VC Kataru: Lorenzo, Rossi, Marquez

Pondelok, 08 apríl 2013

Veľkú cenu Kataru, úvodné preteky sedemnásťdielneho seriálu majstrovstiev sveta cestných pretekov motocyklov v kráľovskej triede Moto GP vyhral minuloročný majster sveta Jorge Lorenzo pred Valentinom Rossim a Marcom Marquezom. Lorenzo zvíťazil systémom štart-cieľ s náskokom vyše šesť sekúnd. Potvrdil, že z minuloročnej výkonnosti nič nestratil a už na začiatku novej sezóny naznačil svoje ambície na titul majstra sveta.

Marquez - Rossi
Marco Marquez (vľavo) a Valentino Rossi zviedli veľký boj o druhé miesto na VC Kataru

Do tímu Yamahy sa po neúspešnom účinkovaní u Ducati vrátil deväťnásobný majster sveta Valentino Rossi. V kvalifikácii ešte nenaznačil, že by mohol byť jedným z uchádzačov o titul, či aspoň o pódiové miesta, keď skončil až siedmy, kým Lorenzo kvalifikáciu vyhral. V pretekoch to však bolo iné. Rossi sa postupne predieral dopredu. Najprv sa dostal pred Nemca Bradla, potom po skvelých súbojoch aj pred Brita Crutchlowa a Španiela Pedrosu.

Už bol jednou nohou na pódiu, keď jazdil tretí za Lorenzom a nováčikom triedy MotoGP Marcom Marquezom. Rossi sa však neuspokojil s treťou priečkou a bojoval ďalej. S jemu vlastným štýlom sa tri kolá pred koncom pretekov prebojoval na druhé miesto, ktoré si potom pomerne suverénnym spôsobom udržal až do cieľa. Za víťazným Lorenzom zaostal Rossi o 6,2 sekundy. Marquez skončil pre neho v premiérových pretekoch v najsilnejšej triede tretí a tento sympatický mladík, majster sveta z triedy 125 cm³ a z minulého roka z Moto2 dosiahol tak hneď v premiérových pretekoch v kráľovskej triede obrovský úspech.

Sklamaním je štvrté miesto Daniho Padrosu, ktorý má v tohtoročnom seriáli určite najvyššie ambície. V kvalifikácii bol tretí za Lorenzom a Crutchlowom, v pretekoch dlho jazdil za Lorenzom a pred Marquezom, ale šesť kôl pred záverom pretekov neodolal útoku mladíka a tímového kolegu z továrenskej Hondy a neskôr ani Rossimu. Piaty skončil britský jazdec Cal Crutchlow na Yamahe netovárenského tímu, keď nezvládol súboj s Rossim a vyšiel mimo trať. Keďže bez následkov, piate miesto si udržal.

Španiel Alvaro Bautista bol v cieli šiesty a na Crutchlowa strácal približne tri a pol sekundy. Siedme a ôsme miesto patrilo dvom továrenským Ducati v sedle s Talianom Doviziosom a Američanom Haydenom. Ukazuje sa, že Ducati nie sú von z krízy a na Yamahu a Hondu dosť strácajú. Deviaty bol Talian Andrea Yanone a desiatku uzatváral Američan Ben Spies, obaja na netovárenských Ducati.

Historické, po prvý raz dvojité zastúpenie mali v najsilnejšej triede Česi. K minuloročnému pravidelnému účastníkovi MotoGP Karlovi Abrahamovi pribudol Lukáš Pešek, ktorý v uplynulej sezóne jazdil v Nemecku v trieda Superbike. Abrahamovi preteky v Katare nevyšli, keď havaroval už v prvom kole, Pešek dojazdil a v cieli bol osemnásty, posledný spomedzi tých, čo dojazdili. Šesť ich preteky nedokončilo pre pády alebo poruchy, napríklad už spomínaný Nemec Bradl alebo známy Američan Colin Edwards.

Druhé kolo seriálu bude v americkom štáte Texas. Uskutočnia sa 21. apríla na novom okruhu v meste Austin.

Výsledky Veľkej ceny Kataru

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha42:39,802 min
2. Valentino RossiTal./Yahama+5,990 s
3. Marc MarquezŠpan./Honda+6,201
4. Dani PedrosaŠpan./Honda+9,473
5. Cal CrutchlowV.Brit./Yamaha+18,764
6. Alvaro BautistaŠpan./Honda+22,148

Priebežné poradie (po 1 zo 17 podujatí)

1. Lorenzo25 bodov
2. Rossi20
3. Marquez16
4. Pedrosa13
5. Crutchlow11
6. Bautista10

Trieda Moto2

1. Pol EspargaroŠpan./Kalex40:31,782 min
2. Scott ReddingV.Brit./Kalex+0,844 s
3. Takaaki NakagamiJap./Kalex+12,098
4. Dominique AegerterŠvajč./Suter+18,910
5. Mika KallioFín./Kalex+18,933
6. Julian SimonŠpan./Kalex+19,018

Priebežné poradie (po 1 zo 17 podujatí)

1. Espargaro25 bodov
2. Redding20
3. Nakagami16
4. Aegerter13
5. Kallio11
6. Simon10

Trieda Moto3

1. Luis SalomŠpan./KTM38:26,859 min
2. Maverick VinalesŠpan./KTM+0,417 s
3. Alex RinsŠpan./KTM+0,423
4. Alex MarquezŠpan./KTM+0,701
5. Jonas FolgerNem./Kalex KTM+0,916
6. Zulfahmi KhairuddinMalajzia/KTM+17,489

Priebežné poradie (po 1 zo 17 podujatí)

1. Salom25 bodov
2. Vinales20
3. Rins16
4. A. Marquez13
5. Folger11
6. Khairuddin10

Marquez - Rossi Lorenzo Rossi pódium
Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.