VC Malajzie: Prémiové víťazstvo Doviziosa. Rossi druhý.

Nedeľa, 30 október 2016

Majstrovstvá sveta cestných motocyklov vrcholia. Predposledné podujatie 18dielneho seriálu, Veľká cena Malajzie, sa išla za striedavo daždivého počasia na 5,5 kilometra dlhom okruhu Sepang. Najsilnejšiu triedu MotoGP vyhral Talian Andrea Dovizioso na stroji Ducati pred krajanom Valentonom Rossim a Španielom Jorge Lorenzom, ktorí sedlali motocykle Yamaha.

Andrea Dovizioso
Andrea Dovizioso dosiahol v Malajzii aj vďaka rýchlej Ducati v tejto sezóne svoje prvé víťazstvo a druhé v kariére v triede MotoGP. Prvé bolo ešte v roku 2009.

Pred rokom tu vyhral malý Španiel Dani Pedrosa, ktorý svoje prvenstvo neobhajoval pre zranenie a nahradil ho Japonec Aoyama, keďže Američan Nicky Hayden mal povinnosti v seriáli Superbike. Zato na štart sa po dlhšej pauze po vyliečenom zranení postavil Talian Andrea Yannone.

Štart, ktorý pre silný lejak odložili o necelú pol hodinu, bol na mokrom povrchu dramatický, ale všetci ho zvládli a nikto nespadol. Na čele sa najprv usadil Yannone tesne sledovaný Rossim a Doviziosom. Marc Marquez jazdil na piatom mieste a Lorenzo okolo siedmeho miesta. Potom prevzal vedenie Rossi a Yannone sa prepadol na tretie miesto, dlho sa tam však neudržal a po páde z pretekov odstúpil.

Za Rossim sa tesne držal Dovizioso, ktorý sa v druhej polovici pretekov po Rossiho jazdeckej chybe dostal do čela a svoj náskok postupne zvýšil až na šesť sekúnd. Dve kolá pred koncom zmiernil tempo, ale to už ho Rossi nemohol ohroziť. Dovizioso vyhral, po druhý raz v kariére najsilnejšej triede (prvý raz ešte v roku 2009). Druhý skončil Rossi a po sérii pádov jazdcov pred ním prešiel cieľom ako tretí Lorenzo, jediný Rossiho súper v boji o titul vicemajstra.

Marc Marquez, už istý majster sveta pre tento rok, nedokázal držať krok s Doviziosom a Rossim, predral sa síce na tretie miesto, ale potom spadol. Došiel ešte do depa, tam vymenil mierne poškodený motocykel za nový a v cieli bol napokon jedenásty a bodoval. "Moja Honda z nejakého dôvodu nemala rýchlosť ako Ducati a Yamaha. Tak som sa snažil to dohnať na "brzdných bodoch", ale na mokru ľahko urobíte chybu. Mne sa to stalo a spadol som," komentoval Marquez svoj pád.

Britský jazdec Cal Crutchlow, víťaz pretekov z Austrálie spred týždňa jazdil v prvej pätici jazdcov, ale po podkĺznutí predného kolesa v jednej z ľavotočivých zákrut spadol a ďalej nepokračoval. Stratil veľa, pretože sa v priebežnom poradí mohol dostať na šiestu priečku, ktorú teraz drží Španiel Pedrosa.

Istým vicemajstrom sveta je Valentino Rossi, ktorý pred tretím Španielom Lorenzom má nedostihnuteľný náskok 28 bodov. Lorenza teoreticky z tretieho miesta môže vytlačiť jeho krajan Viňales, ktorý na neho stráca 17 bodov.

Preteky triedy Moto2 vyhral Francúz Johann Zarco pre Talianom Morbidellim a Nemcom Folgerom (všetci na motocykloch Kalex). Istým majstrom sveta v tejto triede je Zarco. Druhé miesto si patrí Švajčiarovi t. Lüthimu a tretie Španielovi A. Rinsovi.

V najslabšej triede Moto3 zvíťazil Talian Fr. Bagnaia (Mahindra) pred Čechom J. Kornfeilom (Honda) a Holanďanom Bo Bendsneyderom (KTM). Aj tu je majster známy (už po minulých pretekoch) – je ním Juhoafričan Brad Binder. Zatiaľ druhý je Talian E. Bastianini a tretí Fr. Bagnaia.

Posledné preteky seriálu budú v španielskej Valencii 13. novembra.

Výsledky Veľkej ceny Malajzie

Trieda MotoGP

1. Andrea DoviziosoTal./Ducati42:27,333 min
2. Valentino RossiTal./Yamaha+3,115 s
3. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+11,924
4. Héctor BarberaŠpan./Ducati+19,916
5. Loris BazFranc./Ducati+21,353
6. Maverick ViňalesŠpan./Suzuki+22,932
7. Alvaro Bautista Špan.+25.829
8. Jack MillerAustr.+32.746
9. Pol EspargaroŠpan./Yahama+33.704
10. Danilo PetrucciTal.+34.280

Priebežné poradie jazdcov (po 17 z 18 podujatí)

1. Marc Marquez (Špan./Honda)278 bodov
2. Valentino Rossi236
3. Jorge Lorenzo208
4. Maverick Viňales191
5. Andrea Dovizioso162
6. Dani Pedrosa (Špan./Honda)155
7. Cal Crutchlow (V. Brit./Honda)141
8. Pol Espargaro 124
9. Hector Barbera 97
10. Andrea Iannone (Tal./Ducati)76

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.