V San Marine Lorenzo pred Rossim

Nedeľa, 16 september 2012

Víťazom Veľkej ceny San Marína v cestných pretekoch motocyklov v najsilnejšej triede MotoGP sa stal Španiel Lorenzo pred Talianom Rossim a ďalším Španielom Bautistom. Smoliarom pretekov na okruhu v Misane bol Španiel Pedrosa, najväčší konkurent súčasného lídra Lorenza v boji o titul svetového šampióna.

Jorge Lorenzo
Jazdou na zadnom kolese oslávil v cieli svoje víťazstvo v San Marine Španiel Lorenzo

Pedrosovi najprv v zahrievacom kole zhasol motor a tak štartoval z posledného miesta. Svojmu povestnému štartu neostal dlžný ani teraz a začal svoju stíhaciu jazdu. Keď sa predieral cez spleť pomalších jazdcov, narazil do jeho zadného kolesa Hector Barbera a pre Pedrosu sa preteky na Veľkej cene San Marina skončili. To zahrado do kariet lídrovi priebežného poradia Lorenzovi, ktorý po vypadnutí Pedrosu zvýšil svoj doterajší 13bodový náskok na 38bodový.

Lorenzo sa ujal vedenia hneď po štarte, druhý jazdil Rossi a tretí Nemec Bradl. Za nimi bola veľká tlačenica: Crutchlow, Bautista, Dovizioso, Spies, Hayden a ďalší. Ešte v prvom kole spadol Čech Abraham, vo štvrtom Espargaro, neskôr aj Crutchlow a Pasini, našťastie všetci vyšli z pádov bez zranení. Rossimu v týchto pretekoch dovolil jeho motocykel jazdiť tak, ako to tento deväťnásobný majster sveta vie a držal sa na druhej pozícii.

Vydrží to Rossimu? Dokedy bude schopný odolávať tlaku Nemca Bradla, ktorý si v predchádzajúcich pretekoch tohtoročného seriálu robil s Rossim čo chcel, predbehol ho na rovine alebo v zákrute, pretože Talianova Ducati nemala na to, aby sa udržala pred Bradlom, Crutchlowom, Spiesom, Doviziosom a ďalšími. Teraz v San Marine to však bolo iné.

Rossi si udržal druhú priečku, nikto mu až do cieľa neukázal chrbát. Ani Lorenzo na svojej rýchlej Yamahe sa mu nedokázal vzdialiť viac ako na necelých štyri a pol sekundy. Zmeny, ktoré takmer po dvoch rokoch urobili v Ducati na Rossiho motocykli, sa konečne ukázali ako účinné a hneď bolo z toho miesto na pódiu napravo od víťaza. Takže - vydrží to Ducati aj na ďalších tohtoročných pretekoch?

Veľký boj o tretiu pozíciu na stupni víťazov zvádzali Bradl, Dovizioso a Bautista. V závere sa súboj zúžil na Španiela Bautistu a Taliana Doviziosa, pričom Španiel si pomerne suverénne držal tretiu priečku. Záver na cieľovej páske sa zdramatizoval až tak, že o tom, kto je tretí musela rozhodnúť až cieľová kamera. Podľa nej tretí v cieli o tri tisíciny sekundy bol Bautista.

Seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov bude pokračovať 30. septembra v španielskom Aragónsku.

Výsledky Veľkej ceny San Marina

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha42:49,836 min
2. Valentino RossiTal./Ducati+ 4,398 s
3. Álvaro BautistaŠpan./Honda+ 6,55
4. Andrea DoviziosoTal./Yamaha+ 6,058
5. Ben SpiesUSA/Yamaha+ 7,543
6. Stefan BradlNem./Honda+ 13,272

Priebežné poradie (po 13 z 18 podujatí)

1. Jorge Lorenzo270 bodov
2. Dani Pedrosa232
3. Casey Stoner186
4. Andrea Dovizioso163
5. Cal Crutchlow122
6. Valentino120

Trieda Moto2

1. Marc MarquezŠpan./Suter23:11,278 min
2. Pol EspargaroŠpan./Kalex+ 0,359 s
3. Andrea IannoneTal./Speed Up+ 1,634
4. Mika KallioFín./Kalex+ 5,078
5. Esteve RabatŠpan./Kalex+ 5,246
6. Dominique AegerterŠvajč./Suter+ 5,570

Priebežné poradie (po 13 z 18 podujatí)

1. Marc Marquez238 bodov
2. Pol Espargaro185
3. Andrea Iannone165
4. Thomas Lüthi161
5. Scott Redding115
6. Mika Kallio110

Trieda Moto3

1. Sandro CorteseNem./KTM40:22,100 min
2. Luis SalomŠpan./Kalex KTM+ 0,467 s
3. Romano FenatiTal./FTR Honda+ 0,937
4. Alex RinsŠpan./Suter Honda+ 0,947
5. Maverick VinalesŠpan./FTR Honda+ 1,145
6. Jonas FolgerNem./Kalex KTM+ 1,180

Priebežné poradie (po 13 z 18 podujatí)

1. Sandro Cortese225 bodov
2. Maverick Vinales179
3. Luis Salom169
4. Romano Fenati120
5. Alex Rins96
6. Alexis Masbou81

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.