VC Japonska: Lorenzo pred Rossim

Sobota, 02 máj 2009

Víťazom Veľkej ceny Japonska v Motegi v kráľovskej triede MotoGP sa stal Španiel Lorenzo. Porazil Rossiho a dostal sa aj do čela priebežnej kvalifikácie majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Výborné preteky odjazdil aj nie celkom doliečený Dani Pedrosa a po dlhom čase sa znovu postavil na stupeň víťazov.

J. Lorenzo
Suverénne víťazstvo si z Japonska odnášal Španiel Lorenzo

Aj v Japonsku, podobne ako predtým v Katare, miešalo karty počasie. V sobotu sa pre dážď neodjazdila kvalifikácia a tak poradie na štarte do nedeľňajších pretekov sa určilo podľa piatkového voľného tréningu. Tu najlepší čas dosiahol v triede MotoGP Valentino Rossi a získal tak najlepšie postavenie do pretekov. Ďalšie pozície patrili Stonerovi a Lorenzovi.

Rossi aj najlepšie odštartoval, Stonerovi, naopak, štart nevyšiel. Už v prvom kole havaroval bývalý majster sveta Nicky Hayden po kolízii s Japoncom Yuki Takahashim. Keď Rossi získal mierny náskok, málokto myslel na to, že by si z Japonska neodniesol víťazstvo. Avšak iný názor na to mal jeho spolujazdec z tímu Yamaha, Španiel Lorenzo. Keď sa v treťom kole dostal na druhé miesto pred Pedrosu, črtal sa jeho boj s Rossim.

Valentino Rossi a Dani Pedrosa
Veľký boj zvádzali medzi sebou Valentino Rossi a Dani Pedrosa

Videlo sa, že Lorenzo má veľmi rýchly motocykel, čo sa aj potvrdilo, keď sa neskôr dostal do priameho súboja s Rossim a zopárkrát si vymenili pozície. Keď potom Španiel jazdil s malým odstupom pred Talianom, Rossi akoby sa viac sústredil na to, aby ho nedostihla dvojica Pedrosa a Dovizioso. Priamy súboj Rossiho s Pedrosom nakoniec Talian úspešne vyriešil vo svoj prospech. V závere zabojoval ešte Stoner a odmenou mu bolo štvrté miesto za Pedrosom, ale pred Doviziosom. Šiesty skončil Marco Melandri, siedmy Capirossi a ôsmy nováčik v najsilnejšej triede Fín Kallio.

Najbližšia Veľká cena motocyklov sa ide už 3. mája v Španielskom Jereze.

Výsledky VC Japonska – trieda MotoGP

1. J. Lorenzo Špan./Yamaha 43'47,238 min
2. V. Rossi Tal./Yamaha + 1,304 s
3. D. Pedrosa Špan./Honda + 3,763
4. C. Stoner Auustr./Ducati + 5,691
5. A. Dovizioso Tal./Honda + 9,207
6. M. Melandri Tal./Kawasaki + 30,555
7. L. Capirossi Tal./Suzuki + 32,756
8. M. Kallio Fín./Ducati + 39,416
9. J. Toseland V. Brit./Yamaha + 43,106
10. C. Vermeulen Austr./Suzuki + 43,245
11. R. De Puniet Franc./Honda + 44,834
12. C. Edwards USA/Yamaha + 46,540
13. A. De Angelis San Mar./Honda + 53,525
14. N. Canepa Tal./Ducati + 1:21,804 min
15. T. Ellias Špan./Honda - 1 kolo

Neklasifikovaní

S. Gibernau - Špan./Ducati

Nedokončili prvé kolo

N. Hayden USA/Ducati
Y. Takahashi Jap./Honda

Priebežné poradie

1. Jorge Lorenzo 41
2. Valentino Rossi 40
3. Casey Stoner 38
4. Andrea Dovizioso 22
5. Dani Pedrosa 21
6. Colin Edwards 17
7. Mika Kallio 16
8. Chris Vermeulen 15
9. Alex De Angelis 13
10. Marco Melandri 12
11. Randy De Puniet 11
12. Loris Capirossi 9

Výsledky triedy do 250 cm³

1. A. Bautista Špan. 44'06.488
2. H. Aoyama Jap. + 5.889
3. M. Pasini Tal. + 21.832
4. G. Talmácsi Maď. + 25.906
5. A. Debon Špan. + 30.785
6. S. Aoyama Jap. + 33.788
7. L. Pešek ČR + 36.972
8. T. Luthi Švajč. + 41.018
9. K. Abraham ČR + 41.649
10. S. Tomizawa Jap. + 52.863

Priebežné poradie

1. Alvaro Bautista Špan. 34 bodov
2. Hiroshi Aoyama Jap. 33
3. Hector Barbera Špan. 30
4. Jules Cluzel Franc. 20
5. Gabor Talmácsi Maď. 19
6. Thomas Luthi Švajč. 18
7. Mattia Pasini Tal. 16
8. Mike Di Meglio Franc. 16
9. Raffaele De Rosa Tal. 15
10. Alex Debon Špan. 13
11. Lukas Pešek ČR 12
12. Shuhei Aoyama Jap. 10

Výsledky triedy do 125 cm³

1. A. Iannone Tal. 42:23,716 min
2. J. Simon Špan. + 1,346 s
3. P. Espargaro Špan. + 5,039
4. S. Bradl Nem. + 6,904
5. M. Marquez Špan. + 13,061
6. S. Cortese Nem. + 14,841
7. J. Olive Špan. + 16,420
8. J. Folger Nem. + 16,483
9. D. Aegerter Švajč. + 27,500
10. B. Smith V. Brit. + 30,359

Priebežné poradie

1. Andrea Iannone 37,5 bodov
2. Julian Simon 30
3. Pol Espargaro 22,5
4. Sandro Cortese 18
5. Stefan Bradl 17
6. Jonas Folger 13
7. Bradley Smith 11,5
8. Marc Marquez 11
9. Dominique Aegerter 9,5
10. Joan Olive 9

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.