VC Číny: návrat Valentina Rossiho

Sobota, 03 máj 2008

Sedem pretekov nestál ešte donedávna suverén motocyklových veľkých cien Valentino Rossi na najvyššom stupienku. Až teraz v Číne, vo štvrtom podujatí seriáli majstrovstiev sveta cestných motocyklov.

VC Číny VC Číny

Na štart sa postavil ako dvojka z kvalifikácie, ale v pretekoch jazdil ako jednotka s hviezdičkou. Po minuloročnej nespokojnosti s pneumatikami Michelin (nahradila ich značka Bridgestone) a rýchlosťou svojho motocykla Yamaha bolo na okruhu v Šanghaji všetko ako v časoch suverénnej vlády Valentina Rossiho na svetových okruhoch. Do čela sa prepracoval už na konci štvrtého kola, keď jeho útoku neodolal Dani Pedrosa, ktorý potom jazdil v jeho závese takmer až do konca pretekov.

Po priam šialenom tempe, ktorým Rossi prekonal aj starý rekord okruhu, nakoniec Pedrosa boj o prvenstvo vzdal a uprednostnil radšej isté druhé miesto a dvadsať bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta triedy MotoGP pred riskantnou jazdou s neistým výsledkom. Valentino nezľavil ani potom nič zo zvoleného tempa, a ako povedal po pretekoch, radostne si užíval jazdu a pritom sa veľmi bavil. Z víťazstva bol nevýslovne šťastný, a dával to aj najavo. Treba veriť, že jeho návrat bude trvalý, aby sme aj v ďalšom priebehu mohli sledovať také skvelé súboje na dvoch kolesách, ako tomu bolo teraz v Číne.

VC Číny VC Číny

Vedúcu pozíciu na štarte mal bývalý Rossiho tímový kolega Colin Edwards. Krátko po štarte však oň prišiel a do poradia na prvých miestach už neprehovoril. Skončil siedmy. Po začiatočných horších výsledkoch sa začína spamätávať minuloročný majster sveta Austrálčan Stoner. Neudržal sa síce za vedúcou dvojicou Rossi-Pedrosa, ale tretiu priečku si držal suverénne a tretie miesto na stupni víťazov je predzvesťou, že bude ďalším z tých jazdcov, čo sa budú biť o pódiové miesta.

K nim sa radí aj víťaz predchádzajúcej veľkej ceny, Španiel Jorge Lorenzo, dvojnásobný majster sveta zo štvrťlitrov, ktorý v triede MotoGP prežíva svoju premiérovú sezónu. V Číne skončil štvrtý po tom, ako zvíťazil sám nad sebou, keď na piatkovom tréningu prežil ťažký pád. Po tzv. high-side ho motorka nakopla do vzduchu, tvrdo dopadol na asfalt a vyviazol z toho s fraktúrou členka a bolestivými poraneniami na celom tele. Bolo takmer vylúčené, že si v Číne ešte zajazdí. Lorenzo však na druhý deň do kvalifikácie nastúpil a vybojoval si štvrtú priečku na štartovom rošte a toto umiestnenie si zopakoval aj v pretekoch.

Zlepšuje sa aj majster sveta spred dvoch rokov Nicky Hayden. V kvalifikácii havaroval a na štarte pretekov mu patrilo až desiate miesto. V pretekoch jazdil s tým havarovaným, ale opraveným motocyklom, zvádzal pekný boj s Melandrim i Lorenzom a v cieli bol šiesty.

V triede do 250 cm³ si víťazstvo pripísal Fín Mika Kallio, za ním skončil Japonec Hiroši Aojama. Kallio si tak upevnil vedúce postavenie v priebežnom poradí. Španieli Bautista s Barberom, ktorým patrili prvé dve miesta v kvalifikácii, skončili viac vzadu – Barbera na šiestom a Bautista na dvanástom mieste. V najslabšej triede do 125 cm³ bol prvý Talian Andrea Iannone pred Francúzom De Megliom a minuloročným majstrom Maďarom Gáborom Talmácsim.

Výsledky

MotoGP

1. Valentino Rossi Tal./Yamaha 44:08,06 min
2. Dani Pedrosa Špan./Honda +3,89 s
3. Casey Stoner Austr./Ducati +15,93
4. Jorge Lorenzo Špan./Yamaha +22,49
5. Marco Melandri Tal./Ducati +25,97
6. Nicky Hayden USA/Honda +28,39

Priebežné poradie (po troch z osemnástich pretekov)

1. Dani Pedrosa 81 bodov
2. Jorge Lorenzo 74
3. Valentino Rossi 72
4. Casey Stoner 56
5. Loris Capirosi Tal./Suzuki 33
6. James Toseland V. Brit./Yamaha 33

Trieda do 250 cm³

1. Mika Kallio Fín./KTM 48:12,22 min
2. Hiroši Aojama Jap./KTM +3,24 s
3. Mattia Pasini Tal./Aprilia +13,81
4. Marco Simoncelli Tal./Gilera +18,47
5. Alex Debon Špan./Aprilia +21,07
6. Hector Barbera Špan./Aprilia +25,16

Priebežné poradie (po štyroch zo sedemnástich pretekov)

1. Mika Kallio 82 bodov
2. Mattia Pasini Tal./Aprilia 61
3. Hector Barbera 49
4. Juki Takahaši Jap./Honda 46
5. Hiroši Aojama 35
6. Alvaro Bautista Špan./Aprilia 39

Do 125 cm³

1. Andrea Iannone Tal./Aprilia 46:02,27 min
2. Mike Di Meglio Franc./Derbi +3,35 s
3. Gábor Talmácsi Maď./Aprilia +3,45
4. Pol Espargado Špan./Derbi +14,03
5. Stefan Bradl Nem./Aprilia +23,85
6. Joan Olive Špan./Derbi +31,96

Priebežné poradie (po štyroch zo sedemnástich pretekov)

1. Simone Corsi Tal./Aprilia 59 bodov
2. Nicolas Terol Špan./Aprilia 50
3. Joan Olive 50
4. Mike Di Meglio 49
5. Stefan Bradl 48
6. Sergio Gadea Špan./Aprilia 32

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5