V Portugalsku to bol opäť fenomenálny Rossi

Pondelok, 17 september 2007

V Estorile na Veľkej cene Portugalska, štrnástom podujatí seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, sa po dlhšom čase znovu predviedol Valentino Rossi. Už s novým motorom sa on a jeho Yamaha ukázali v tom najlepšom svetle. Jeho víťazstvo sa nerodilo ľahko, Rossi však znovu presvedčil o svojich mimoriadnych jazdeckých kvalitách a predovšetkým im vďačí za estorilský úspech. Tvrdý súboj v záverečných kolách s Danim Pedrosom zvládol v štýle jemu vlastnom a víťazstvom potvrdil, že na vine ostatných nepresvedčivých výkonov nebol "The Doctor", ale motor jeho motocykla.

Veľká cena Portugalska Veľká cena Portugalska

Nečakaným víťazom kvalifikácie triedy MotoGP sa stal po prvý raz v tomto roku minuloročný majster sveta Nicky Hayden. Vedľa neho sa do prvého radu na štarte postavili Casey Stoner a Valentino Rossi. Najlepšie odštartoval Stoner, ale skvelý štart mal aj Dani Pedrosa z druhého radu. Hayden bol po štarte tretí, za nimi potom Marco Melandri a Valentino Rossi. Rossi sa po niekoľkých kolách a výmenách definitívne usadil na štvrtom mieste a hneď zaútočil na tretieho Haydena. Na čele jazdil Stoner, za ním Pedrosa. V šiestom kole sa Pedrosa predral pred Stonera a o kolo neskôr bol pred Stonerom aj Rossi.

Veľká cena Portugalska Veľká cena Portugalska

Ku koncu pretekov mal Rossi dokonale otestovaného Pedrosu a na brzdách sa mu podarilo dostať sa pred neho. Rossi si udržal vedenie a zvíťazil. Hayden stíhal Stonera, ale dostať sa pred neho sa mu už nepodarilo. Na piatej priečke prešiel cieľom Marco Melandri. V seriáli naďalej vedie s veľkým náskokom Stoner s 287 bodmi. Druhý Rossi ich má 211. Znížil síce náskok Stonera, ale tomu bude na získanie titulu stačiť prichádzať do cieľa tak ako v Portugalsku. Pedrosa je tretí, má 188 bodov, ale na titul už pomýšľať nemôže.

Trieda do 125 cm3 mala jasného favorita Mattia Pasiniho. Približne v polovici pretekov však "prebrzdil" nájazd do šikany a nasledoval pád. A tak veľký boj o pódium zvádzala pätica jazdcov na strojoch Aprilia – Faubel, Talmácsi, Corsi, P. Esperago a J. Olive, ktorá si poradie neustále menila. V tomto poradí aj prešli cieľom. Po vydarenej kvalifikácii sa nedarilo Čechovi Lukášovi Peškovi, ktorý sa na trati dosť trápil, bol dokonca v štrkovej zóne a skončil až na trinástom mieste.

Veľká cena Portugalska

V prostrednej triede do 250 cm3 tentoraz nezvíťazil veľký favorit Jorge Lorenzo, ale Alvaro Bautista, ktorý v druhej polovici pretekov nasadil tempo, ktorým sa prehnal pred všetko, čo jazdilo pred ním. Zachytil sa ho len dovtedy vedúci pretekár Andrea Dovizioso, no víťazstvo Bautistu nedokázal ohroziť. Tretí skončil Lorenzo, štvrtý stále sa lepšiaci Thomas Luthi a na piatom mieste došiel Hector Barbera.

Do konca seriálu zostáva odjazdiť ešte štvoro pretekov. Najbližšie sa uskutočnia v Japonsku na okruhu v Motegi už 23. septembra.

Výsledky MotoGP

1. V. Rossi Yamaha 45:49,91
2. D. Pedrosa Honda 45:50,09
3. C. Stoner Ducati 45:51,39
4. N. Hayden Honda 46:02,86
5. M. Melandri Honda 46:07,25
6. J. Hopkins Suzuki 46:08,77
7. C. Checa Honda 46:21,43
8. T. Elias Honda 46:30,45
9. L. Capirossi Ducati 46:33,02

Priebežné poradie

1. C. Stoner 287 b.
2. V. Rossi 211
3. D. Pedrosa 188
4. J. Hopkins 150
5. Ch.Vermeulen 147
6. M. Melandri 137
7. C. Edwards 106
8. N. Hayden 105
9. L. Capirossi 105
10.A.Barros 83

Do 125 cm3

1. Faubel Aprilia 40:46,34
2. Talmácsi Aprilia +0,13
3. Espargaro Aprilia +0,23
4. Corsi Aprilia +1,00
5. Olive Aprilia +1,19
6. Bradl Aprilia +7,58
...
13. Pešek Derbi +21,12

Priebežné poradie

1. Talmácsi 209
2. Faubel 204
3. Kojama 154
4. Pešek 132
5. Corsi 132
6. Pasini 119

Do 250 cm3

1. Bautista Aprilia 43:56,46
2. Dovizioso Honda +4,37
3. Lorenzo Aprilia +6,15
4. Lüthi Aprilia +12,68
5. Barbera Aprilia +13,41
6. De Angelis Aprilia +13,44
...
10. Abraham Aprilia +1:12,32

Priebežné poradie

1. Lorenzo 257
2. Dovizioso 206
3. De Angelis 197
4. Bautista 160
5. Barbera 130
6. H. Aojama 108
...
18. Abraham 24

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.