VC Japonska: Lorenzo pred Rossim

Sobota, 02 máj 2009

Víťazom Veľkej ceny Japonska v Motegi v kráľovskej triede MotoGP sa stal Španiel Lorenzo. Porazil Rossiho a dostal sa aj do čela priebežnej kvalifikácie majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Výborné preteky odjazdil aj nie celkom doliečený Dani Pedrosa a po dlhom čase sa znovu postavil na stupeň víťazov.

J. Lorenzo
Suverénne víťazstvo si z Japonska odnášal Španiel Lorenzo

Aj v Japonsku, podobne ako predtým v Katare, miešalo karty počasie. V sobotu sa pre dážď neodjazdila kvalifikácia a tak poradie na štarte do nedeľňajších pretekov sa určilo podľa piatkového voľného tréningu. Tu najlepší čas dosiahol v triede MotoGP Valentino Rossi a získal tak najlepšie postavenie do pretekov. Ďalšie pozície patrili Stonerovi a Lorenzovi.

Rossi aj najlepšie odštartoval, Stonerovi, naopak, štart nevyšiel. Už v prvom kole havaroval bývalý majster sveta Nicky Hayden po kolízii s Japoncom Yuki Takahashim. Keď Rossi získal mierny náskok, málokto myslel na to, že by si z Japonska neodniesol víťazstvo. Avšak iný názor na to mal jeho spolujazdec z tímu Yamaha, Španiel Lorenzo. Keď sa v treťom kole dostal na druhé miesto pred Pedrosu, črtal sa jeho boj s Rossim.

Valentino Rossi a Dani Pedrosa
Veľký boj zvádzali medzi sebou Valentino Rossi a Dani Pedrosa

Videlo sa, že Lorenzo má veľmi rýchly motocykel, čo sa aj potvrdilo, keď sa neskôr dostal do priameho súboja s Rossim a zopárkrát si vymenili pozície. Keď potom Španiel jazdil s malým odstupom pred Talianom, Rossi akoby sa viac sústredil na to, aby ho nedostihla dvojica Pedrosa a Dovizioso. Priamy súboj Rossiho s Pedrosom nakoniec Talian úspešne vyriešil vo svoj prospech. V závere zabojoval ešte Stoner a odmenou mu bolo štvrté miesto za Pedrosom, ale pred Doviziosom. Šiesty skončil Marco Melandri, siedmy Capirossi a ôsmy nováčik v najsilnejšej triede Fín Kallio.

Najbližšia Veľká cena motocyklov sa ide už 3. mája v Španielskom Jereze.

Výsledky VC Japonska – trieda MotoGP

1. J. Lorenzo Špan./Yamaha 43'47,238 min
2. V. Rossi Tal./Yamaha + 1,304 s
3. D. Pedrosa Špan./Honda + 3,763
4. C. Stoner Auustr./Ducati + 5,691
5. A. Dovizioso Tal./Honda + 9,207
6. M. Melandri Tal./Kawasaki + 30,555
7. L. Capirossi Tal./Suzuki + 32,756
8. M. Kallio Fín./Ducati + 39,416
9. J. Toseland V. Brit./Yamaha + 43,106
10. C. Vermeulen Austr./Suzuki + 43,245
11. R. De Puniet Franc./Honda + 44,834
12. C. Edwards USA/Yamaha + 46,540
13. A. De Angelis San Mar./Honda + 53,525
14. N. Canepa Tal./Ducati + 1:21,804 min
15. T. Ellias Špan./Honda - 1 kolo

Neklasifikovaní

S. Gibernau - Špan./Ducati

Nedokončili prvé kolo

N. Hayden USA/Ducati
Y. Takahashi Jap./Honda

Priebežné poradie

1. Jorge Lorenzo 41
2. Valentino Rossi 40
3. Casey Stoner 38
4. Andrea Dovizioso 22
5. Dani Pedrosa 21
6. Colin Edwards 17
7. Mika Kallio 16
8. Chris Vermeulen 15
9. Alex De Angelis 13
10. Marco Melandri 12
11. Randy De Puniet 11
12. Loris Capirossi 9

Výsledky triedy do 250 cm³

1. A. Bautista Špan. 44'06.488
2. H. Aoyama Jap. + 5.889
3. M. Pasini Tal. + 21.832
4. G. Talmácsi Maď. + 25.906
5. A. Debon Špan. + 30.785
6. S. Aoyama Jap. + 33.788
7. L. Pešek ČR + 36.972
8. T. Luthi Švajč. + 41.018
9. K. Abraham ČR + 41.649
10. S. Tomizawa Jap. + 52.863

Priebežné poradie

1. Alvaro Bautista Špan. 34 bodov
2. Hiroshi Aoyama Jap. 33
3. Hector Barbera Špan. 30
4. Jules Cluzel Franc. 20
5. Gabor Talmácsi Maď. 19
6. Thomas Luthi Švajč. 18
7. Mattia Pasini Tal. 16
8. Mike Di Meglio Franc. 16
9. Raffaele De Rosa Tal. 15
10. Alex Debon Špan. 13
11. Lukas Pešek ČR 12
12. Shuhei Aoyama Jap. 10

Výsledky triedy do 125 cm³

1. A. Iannone Tal. 42:23,716 min
2. J. Simon Špan. + 1,346 s
3. P. Espargaro Špan. + 5,039
4. S. Bradl Nem. + 6,904
5. M. Marquez Špan. + 13,061
6. S. Cortese Nem. + 14,841
7. J. Olive Špan. + 16,420
8. J. Folger Nem. + 16,483
9. D. Aegerter Švajč. + 27,500
10. B. Smith V. Brit. + 30,359

Priebežné poradie

1. Andrea Iannone 37,5 bodov
2. Julian Simon 30
3. Pol Espargaro 22,5
4. Sandro Cortese 18
5. Stefan Bradl 17
6. Jonas Folger 13
7. Bradley Smith 11,5
8. Marc Marquez 11
9. Dominique Aegerter 9,5
10. Joan Olive 9

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.