuté o tom, kto v Japonsku zvíťazí.

Po troch "odpauzovaných" pretekoch kvôli zraneniu nohy sa do seriálu vrátil bývalý majster sveta z Austrálie Casey Stoner. Zo začiatku sa držal na štvrtom mieste, neskôr sa pred neho dostal Bautista a potom aj Talian Dovizioso a Stoner klesol na piate miesto. Šiesty jazdil Nemec Bradl.

Po tom, čo v 24. kole vypadol Brit Crutchlow, sa na siedme miesto dostal Talian Rossi na Ducati a hneď za neho jeho tímový kolega Američan Nicky Hayden – dôkaz, že Ducati tentoraz nestačili s dychom na Hondy ani Yamahy.

Výsledky Veľkej ceny Japonska

Trieda MotoGP

1. Dani PedrosaŠpan./Honda42:31,569 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+ 4,275 s
3. Alvaro BautistaŠpan./Honda+ 6,752
4. Andrea DoviziosoTal./Yamaha+ 16,397
5. Casey StonerAus./Honda+ 20,566
6. Stefan BradlNem./Honda+ 24,567
7. Valentino RossiTal./Ducati+ 26.072
8. Nicky HaydenUSA/Ducati+ 36.724
9. Katsuyuki NakasugaJap./Yamaha+ 36.794
10. Hector BarberaŠpan./Ducati+ 1:10,729 MIN
11. Karel AbrahamČR/Ducati+ 1:15,658
12. Alex EsúargaroŠpan./ART+ 1:22,769

Priebežné poradie (po 15 z 18 podujatí)

1. Jorge Lorenzo310 bodov
2. Dani Pedrosa282
3. Casey Stoner197
4. Andrea Dovizioso192
5. Álvaro Bautista144
6. Valentino Rossi137
7. Cal Cruchlow135
8. Stefan Bradl125
9. Nicky Hayden101
10. Ben Spies88
11. Hector Barbera70
12. Aleix Espargaro55

Trieda Moto2

1. Marc MarquezŠpan./Suter42:56,171 min
2. Pol EspargaroŠpan./Kalex+ 0,415 s
3. Esteve RabatŠpan./Kalex+ 9,584
4. Scott ReddingV. Brit./Kalex+ 11,069
5. Thomas LuthiŠvaj./Suter+ 11,595
6. Simone CorsiTal./FTR+ 18,383

Priebežné poradie

1. Marc Marquez283 bodov
2. Pol Espargaro230
3. Andrea Iannone178
4. Thomas Luthi177
5. Scott Redding144
6. Mika Kallio110

Trieda Moto3

1. Danny KentV. Brit./KTM40:02,775 min
2. Maverick ViňalesŠpan./FTR+ 0,260 s
3. Alessandro TonucciTal./FTR+ 2,352
4. Alex RinsŠpan./Suter+ 3,404
5. Zulfahmi ChairuddinMalaj./KTM+ 3,645
6. Sandro CorteseNem./KTM+ 13,394

Priebežné poradie

1. Sandro Cortese255 bodov
2. Maverick Viňales199
3. Luis Salom194
4. Romano Fenati126
5. Alex Rins119
6. Danny Kent108

Dani Pedrosa Dani Pedrosa Štart VC Japonska
Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.