VC Číny: návrat Valentina Rossiho

Sobota, 03 máj 2008

Sedem pretekov nestál ešte donedávna suverén motocyklových veľkých cien Valentino Rossi na najvyššom stupienku. Až teraz v Číne, vo štvrtom podujatí seriáli majstrovstiev sveta cestných motocyklov.

VC Číny VC Číny

Na štart sa postavil ako dvojka z kvalifikácie, ale v pretekoch jazdil ako jednotka s hviezdičkou. Po minuloročnej nespokojnosti s pneumatikami Michelin (nahradila ich značka Bridgestone) a rýchlosťou svojho motocykla Yamaha bolo na okruhu v Šanghaji všetko ako v časoch suverénnej vlády Valentina Rossiho na svetových okruhoch. Do čela sa prepracoval už na konci štvrtého kola, keď jeho útoku neodolal Dani Pedrosa, ktorý potom jazdil v jeho závese takmer až do konca pretekov.

Po priam šialenom tempe, ktorým Rossi prekonal aj starý rekord okruhu, nakoniec Pedrosa boj o prvenstvo vzdal a uprednostnil radšej isté druhé miesto a dvadsať bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta triedy MotoGP pred riskantnou jazdou s neistým výsledkom. Valentino nezľavil ani potom nič zo zvoleného tempa, a ako povedal po pretekoch, radostne si užíval jazdu a pritom sa veľmi bavil. Z víťazstva bol nevýslovne šťastný, a dával to aj najavo. Treba veriť, že jeho návrat bude trvalý, aby sme aj v ďalšom priebehu mohli sledovať také skvelé súboje na dvoch kolesách, ako tomu bolo teraz v Číne.

VC Číny VC Číny

Vedúcu pozíciu na štarte mal bývalý Rossiho tímový kolega Colin Edwards. Krátko po štarte však oň prišiel a do poradia na prvých miestach už neprehovoril. Skončil siedmy. Po začiatočných horších výsledkoch sa začína spamätávať minuloročný majster sveta Austrálčan Stoner. Neudržal sa síce za vedúcou dvojicou Rossi-Pedrosa, ale tretiu priečku si držal suverénne a tretie miesto na stupni víťazov je predzvesťou, že bude ďalším z tých jazdcov, čo sa budú biť o pódiové miesta.

K nim sa radí aj víťaz predchádzajúcej veľkej ceny, Španiel Jorge Lorenzo, dvojnásobný majster sveta zo štvrťlitrov, ktorý v triede MotoGP prežíva svoju premiérovú sezónu. V Číne skončil štvrtý po tom, ako zvíťazil sám nad sebou, keď na piatkovom tréningu prežil ťažký pád. Po tzv. high-side ho motorka nakopla do vzduchu, tvrdo dopadol na asfalt a vyviazol z toho s fraktúrou členka a bolestivými poraneniami na celom tele. Bolo takmer vylúčené, že si v Číne ešte zajazdí. Lorenzo však na druhý deň do kvalifikácie nastúpil a vybojoval si štvrtú priečku na štartovom rošte a toto umiestnenie si zopakoval aj v pretekoch.

Zlepšuje sa aj majster sveta spred dvoch rokov Nicky Hayden. V kvalifikácii havaroval a na štarte pretekov mu patrilo až desiate miesto. V pretekoch jazdil s tým havarovaným, ale opraveným motocyklom, zvádzal pekný boj s Melandrim i Lorenzom a v cieli bol šiesty.

V triede do 250 cm³ si víťazstvo pripísal Fín Mika Kallio, za ním skončil Japonec Hiroši Aojama. Kallio si tak upevnil vedúce postavenie v priebežnom poradí. Španieli Bautista s Barberom, ktorým patrili prvé dve miesta v kvalifikácii, skončili viac vzadu – Barbera na šiestom a Bautista na dvanástom mieste. V najslabšej triede do 125 cm³ bol prvý Talian Andrea Iannone pred Francúzom De Megliom a minuloročným majstrom Maďarom Gáborom Talmácsim.

Výsledky

MotoGP

1. Valentino Rossi Tal./Yamaha 44:08,06 min
2. Dani Pedrosa Špan./Honda +3,89 s
3. Casey Stoner Austr./Ducati +15,93
4. Jorge Lorenzo Špan./Yamaha +22,49
5. Marco Melandri Tal./Ducati +25,97
6. Nicky Hayden USA/Honda +28,39

Priebežné poradie (po troch z osemnástich pretekov)

1. Dani Pedrosa 81 bodov
2. Jorge Lorenzo 74
3. Valentino Rossi 72
4. Casey Stoner 56
5. Loris Capirosi Tal./Suzuki 33
6. James Toseland V. Brit./Yamaha 33

Trieda do 250 cm³

1. Mika Kallio Fín./KTM 48:12,22 min
2. Hiroši Aojama Jap./KTM +3,24 s
3. Mattia Pasini Tal./Aprilia +13,81
4. Marco Simoncelli Tal./Gilera +18,47
5. Alex Debon Špan./Aprilia +21,07
6. Hector Barbera Špan./Aprilia +25,16

Priebežné poradie (po štyroch zo sedemnástich pretekov)

1. Mika Kallio 82 bodov
2. Mattia Pasini Tal./Aprilia 61
3. Hector Barbera 49
4. Juki Takahaši Jap./Honda 46
5. Hiroši Aojama 35
6. Alvaro Bautista Špan./Aprilia 39

Do 125 cm³

1. Andrea Iannone Tal./Aprilia 46:02,27 min
2. Mike Di Meglio Franc./Derbi +3,35 s
3. Gábor Talmácsi Maď./Aprilia +3,45
4. Pol Espargado Špan./Derbi +14,03
5. Stefan Bradl Nem./Aprilia +23,85
6. Joan Olive Špan./Derbi +31,96

Priebežné poradie (po štyroch zo sedemnástich pretekov)

1. Simone Corsi Tal./Aprilia 59 bodov
2. Nicolas Terol Špan./Aprilia 50
3. Joan Olive 50
4. Mike Di Meglio 49
5. Stefan Bradl 48
6. Sergio Gadea Špan./Aprilia 32

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.