VC Katalánska: vyhral Lorenzo

Pondelok, 17 jún 2013

Úradujúci majster sveta Španiel Jorge Lorenzo zvíťazil na Veľkej cene Katalánska v triede MotoGP a skompletizoval si tak svoj hetrik vyhraných pretekov v tohtoročnom seriáli majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Na druhom a treťom mieste skončili jeho krajania Dani Pedrosa a Marc Marquez. Španieli tak kompletne obsadili stupeň víťazov v kráľovskej triede MotoGP.

Jorge Lorenzo
Španiel Jorge Lerenzo vyhral v Katalánsku a v tejto sezóne je to už jeho tretie víťazstvo

Dvadsaťšesťročný španielsky jazdec Lorenzo štartoval z tretej pozície, ale vedenia sa ujal už pred prvou zákrutou po štarte a až po cieľ nepustil nikoho pred seba. Sám si režíroval svoju jazdu, nemusel s nikým bojovať koleso pri kolese o svoju pozíciu a báť sa, či mu ten druhý neskomplikuje cestu za víťazstvom. Nemal starosti ako Pedrosa, na ktorého od začiatku pretekov až po cieľovú pásku útočil mladík Marquez. Aj keď mu útok na Pedrosu v záverečných kolách pretekov nevyšiel, ani na chvíľku však do posledných metrov nemal Pedrosa istú druhú priečku a v cieli bol medzi ním a Marquezom rozdiel len 63 tisícin sekundy.

Valentino Rossi nemal ani v Katalánsku najvydarenejšiu kvalifikáciu a štartoval až z tretieho radu. Veľmi skoro sa však zaradil na piatu priečku za štvrtého Brita Crutchlowa. Keď sa však vedúca trojica začala týmto dvom vzďaľovať, bolo jasné, že o stupeň víťazov Brit ani Talian, ak sa nič mimoriadne nestane, bojovať nebudú. Stalo sa však niečo iné, Crutchlowovi podkĺzlo v ľavej zákrute predné koleso a sympatický Brit v pretekoch skončil. Rossimu stačilo udržiavať tempo, keďže od Nemca Bradla ani Američana Haydena mu nebezpečenstvo nehrozilo.

Naopak, Američan mal podobný pád ako Crutchlow a preteky vzdal. Ešte predtým bolo niekoľko pádov. Už v prvom kole si stabilitu na dvoch kolesách neudržali Španiel Bautista a Brit Laverty, následne aj Francúz Randy de Puniet a Talian Iannone, ale ani Čech Lukáš Pešek. Ten však vstal, "oprášil" svoj stroj a pokračoval v jazde. Nakoniec mohol aj bodovať, ale tesne pred ním na pätnástom mieste sa umiestnil Španiel Delamor a bod za posledné bodované miesto neputoval do Česka, ale zostal v Španielsku. Druhý český jazdec, Karel Abraham, pre poruchu elektroniky na svojom stroji ART z pretekov odstúpil pätnásť kôl pred koncom pretekov.

Spokojný so siedmim miestom v cieli určite nebol ani Talian Andrea Dovozioso, ktorému tentoraz jeho Ducati nešliapala tak, ako v niektorých predchádzajúcich pretekoch. V Ducati skúšali na motocykli niečo nové, čo však neprinieslo želaný efekt ani pre Doviziosa, ani pre Haydena, ktorý pre spomínaný pád odstúpil.

Pedrosa vedie priebežné poradie po šiestich pretekoch. Pred Lorenzom má náskok siedmich bodov a pred Marquezom vedie o tridsať bodov. Štvrtý Crutchlow a piaty Rossi do boja o titul iba ťažko zasiahnu, takže traja Španieli sa budú biť o majstra sveta ďalej.

Najbližšie preteky sú v Holandsku 29. júna. Ale pozor! Veľká cena v krajine tulipánov sa jazdí tradične nie v nedeľu, ale v sobotu!

Výsledky VC Katalánska

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha43:06,479 min
2. Dani PedrosaŠpan./Honda+1,763 s
3. Marc MarquezŠpan./Honda+1,826
4. Valentino RossiTal./Yamaha+5,874
5. Stefan BradlNem./Honda+26,756
6. Bradley SmithV. Brit./Tech+32,228
7. Andrea DoviziosoTal./Dicati+32,692
8. Alex EspargaroŠpan./ART+58,615
9. Colin AdwardsUSA/FRT Kavasaki1:03,142 min
10. Michele PirroTal./Ducati1:09,774
...
16. Lukáš PešekČR/Ioda Suter- 1 kolo

Priebežné poradie (po 6 podujatiach z 18)

1. Dani Pedrosa123 bodov
2. Jorge Lorenzo116
3. Marc Marquez93
4. Cal Crutchlow71
5. Valentino Rossi60
6. Andrea Dovizioso59
7. Nicky Hayden45
8. Stefan Bradk41
9. Alvaro Bautista38
10. Aleix Espargaro36

Trieda Moto2

1. Pol EspargaroŠpan./Kalex41:17,307 min
2. Esteve RabatŠpan./Kalex+0,081 s
3. Thomas LüthiŠvaj./Suter+6,264
4. Scott ReddingV. Brit./Kalex+9,061
5. Takaaki NakagamiJap./Kalex+10,597
6. Randy KrummenacherNem./Kalex+11,577

Priebežné poradie (po 6 podujatiach z 18)

1. Scott Redding114 bodov
2. Pol Espargaro79
3. Esteve Rabat75
4. Mika Kallio65
5. Dominique Ägerter61
6. Nicolas Terol58

Trieda Moto3:

1. Luis SalomŠpan./KTM41:15,331 min
2. Alex RinsŠpan./KTM+0,211 s
3. Maverick ViňalesŠpan./KTM+0,634
4. Alex MarquezŠpan./KTM+3,993
5. Efren VazquezŠpan./FTR Honda+6,243
6. Miguel OliveiraPort./Suter Honda+9,295

Priebežné poradie (po 6 podujatiach z 18)

1. Luis Salom127 bodov
2. Maverick Viňales122
3. Alex Rins101
4. Jonas Folger63
5. Alex Marquez48
6. Miguel Oliveira43

Jorge Lorenzo Sean Penn a Jorge Lorenzo Pedrosa - Marquez
Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.