VC Holandska: Rossiho sté víťazstvo

Pondelok, 29 jún 2009

Valentino Rossi víťazstvom na Veľkej cene Holandska v najsilnejšej triede Moto GP na motocykli Yamaha dosiahol historický úspech – získal jubilejné sté víťazstvo v kariére v pretekoch majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Úspech v podobe sto víťazných pretekov fenomenálneho talianskeho jazdca neprekonáva iba takú osobnosť motocyklového športu, akým bol Giacomo Agostini, bývalý kráľ motocyklových okruhov.

Valentino Rossi
Valentino Rossi pred cieľom takto prejavoval radosť zo stého víťazstva v kariére

Sté víťazstvo si v Holandsku v seriáli majstrovstiev sveta fenomenálny Valentino Rossi vyjazdil suverénnym spôsobom, keď sa krátko po štarte usadil na čele pretekárskeho pola. Ostatní, vrátane jeho najväčších súperov Španiela Lorenza z rovnakého tímu Yamaha a Austrálčana Stonera na Ducati, sa mu až do cieľa pozerali len na jeho chrbát. Do rozjasanej tváre víťazného Rossiho sa tak mohli pozrieť až za cieľovou páskou. Druhý skončil Lorenzo, tretí Stoner. Vďaka víťazstvu v Holandsku sa Rossi dostal aj na čelo priebežného poradia majstrovstiev sveta najsilnejšej motocyklovej triedy, ktoré vedie pred Lorenzom o päť bodov a pred Stonerom o deväť bodov.

Valentino Rossi
Valentino Rossi: uvoľnenie a spokojnosť krátko po tom, ako prešiel cieľom

Pre ambiciózneho Daniho Pedrosu sa po páde krátko po začiatku pretekov rozplynula vidina pódiového umiestnenia. Na pád doplatil aj Andrea Dovozioso a Mika Kalio, ktorí, nebyť pádu, mohli bojovať o miesta na stupni víťazov. Naň sa nedostal ani stále sa lepšiaci Američan Colin Edwards – skončil štvrtý. Austrálčan Vermeulen skončil piaty a Angličan Toseland šiesty. Francúz de Puniet prešiel cieľom na siedmom mieste a desiatku najlepších uzatvárali Američan Hayden, Talian Capirossi a jazdec San Marina de Angelis.

Valentino Rossi
Valentino Rossi pozdravuje cez kameru svojich televíznych priaznivcov a divákov

Triedu do 250 cm³ vyhral Japonec Aojama a dostal sa aj na čelo celkového poradia. V najslabšej triede do 125 cm³ prešiel prvý cieľom Španiel Sergio Gadea, lídrom triedy priebežného poradia je jeho krajan Julian Simon.

Výsledky Veľkej ceny Holandska v triede Moto GP

1. Valentino ROSSI Tal./Yamaha 42:14,611 min
2. Jorge LORENZO Špan./Yamaha + 5,368 s
3. Casey STONER Austr./Ducati + 23,113
4. Colin EDWARDS USA/Yamaha + 29,114
5. Chris VERMEULEN Austr./Suzuki + 33,605
6. James TOSELAND VB/Yamaha + 39,347
7. Randy DE PUNIET Franc./Honda + 39,543
8. Nicky HAYDEN USA/Ducati + 39,823
9. Loris CAPIROSSI Tal./Suzuki + 40,673
10. Alex DE ANGELIS RSM/Honda + 46,010
11. Marco MELANDRI Tal./Kawasaki + 57,777
12. Toni ELIAS Špan./Honda + 59,774
13. Sete GIBERNAU Špan./Ducati + 1:05,366 min
14. Niccolo CANEPA Tal./Ducati + 1:09,897
15. Yuki TAKAHASHI Jap./Honda + 1:09,930
16. Gábor TALMÁCSI Maď/Honda + 1:25,099

Preteky nedokončili

Mika KALLIO Fín./Ducati - 1 kolo
Andrea DOVIZIOSO Tal:/Honda - 16 kôl
Dani PEDROSA Špan./Honda - 22 kôl

Priebežné poradie

1. Valentino ROSSI 131 bodov
2. Jorge LORENZO 126
3. Casey STONER 122
4. Andrea DOVIZIOSO 69
5. Dani PEDROSA 67
6. Colin EDWARDS 67
7. Loris CAPIROSSI 56
8. Marco MELANDRI 55
9. Chris VERMEULEN 53
10. Randy DE PUNIET 51
11. James TOSELAND 39
12. Alex DE ANGELIS 31
13. Nicky HAYDEN 27
14. Toni ELIAS 27
15. Mika KALLIO 26
16. Niccolo CANEPA 12
17. Sete GIBERNAU 12
18. Yuki TAKAHASHI 9

Trieda do 250 cm³

1. Hiroši Aojama (Jap./Honda) 40:44,008 min
2. Hector Barbera (Špan./Aprilia) +4,424 s
3. Marco Simoncelli (Tal./Gilera) +10,339
4. Aleix Espargaro (Špan./Aprilia) +11,383
5. Roberto Locatelli (Tal./Gilera) +11,596
6. Alex Debon (Špan./Aprilia) +14,265

Priebežné poradie

1. Hiroši Aojama (Jap./Honda) 121 b
2. Alvaro Bautista (Špan./Aprilia) 108 b
3. Hector Barbera (Špan./Aprilia) 95 b
4. Marco Simoncelli (Tal./Gilera) 77 b
5. Mattia Pasini (Tal./Aprilia) 64 b

Trieda do 125 cm³

1. Sergio Gadea (Špan./Aprilia) 39:07,577 min
2. Julian Simon (Špan./ Aprilia) +0,901 s
3. Bradley Smith (V. Brit./Aprilia) +12,356
4. Andrea Iannone (Tal./Aprilia) +12,400
5. Nicolas Terol (Špan./Aprilia) +20,078
6. Stefan Brandl (Nem./Aprilia) +20,468

Priebežné poradie

1. Julian Simon (Špan./Aprilia) 100 bodov
2. Bradley Smith (V. Brit./Aprilia) 95,5 b
3. Sergio Gadea (Špan./Aprilia) 84 b
4. Andrea Iannone (Tal./Aprilia) 82,5 b
5. Nicolas Terol (Špan./Aprilia) 77,5 b

Autor: J. Goldberger
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.