VC Francúzska: Lorenzo vyhral, Marquez posledný

Pondelok, 09 máj 2016

Španiel Jorge Lorenzo po vyhratej kvalifikácii najlepšie odštartoval aj do pretekov , nikoho už pred seba nepustil a s náskokom vyhral Veľkú cenu Francúzska, piate preteky seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov v triede MotoGP. Druhý v cieli bol Talian Valentino Rossi, keď zo siedmeho miesta na štarte dokázal v pretekoch, že je jedným z najväčších jazdcov súčasnosti. Prémiové pódiové umiestnenie v kráľovskej triede obsadil Španiel Maverick Viňales aj vďaka tomu, že silné trio Marc Marquez a Andreovia Dovizioso a Yannone spadli.

1 Jorge Jeorenzo
Španiel Jorge Lorenzo vyhral po dobrom štarte na okruhu Le Mans spôsobom štart-cieľ

Španiela Lorenza a jeho Yamahu po vydarenom štarte nemal kto spoza jeho chrbta atakovať, keďže továrenskí jazdci Ducati Iannone a Dovizioso aj tentoraz tvrdo bojovali o druhú a tretiu priečku, čo dovolilo Lorenzovi postupne zvyšovať svoj náskok. Marquez (Yamaha) jazdil na štvrtej pozícii, o ďalšie dve bojovali bratia Aleix a Pol Espargarovci. Rossi útočil najprv na mladšieho z bratov Pola, aby potom zaútočil aj na ďalších.

Yannone a Dovizioso ďalej srdnato bojovali o každý meter trate a ako to už medzi nimi chodí, končí to zvyčajne pádom, často spoločným. Tradícii zostali verní aj tentoraz. Prvý spadol Iannone, ale po vlastnej chybe. Spadli aj Briti Scott Reddind a na asfalte sa ocitol aj Cal Crutchlow. Aj potom sa diali veci neskutočné. Rossi sa dostal za jasania tribún pred Marca Marqueza a potom aj pred Doviziosa.

2 Marc Marquez
Marc Marquez po páde jazdil bez ľavej kapotáže svojho motocykla Yamaha. V cieli potom dôvodil svoj pád slovami: Musel som riskovať.

Potom prišlo to, čo málokto čakal: 16 kôl pred koncom pretekov v ľavotočivej zákrute "absolvovali" bez vzájomného kontaktu dvojitý pád tretí Dovizioso a štvrtý Marquez – kreácia ako vystrihnutá zo synchronizovaného plávania. Španiel sa síce pozviechal a bez odtrhnutej ľavej kapotáže svojej Yamahy pokračoval ako posledný z pätnásťčlennej svorky, keďže už sedem z nej predtým kvôli pádom odpadlo. V cieli bol tiež posledný, trinásty, keď potom spadli aj Austrálčan Jack Miller a Brit Bradley Smith. Marquez si pripísal do konečného účtovania tri body!

Lorenzo mal pre druhým Valentinom Rossim náskok viac ako osem sekúnd. Rossi odhadol, že prenasledovať ho je už neskoro a dvadsať bodov za druhé miesto v cieli je výborný výsledok. Najmä keď do pretekov štartoval z tretieho radu. Tretí prišiel s prehľadom do cieľa Španiel Viňales na Suzuki, pre ktorú po návrate značky do MotoGP získal po Brne spred šiestich rokov znovu pódiové umiestnenie a pre seba prvé v najsilnejšej triede MotoGP. Pozoruhodnosťou je, že dvojnásobný majster sveta Marquez dostal od Rossiho historické jedno kolo!!!

3 Maverick Vinales
Prvý rok v kráľovskej triede predvádza Španiel Maverick Viñales svoje kvality a už v piatom dieli seriálu sa postavil na stupeň víťazov, kde stroho povedal: Je to taký zvláštny pocit

Šiestym podujatím seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov bude už 22. mája Veľká cena Talianska na okruhu v Mugello.

Výsledky Veľkej ceny Francúzska

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha43:51,290 min
2. Valentino RossiTal./Yamaha+10,654 s
3. Maverick ViňalezŠpan./Suzuki+14,177
4. Dani PedrosaŠpan./Honda+18,719
5. Pol EsparagoŠpan./Yamaha+24,931
6. Aleix EsparagoŠpan./Suzuki+32,921
7. Danilo Petrucci Tal./Ducati+38,251
8. Hector Barbera Špan./Ducati+38,504
9. Alvaro Bautista Špan./Aprilia+48,536
10. Stefan Bradl Nem./Aprilia+54,502
...
13. Marc Marc Marquez Špan./Yamaha- 1 kolo

Priebežné poradie (po 5 z 18 podujatí)

1. Jorge Lorenzo90 bodov
2. Marc Marquez85
3. Valentino Rossi78
4. Dani Pedrosa53
5. Maverick Viňales49
6. Pol Esparago47
7. Aleix Espargaro (Špan.Suzuki)42
8. Hector Barbera (Špan/Ducati)39
9. Eugene Laverty (Ír./Ducati)33
10. Andrea Iannone (Tal./Ducati)25

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.