VC Indianapolisu pre Španiela Pedrosu

Utorok, 31 august 2010

Víťazom Veľkej ceny Indianapolisu v najsledovanejšej triede Moto GP, jedenásteho podujatia seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, sa stal Španiel Daniel Pedrosa na Honde. Druhý v cieli bol víťaz kvalifikácie Američan Ben Spies a tretí vedúci jazdec priebežnej klasifikácie Španiel Jorge Lorenzo.

Dani Pedrosa
Víťazný Španiel Dani Pedrosa tesne sledovaný domácim Američanom Benom Spiesom

Skvelú sériu siedmich víťazstiev v tohtoročnom seriáli majstrovstiev sveta triedy Moto GP Španiela Jorge Lorenza prerušil na okruhu v Indianopolise Daniel Pedrosa. Vzrastom malý Španiel vyhral v tejto sezóne svoju tretiu veľkú cenu a zužitkoval tak svoju vynikajúcu formu z posledných veľkých cien. Nedopustil sa žiadnej fatálnej chyby a zvíťazil s náskokom vyše tri a pol sekundy pred Spiesom a takmer o sedem sekúnd pred Lorenzom.

Líder priebežného poradia seriálu Jorge Lorenzo nedokázal poraziť ani rýchleho a stále lepšieho Američana Bena Spiesa a skončil až tretí. Po prvý raz v tejto sezóne sa nedostal medzi dvoch najlepších, keď k siedmim víťazstvám si pripísal tri druhé miesta. Valentino Rossi, majster sveta z minulej sezóny, ktorého ešte stále trápi nedoliečená noha po zlomenine holennej kosti, prišiel do cieľa na štvrtej priečke, keď na víťazného Podrosu strácal vyše 12 sekúnd.

Tretie víťazstvo Pedrosu v sezóne pomohlo malému Španielovi znížiť stratu na vedúceho Lorenza na 68 bodov, čo Pedrosovi dáva istú, aj keď iba malú nádej na to, aby sa v tejto sezóne mohol stať majstrom sveta on a nie Lorenzo. Do konca seriálu zostáva odjazdiť ešte sedem veľkých cien a stať sa môže všeličo. Tretí v seriáli je Talian Andrea Dovizioso, ten však stráca na Lorenza 125 bodov.

Najbližším podujatím seriálu Moto GP bude Veľká cena San Marina 5. septembra.

Výsledky VC Indianopolisu

1. Dani PedrosaŠpan./Honda47:31,615 min
2. Ben SpiesUSA/Yamaha3,575
3. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha6,812
4. Valentino RossiTal./Yamaha12,633
5. Andrea DoviziosoTal./Honda21,885
6. Nicky HaydenUSA/Ducati35,138

Priebežné poradie jazdcov (po 11 zo 18 podujatí)

1. Lorenzo251 bodov
2. Pedrosa183
3. Dovizioso126
4. Stoner119
5. Rossi114
6. Spies110

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.