VC Malajzie: Pedrosa pred Marquezom a Lorenzom

Pondelok, 14 október 2013

Konečne to Španielovi Pedrosovi vyšlo a po pádoch a porážkach sa dočkal víťazstva. Vyhral dosť presvedčivým spôsobom Veľkú cenu Malajzie v prestížnej triede MotoGP, pätnáste podujatie seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Druhý skončil líder priebežného poradia, ďalší Španiel Marc Marquez a tretí bol minuloročný majster sveta Jorge Lorenzo, tiež zo Španielska.

Pedrosa
Pedrosa nenechal v Malajzii nikoho na pochybách o tom, že to bude práve on kto vyhrá

Pedrosa si v Malajzii zopakoval minuloročné víťazstvo a k dvom tohtoročným v Španielsku v Jereze a Francúzsku na okruhu Le Mans pridal teraz ďalšie. Vo Francúzsku 19. mája stál Pedrosa naposledy na najvyššom stupni pre víťazov. Potom už nič, až teraz v Malajzii. Pedrosa tu jazdil suverénne a s istotou, tak, ako Marc Marquez na Veľkej cene Nemecka a na okruhoch v Laguna Seca, Indianopolise a Brne, hneď štyrikrát víťazne v rade za sebou.

Sklamaný mohol byť po pretekoch Jorge Lorenzo, ktorý sa usiluje bojovať proti krajanovi Marquezovi o každý bod, keďže po posledných pretekoch v Aragónsku zaostával za ním o 39 bodov a do dokonca seriálu zostávalo odjazdiť posledné štyri Veľké ceny. Lorenzo v Malajzii skvele odštartoval, získal mierny náskok, ale tak Pedrosa ako aj Marquez a Rossi jazdili za Lorenzom len s miernym odstupom.

Pedrosa a Marquez postupne znížili náskok Lorenza natoľko, že ho kedykoľvek mohli ohroziť. Pedrosa to využil 17 okruhov pred koncom pretekov. Krátko nato to urobil aj Marquez, ale Lorenzo mu to hneď v nasledujúcej zákrute vrátil. Takto si vymenili pozície asi trikrát, ale o trochu neskôr už mladší Marquez doprial Lorenzovi iba pohľad na svoj chrbát. Práve toto boli najkrajšie momentu celých pretekov.

Pár sekúnd za trojicou Pedrosa, Marquez, Lorenzo jazdil s malou stratou Rossi a s väčším odstupom Španiel Bautista a Brit Crutchlow. Aj súboj týchto dvoch naberal s blížiacim sa cieľom na dramatickosti. Aj oni podobne ako predtým Lorenzo a Marquez si pár razy vymenili pozície, nakoniec na cieľovej páske bol o 15 stotín sekundy skôr Bautista a obsadil piatu priečku a Crutchlow šiestu.

Od pretekov k pretekom sa lepší ďalší Brit Bradley Smith, ktorý v Malajzii bol v cieli siedmy. O ďalšie miesta už tradične v tejto sezóne bojujú továrenský jazdci Ducati, Talian Dovizioso a Američan Hayden. Tentoraz sa nekonal, pretože Hayden pre poruchu motora odstúpil už po 12. okruhu. Z českej dvojice Abraham neštartoval kvôli zraneniu a Pešek vzdal pre poruchu motocykla už po ôsmich okruhoch.

Tri preteky pred záverom seriálu vedie Marquez o 43 bodov pred Lorenzom a je blízko k zisku prémiového titulu majstra sveta pre tento rok v triede MotoGP. Tretí je Padrosa so stratou 54 bodov a štvrtý Rossi stráca rovných 100 bodov.

Nasledujúcimi pretekmi bude Veľká cena Austrálie na okruhu Phillipe Island, ktorá sa pôjde už 20. októbra. Tu sa na motocykel znovu posadí bývalý majster sveta Casey Stoner, ktorý vlani ukončil svoju pretekársku kariéru. Spolu s ním sa austrálskym divákom predvedú aj ďalší šampióni Wayne Gardner a Mick Doohan.

Výsledky Veľkej ceny Malajzie

Trieda MotoGP

1. Dani PedrosaŠpan ./Honda40:45,191 min
2. Marc MarquezŠpan./Honda+2,757 s
3. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+6,669
4. Valentino RossiTal./Yamaha+10,351
5. Alvaro BautistaŠpan./Honda+22,149
6. Cal CrutchlowV. Brit./Yamaha+22,301
7. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+30,864
8. Andrea DoviziosoTal./Ducati +45,111
9. Aleix EspargaroŠpan./ART +59,264
10. Yonny HernandezKol./Ducati +1:01,417 min

Priebežné poradie (po 15 pretekoch z 18)

1. Marc Marquez298 bodov
2. Jorge Lorenzo255
3. Dani Pedrosa244
4. Valentino Rossi198
5. Cal Crutchlow166
6. Alvaro Bautista138
7. Stefan Bradl135
8. Andrea Dovizioso120
9. Nicky Hayden102
10. Bradley Smith89

Trieda Moto2

1. Esteve RabatŠpan./Kalex25:45,411 min
2. Pol EspargaroŠpan./Kalex+1,563 s
3. Thomas LüthiŠvaj./Suter+2,910
4. Mika KallioFín. Kalex+4,814
5. Dominique AegerterŠvaj./Suter+7,852
6. Johann ZarcoFranc./Suter+9,790

Priebežné poradie (po 14 pretekoch z 17)

1. Scott Redding224 bodov
2. Pol Espargaro215
3. Esteve Rabat196
4. Mika Kallio156
5. Takaaki Nakagami138
6. Dominique Aegerter133

Trieda Moto3

1. Luis SalomŠpan./KTM40:42,441 min
2. Alex RinsŠpan./KTM+0,069 s
3. Maguel OliveiraPortug./Mahindra+0,408
4. Alex MarquezŠpan.KTM+0,782
5. Maverick ViňalesŠpan./KTM+1,055
6. Jack MillerAustr./FTR Honda+1,077

Priebežné poradie (po 14 pretekoch zo 17)

1. Luis Salom284 bodov
2. Alex Rins270
3. Maverick Viňales258
4. Alex Marquez162
5. Jonas Folger137
6. Miguel Oliveira131

Pedrosa Lorenzo - Pedrosa - Marquez Pedrosa
Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.