V Portugalsku to bol opäť fenomenálny Rossi

Pondelok, 17 september 2007

V Estorile na Veľkej cene Portugalska, štrnástom podujatí seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, sa po dlhšom čase znovu predviedol Valentino Rossi. Už s novým motorom sa on a jeho Yamaha ukázali v tom najlepšom svetle. Jeho víťazstvo sa nerodilo ľahko, Rossi však znovu presvedčil o svojich mimoriadnych jazdeckých kvalitách a predovšetkým im vďačí za estorilský úspech. Tvrdý súboj v záverečných kolách s Danim Pedrosom zvládol v štýle jemu vlastnom a víťazstvom potvrdil, že na vine ostatných nepresvedčivých výkonov nebol "The Doctor", ale motor jeho motocykla.

Veľká cena Portugalska Veľká cena Portugalska

Nečakaným víťazom kvalifikácie triedy MotoGP sa stal po prvý raz v tomto roku minuloročný majster sveta Nicky Hayden. Vedľa neho sa do prvého radu na štarte postavili Casey Stoner a Valentino Rossi. Najlepšie odštartoval Stoner, ale skvelý štart mal aj Dani Pedrosa z druhého radu. Hayden bol po štarte tretí, za nimi potom Marco Melandri a Valentino Rossi. Rossi sa po niekoľkých kolách a výmenách definitívne usadil na štvrtom mieste a hneď zaútočil na tretieho Haydena. Na čele jazdil Stoner, za ním Pedrosa. V šiestom kole sa Pedrosa predral pred Stonera a o kolo neskôr bol pred Stonerom aj Rossi.

Veľká cena Portugalska Veľká cena Portugalska

Ku koncu pretekov mal Rossi dokonale otestovaného Pedrosu a na brzdách sa mu podarilo dostať sa pred neho. Rossi si udržal vedenie a zvíťazil. Hayden stíhal Stonera, ale dostať sa pred neho sa mu už nepodarilo. Na piatej priečke prešiel cieľom Marco Melandri. V seriáli naďalej vedie s veľkým náskokom Stoner s 287 bodmi. Druhý Rossi ich má 211. Znížil síce náskok Stonera, ale tomu bude na získanie titulu stačiť prichádzať do cieľa tak ako v Portugalsku. Pedrosa je tretí, má 188 bodov, ale na titul už pomýšľať nemôže.

Trieda do 125 cm3 mala jasného favorita Mattia Pasiniho. Približne v polovici pretekov však "prebrzdil" nájazd do šikany a nasledoval pád. A tak veľký boj o pódium zvádzala pätica jazdcov na strojoch Aprilia – Faubel, Talmácsi, Corsi, P. Esperago a J. Olive, ktorá si poradie neustále menila. V tomto poradí aj prešli cieľom. Po vydarenej kvalifikácii sa nedarilo Čechovi Lukášovi Peškovi, ktorý sa na trati dosť trápil, bol dokonca v štrkovej zóne a skončil až na trinástom mieste.

Veľká cena Portugalska

V prostrednej triede do 250 cm3 tentoraz nezvíťazil veľký favorit Jorge Lorenzo, ale Alvaro Bautista, ktorý v druhej polovici pretekov nasadil tempo, ktorým sa prehnal pred všetko, čo jazdilo pred ním. Zachytil sa ho len dovtedy vedúci pretekár Andrea Dovizioso, no víťazstvo Bautistu nedokázal ohroziť. Tretí skončil Lorenzo, štvrtý stále sa lepšiaci Thomas Luthi a na piatom mieste došiel Hector Barbera.

Do konca seriálu zostáva odjazdiť ešte štvoro pretekov. Najbližšie sa uskutočnia v Japonsku na okruhu v Motegi už 23. septembra.

Výsledky MotoGP

1. V. Rossi Yamaha 45:49,91
2. D. Pedrosa Honda 45:50,09
3. C. Stoner Ducati 45:51,39
4. N. Hayden Honda 46:02,86
5. M. Melandri Honda 46:07,25
6. J. Hopkins Suzuki 46:08,77
7. C. Checa Honda 46:21,43
8. T. Elias Honda 46:30,45
9. L. Capirossi Ducati 46:33,02

Priebežné poradie

1. C. Stoner 287 b.
2. V. Rossi 211
3. D. Pedrosa 188
4. J. Hopkins 150
5. Ch.Vermeulen 147
6. M. Melandri 137
7. C. Edwards 106
8. N. Hayden 105
9. L. Capirossi 105
10.A.Barros 83

Do 125 cm3

1. Faubel Aprilia 40:46,34
2. Talmácsi Aprilia +0,13
3. Espargaro Aprilia +0,23
4. Corsi Aprilia +1,00
5. Olive Aprilia +1,19
6. Bradl Aprilia +7,58
...
13. Pešek Derbi +21,12

Priebežné poradie

1. Talmácsi 209
2. Faubel 204
3. Kojama 154
4. Pešek 132
5. Corsi 132
6. Pasini 119

Do 250 cm3

1. Bautista Aprilia 43:56,46
2. Dovizioso Honda +4,37
3. Lorenzo Aprilia +6,15
4. Lüthi Aprilia +12,68
5. Barbera Aprilia +13,41
6. De Angelis Aprilia +13,44
...
10. Abraham Aprilia +1:12,32

Priebežné poradie

1. Lorenzo 257
2. Dovizioso 206
3. De Angelis 197
4. Bautista 160
5. Barbera 130
6. H. Aojama 108
...
18. Abraham 24

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.