VC Číny: návrat Valentina Rossiho

Sobota, 03 máj 2008

Sedem pretekov nestál ešte donedávna suverén motocyklových veľkých cien Valentino Rossi na najvyššom stupienku. Až teraz v Číne, vo štvrtom podujatí seriáli majstrovstiev sveta cestných motocyklov.

VC Číny VC Číny

Na štart sa postavil ako dvojka z kvalifikácie, ale v pretekoch jazdil ako jednotka s hviezdičkou. Po minuloročnej nespokojnosti s pneumatikami Michelin (nahradila ich značka Bridgestone) a rýchlosťou svojho motocykla Yamaha bolo na okruhu v Šanghaji všetko ako v časoch suverénnej vlády Valentina Rossiho na svetových okruhoch. Do čela sa prepracoval už na konci štvrtého kola, keď jeho útoku neodolal Dani Pedrosa, ktorý potom jazdil v jeho závese takmer až do konca pretekov.

Po priam šialenom tempe, ktorým Rossi prekonal aj starý rekord okruhu, nakoniec Pedrosa boj o prvenstvo vzdal a uprednostnil radšej isté druhé miesto a dvadsať bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta triedy MotoGP pred riskantnou jazdou s neistým výsledkom. Valentino nezľavil ani potom nič zo zvoleného tempa, a ako povedal po pretekoch, radostne si užíval jazdu a pritom sa veľmi bavil. Z víťazstva bol nevýslovne šťastný, a dával to aj najavo. Treba veriť, že jeho návrat bude trvalý, aby sme aj v ďalšom priebehu mohli sledovať také skvelé súboje na dvoch kolesách, ako tomu bolo teraz v Číne.

VC Číny VC Číny

Vedúcu pozíciu na štarte mal bývalý Rossiho tímový kolega Colin Edwards. Krátko po štarte však oň prišiel a do poradia na prvých miestach už neprehovoril. Skončil siedmy. Po začiatočných horších výsledkoch sa začína spamätávať minuloročný majster sveta Austrálčan Stoner. Neudržal sa síce za vedúcou dvojicou Rossi-Pedrosa, ale tretiu priečku si držal suverénne a tretie miesto na stupni víťazov je predzvesťou, že bude ďalším z tých jazdcov, čo sa budú biť o pódiové miesta.

K nim sa radí aj víťaz predchádzajúcej veľkej ceny, Španiel Jorge Lorenzo, dvojnásobný majster sveta zo štvrťlitrov, ktorý v triede MotoGP prežíva svoju premiérovú sezónu. V Číne skončil štvrtý po tom, ako zvíťazil sám nad sebou, keď na piatkovom tréningu prežil ťažký pád. Po tzv. high-side ho motorka nakopla do vzduchu, tvrdo dopadol na asfalt a vyviazol z toho s fraktúrou členka a bolestivými poraneniami na celom tele. Bolo takmer vylúčené, že si v Číne ešte zajazdí. Lorenzo však na druhý deň do kvalifikácie nastúpil a vybojoval si štvrtú priečku na štartovom rošte a toto umiestnenie si zopakoval aj v pretekoch.

Zlepšuje sa aj majster sveta spred dvoch rokov Nicky Hayden. V kvalifikácii havaroval a na štarte pretekov mu patrilo až desiate miesto. V pretekoch jazdil s tým havarovaným, ale opraveným motocyklom, zvádzal pekný boj s Melandrim i Lorenzom a v cieli bol šiesty.

V triede do 250 cm³ si víťazstvo pripísal Fín Mika Kallio, za ním skončil Japonec Hiroši Aojama. Kallio si tak upevnil vedúce postavenie v priebežnom poradí. Španieli Bautista s Barberom, ktorým patrili prvé dve miesta v kvalifikácii, skončili viac vzadu – Barbera na šiestom a Bautista na dvanástom mieste. V najslabšej triede do 125 cm³ bol prvý Talian Andrea Iannone pred Francúzom De Megliom a minuloročným majstrom Maďarom Gáborom Talmácsim.

Výsledky

MotoGP

1. Valentino Rossi Tal./Yamaha 44:08,06 min
2. Dani Pedrosa Špan./Honda +3,89 s
3. Casey Stoner Austr./Ducati +15,93
4. Jorge Lorenzo Špan./Yamaha +22,49
5. Marco Melandri Tal./Ducati +25,97
6. Nicky Hayden USA/Honda +28,39

Priebežné poradie (po troch z osemnástich pretekov)

1. Dani Pedrosa 81 bodov
2. Jorge Lorenzo 74
3. Valentino Rossi 72
4. Casey Stoner 56
5. Loris Capirosi Tal./Suzuki 33
6. James Toseland V. Brit./Yamaha 33

Trieda do 250 cm³

1. Mika Kallio Fín./KTM 48:12,22 min
2. Hiroši Aojama Jap./KTM +3,24 s
3. Mattia Pasini Tal./Aprilia +13,81
4. Marco Simoncelli Tal./Gilera +18,47
5. Alex Debon Špan./Aprilia +21,07
6. Hector Barbera Špan./Aprilia +25,16

Priebežné poradie (po štyroch zo sedemnástich pretekov)

1. Mika Kallio 82 bodov
2. Mattia Pasini Tal./Aprilia 61
3. Hector Barbera 49
4. Juki Takahaši Jap./Honda 46
5. Hiroši Aojama 35
6. Alvaro Bautista Špan./Aprilia 39

Do 125 cm³

1. Andrea Iannone Tal./Aprilia 46:02,27 min
2. Mike Di Meglio Franc./Derbi +3,35 s
3. Gábor Talmácsi Maď./Aprilia +3,45
4. Pol Espargado Špan./Derbi +14,03
5. Stefan Bradl Nem./Aprilia +23,85
6. Joan Olive Špan./Derbi +31,96

Priebežné poradie (po štyroch zo sedemnástich pretekov)

1. Simone Corsi Tal./Aprilia 59 bodov
2. Nicolas Terol Špan./Aprilia 50
3. Joan Olive 50
4. Mike Di Meglio 49
5. Stefan Bradl 48
6. Sergio Gadea Špan./Aprilia 32

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.