VC Austrálie: Drámu veľkých hráčov vyhral Marquez

Nedeľa, 18 október 2015

Šestnásty diel seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, Veľkú cenu Austrálie na okruhu Phillip Island vyhral v dramatickom závere Španiel Marc Marquez pred krajanom Jorge Lorenzom a Talianom Andrea Iannonem. Líder doterajšieho priebehu, Talian Valentino Rossi skončil štvrtý, druhý raz v tejto sezóne mimo stupňa víťazov.

2 Valentino Rossi
Valentino Rossi bojuje o desiaty titul majstra sveta. Stane sa ním on, alebo Lorenzo?

Dramatická austrálska Veľká cena na ostrove Phillip Island ponúkla 35 tisícom divákom skvelé preteky. Od štartu až po cieľ sa bojovala štvorica Lorenzo, Marquez, Iannone a Rossi: Spočiatku bol na čele Lorenzo, potom Marquez alebo Iannone. Rossi, líder seriálu, sa na špičku ani razu nedostal, ale víťazom mohol byť tak on, ako ktokoľvek zo zostávajúcej trojice.

Ešte v polovici posledného kola z celkových 27 nebolo jasné kto vyhrá. Šťastnejším bol nakoniec Marc Marquez, ktorý sa v úplnom závere pretekov dostal pred Lorenza a vyhral. Rýchla Ducati Taliana Iannoneho, ktorý na najdlhšej rovinke dosahoval rýchlosť až 343 km/h, sa zakaždým dostala pred Rossiho. Inak tomu nebolo ani v poslednom kole a Iannone tak svojim tretím miestom v cieli ukrátil svojho krajana o tri body, ktoré Rossimu môžu v konečnom účtovaní veľmi chýbať.

Lídrom aj po Austrálii zostáva Valentino Rossi. Lorenzo síce skresal z jeho náskoku ďalšie bodíky, ale i tak má Rossi navrch 11 bodov a pozíciu lídra seriálu si naďalej drží. .

O všetkom rozhodnú dva posledné preteky, prvé o týždeň v malajzijskom Sepangu alebo posledné v španielskej Valencii. Ak by aj v oboch vyhral Lorenzo a Rossi skončil hneď za ním druhý, majstrom by sa stal Rossi. Tých kombinácií je však spústa, takže si radšej počkajme. Isté je však to, že Rossi to má vo svojich rukách a vo svojej Yamahe, z ktorej musí v zostávajúcich dvoch veľkých cenách vyžmýkať viac ako teraz v Austrálii.

Predposledné preteky sa pôjdu už 25. októbra v Malajzii na okruhu Sepang.

Výsledky veľkej ceny Austrálie

Trieda MotoGP

1. Marc MarquezŠpan./Honda40:33,849 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+0,249 s
3. Andrea IannoneTal./Ducati+0,930
4. Valentino RossiTal./Yamaha+1,058
5. Dani PedrosaŠpan./Honda+5,062
6. Maverick ViñalesŠpan./Sužuji+6,800
7. Cal CrutchlowV. Brit./Honda+9,375
8. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+18,401
9. Aleix EspargaroŠpan./Yamaha+20,039
10. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+20,657

Priebežné poradie (po 16 z 18 podujatí)

1. Valentino Rossi296 bodov
2. Jorge Lorenzo285
3. Marc Marquez222
4. Andrea Iannone188
5. Dani Pedrosa165
6. Bradley Smith158
7. Andrea Dovizioso153
8. Cal Crutchlow107
9. Danilo Petrucci97
10.Pol Espargaro96

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.