Valencia: ďalší triumf Stonera

Pondelok, 07 november 2011

Záverečnú Veľkú cenu Valencie cestných motocyklových pretekov v triede MotoGP vyhral Austrálčan Stoner, ktorý už 16. októbra získal titul majstra sveta pre tento rok. Druhý v cieli bol Američan Spies a tretí Talian Dovizioso.

Spies Stoner Dovizioso
Stupeň víťazov v netradičnej zostave - odľava Spies, Stoner a Dovizioso

Nový majster sveta potvrdil aj vo Valenciu svoju tohtoročnú dominanciu a aj keď iba o 15 tisícin sekundy, vyhral pred Benom Spiesom. Zvýšil tak svoj náskok v konečnom poradí pred Španielom Lorenzom Stoner, ktorý pre zranenie neštartoval.

Dovizioso si miestom na pódiu udržal tretiu priečku v tohtoročnom seriáli. Pedrosa bol vo Valencii až piaty a celkove skončil štvrtý. Piaty celkove je druhý z Valencie Američan Spies a celkové šieste miesto v konečnej tabuľke patrí Marcovi Simoncellimu, ktorý zahynul pred dvoma týždňami na Veľkej cene Malajzie.

Sedemnásobný majster sveta Talian Rossi po odchode od Yamahy nenašiel počas celej sezóny nový stroj Ducati v takej forme, aby mohol skončiť lepšie ako siedmy. Rossi mal tiež v sezóne niekoľko pádov. Aj teraz vo Valencii po kolízii už v prvom kole odstúpil, podobne ako jeho stajňový kolega Nicky Hayden a ďalší dvaja jazdci de Puniet a Bautista.

Triedu do 125 cm³ vyhral Španiel Viňales, majstrom sveta sa však stal jeho krajan Terol. Moto2 vyhral vo Valencii Talian Michele Pirro pred Fínom Kalliom a Švajčiarom Aegerterom. Majstrom je Nemec Stefan Bradl, ktorému získanie titulu uľahčil Marco Marquez, keď pre zranenie oka nenastúpil už po druhý raz po sebe.

Výsledky Veľkej ceny Valencie:

Trieda MotoGP

1. Casey StonerAus./Honda48:18,645 min
2. Ben SpiesUSA/Yamaha+ 0,015 s
3. Andrea DoviziosoTal./Honda+ 5,936
4. Cal CrutchlowV. Brit./Ymaha+ 8,718
5. Dani PedrosaŠpan ./Honda+ 9,321
6. Kacujuki NakasugaJap./Yamaha+ 23,818
7. Josh HayesUSA/Yamaha+33,118
8. Karel AbrahamČR/Ducati+37,952
9. Loris CapirossiTal./Ducati+48,953
10. Toni EliasŠpan./Honda+52,501
11. Hector BarberaŠpan./Ducati+1:06,519 min
12. Hiroshi AoyamaJap/Honda+1:08,760

Preteky nedokončili

  • Randy de Puniet - Franc./Ducati
  • Alvaro Bautista - Špan./Suzuki
  • Valentino Rossi - Tal./Ducat
  • Nicky Hayden - USA/Ducati

Konečné poradie (po 18 pretekoch)

1. Casey Stoner350 bodov
2. Jorge Lorenzo260
3. Andrea Dovizioso228
4. Dani Pedrosa219
5. Ben Spies176
6. Marco Simoncelli139
7. Valentino Rossi139
8. Nicky Hayden132
9. Colin Edwards109
10. Hiroshi Aoyama98
11. Hector Barbera82
12. Cal Cruchlow70
13. Alvaro Bautista67
14. Karel Abraham64
15. Toni Ellias61
16. Randy de Puniet49
17. Loris Capirossi43
18. Katsuyuki Nagasuga10
19. Josh Hayes9
20. Kousuke Akiyoshi7
21. John Hopkins6
22. Shinichi Ito3

Trieda Moto 2

1. Michele PirroTal./Moriwaki46:22,205 min
2. Mika KallioFín./Suter+ 6,105 s
3. Dominique AegerterŠvaj./Suter+ 6,363
4. Anthony WestAus./FTR+ 8,843
5. Kenny NoyesUSA/FTR+ 9,229
6. Yonny HernandezKol./FTR+ 9,926

Konečné poradie (po 17 pretekoch)

1. Stefan Bradl274 bodov
2. Marc Marquez251
3. Andrea Iannone177
4. Alex De Angelis174
5. Thomas Luthi151
6. Simone Corsi127

Trieda do 125 cm³

1. Maverick ViňalesŠpan./Aprilia41:44,138 min
2. Nicolás TerolŠpan./Aprilia+ 3,216 s
3. Hector FaubelŠpan./Aprilia+ 7,460
4. Efren VazquezŠpan./Derbi+ 14,560
5. Jonas FolgerNem./Aprilia+ 18,451
6. Alberto MoncayoŠpan./Aprilia+ 36,472

Konečné poradie (po 17 pretekoch)

1. Nicolas Terol302 bodov
2. Johann Zarco262
3. Maverick Viňales248
4. Sandro Cortese225
5. Hector Faubel177
6. Jonas Folger161

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.