V San Marine Lorenzo pred Rossim

Nedeľa, 16 september 2012

Víťazom Veľkej ceny San Marína v cestných pretekoch motocyklov v najsilnejšej triede MotoGP sa stal Španiel Lorenzo pred Talianom Rossim a ďalším Španielom Bautistom. Smoliarom pretekov na okruhu v Misane bol Španiel Pedrosa, najväčší konkurent súčasného lídra Lorenza v boji o titul svetového šampióna.

Jorge Lorenzo
Jazdou na zadnom kolese oslávil v cieli svoje víťazstvo v San Marine Španiel Lorenzo

Pedrosovi najprv v zahrievacom kole zhasol motor a tak štartoval z posledného miesta. Svojmu povestnému štartu neostal dlžný ani teraz a začal svoju stíhaciu jazdu. Keď sa predieral cez spleť pomalších jazdcov, narazil do jeho zadného kolesa Hector Barbera a pre Pedrosu sa preteky na Veľkej cene San Marina skončili. To zahrado do kariet lídrovi priebežného poradia Lorenzovi, ktorý po vypadnutí Pedrosu zvýšil svoj doterajší 13bodový náskok na 38bodový.

Lorenzo sa ujal vedenia hneď po štarte, druhý jazdil Rossi a tretí Nemec Bradl. Za nimi bola veľká tlačenica: Crutchlow, Bautista, Dovizioso, Spies, Hayden a ďalší. Ešte v prvom kole spadol Čech Abraham, vo štvrtom Espargaro, neskôr aj Crutchlow a Pasini, našťastie všetci vyšli z pádov bez zranení. Rossimu v týchto pretekoch dovolil jeho motocykel jazdiť tak, ako to tento deväťnásobný majster sveta vie a držal sa na druhej pozícii.

Vydrží to Rossimu? Dokedy bude schopný odolávať tlaku Nemca Bradla, ktorý si v predchádzajúcich pretekoch tohtoročného seriálu robil s Rossim čo chcel, predbehol ho na rovine alebo v zákrute, pretože Talianova Ducati nemala na to, aby sa udržala pred Bradlom, Crutchlowom, Spiesom, Doviziosom a ďalšími. Teraz v San Marine to však bolo iné.

Rossi si udržal druhú priečku, nikto mu až do cieľa neukázal chrbát. Ani Lorenzo na svojej rýchlej Yamahe sa mu nedokázal vzdialiť viac ako na necelých štyri a pol sekundy. Zmeny, ktoré takmer po dvoch rokoch urobili v Ducati na Rossiho motocykli, sa konečne ukázali ako účinné a hneď bolo z toho miesto na pódiu napravo od víťaza. Takže - vydrží to Ducati aj na ďalších tohtoročných pretekoch?

Veľký boj o tretiu pozíciu na stupni víťazov zvádzali Bradl, Dovizioso a Bautista. V závere sa súboj zúžil na Španiela Bautistu a Taliana Doviziosa, pričom Španiel si pomerne suverénne držal tretiu priečku. Záver na cieľovej páske sa zdramatizoval až tak, že o tom, kto je tretí musela rozhodnúť až cieľová kamera. Podľa nej tretí v cieli o tri tisíciny sekundy bol Bautista.

Seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov bude pokračovať 30. septembra v španielskom Aragónsku.

Výsledky Veľkej ceny San Marina

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha42:49,836 min
2. Valentino RossiTal./Ducati+ 4,398 s
3. Álvaro BautistaŠpan./Honda+ 6,55
4. Andrea DoviziosoTal./Yamaha+ 6,058
5. Ben SpiesUSA/Yamaha+ 7,543
6. Stefan BradlNem./Honda+ 13,272

Priebežné poradie (po 13 z 18 podujatí)

1. Jorge Lorenzo270 bodov
2. Dani Pedrosa232
3. Casey Stoner186
4. Andrea Dovizioso163
5. Cal Crutchlow122
6. Valentino120

Trieda Moto2

1. Marc MarquezŠpan./Suter23:11,278 min
2. Pol EspargaroŠpan./Kalex+ 0,359 s
3. Andrea IannoneTal./Speed Up+ 1,634
4. Mika KallioFín./Kalex+ 5,078
5. Esteve RabatŠpan./Kalex+ 5,246
6. Dominique AegerterŠvajč./Suter+ 5,570

Priebežné poradie (po 13 z 18 podujatí)

1. Marc Marquez238 bodov
2. Pol Espargaro185
3. Andrea Iannone165
4. Thomas Lüthi161
5. Scott Redding115
6. Mika Kallio110

Trieda Moto3

1. Sandro CorteseNem./KTM40:22,100 min
2. Luis SalomŠpan./Kalex KTM+ 0,467 s
3. Romano FenatiTal./FTR Honda+ 0,937
4. Alex RinsŠpan./Suter Honda+ 0,947
5. Maverick VinalesŠpan./FTR Honda+ 1,145
6. Jonas FolgerNem./Kalex KTM+ 1,180

Priebežné poradie (po 13 z 18 podujatí)

1. Sandro Cortese225 bodov
2. Maverick Vinales179
3. Luis Salom169
4. Romano Fenati120
5. Alex Rins96
6. Alexis Masbou81

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.