VC Malajzie: Víťaz Pedrosa, Rossi tretí za Lorenzom

Nedeľa, 25 október 2015

Španiel Dani Pedrosa nedal nikomu najmenšiu šancu a Veľkú cenu Malajzie v triede MotoGP vyhral spôsobom štart – cieľ pred svojom krajanom Jorge Lorenzom a Talianom Valentinom Rossim. Rossiho boj o tretie miesto okorenil Talianov ostrý súboj s Marcom Marquezom, ktorý sa skončil Španielovým pádom. Dani Pedrosa si zopakoval svoje víťazstvo spred týždňa v Austrálii.

Dani Pedrosa
Dani Pedrosa má vydarený záver sezóny. Po víťazstve v Austrálii vyhral teraz v Malajzii.

Marc Marquez ako aktuálny majster sveta vyhrotil súboj s Rossim na ostrie noža. Bojoval akoby mu práve v týchto pretekoch išlo o zisk ďalšieho titulu – akoby teraz alebo nikdy. Ich vzájomné súboje v trinástom kole z dvadsiatich celkových po vzájomnom kontakte, keď Rossi bol pred Marquezom a podľa pravidiel mal voľbu stopy, Španiel spadol. Došiel do depa a v pretekoch ďalej nepokračoval. Ich súboj umožnil vedúcej dvojici Pedrosa – Lorenzo zvýšiť si náskok na 5,5 sekundy.

Bolo jasné, že Rossi už nemôže s Pedrosom a Lorenzom bojovať o víťazstvo a musí si udržať tretie miesto a tým aj nádej na tohtoročný titul. Pedrosa jazdil skvele a postupne zvýšil svoj náskok pred Lorenzom na takmer 2,5 sekundy a zvíťazil. Druhý prešiel cieľom Lorenzo a tretí Rossi. Lorenzo tak znížil stratu na Rossiho z 11 na 7 bodov.

Pre Taliana to znamená, že ak má získať titul tohtoročného majstra sveta, musí v posledných pretekoch seriálu v španielskej Valencii skončiť hneď za Lorenzom, pričom je úplne jedno, na ktorom mieste. Bol by to už Rossiho desiaty titul v kariére. Je to šanca, ktorá sa mu už v budúcnosti nemusí naskytnúť.

Veľmi dobre začali obe Ducati s jazdcami Andreom Iannone a Andreom Doviziosom. Prvý mal technické problémy už v úvodných kolách a z pretekov odstúpil, Dovozioso bojoval s Britom Crutchlowom o štvrté miesto, ich vzájomná kolízia však pripravila Doviziosovi pád a odstúpenie z pretekov.

Brit Smith jazdil v Malajzii veľmi dobre a po súboji s krajanom Crutchlowom skončil piaty a Crutcglow tesne za ním šiesty. Výsledky Taliana Petrucciho v doterajšom priebehu neboli náhodne, ani jeho šieste miesto teraz v Malajzii. Nováčik triedy Španiel Viňales sa dlho pral o siedme miesto s krajanom Aleixom Espargarom, súboj však nakoniec prehral. Deviaty skončil mladší z bratov Esparagovcov Pol a desiaty Nemec Bradl, ktorý sa po dlhšom čase znovu umiestnil v top desiatke.

Incident medzi Rossim a Marquezom riešili po pretekoch športoví komisári. Mali by jednoznačne určiť za vinníka kolízie Marqueza, ktorý zrážku vyvolával a mohlo by sa hovoriť o veľkom šťastí, ak by k nej nebolo došlo. Ctižiadosť mladého a netrpezlivého Španiela mu už neraz v tomto roku priniesla krušné chvíle a viacero pádov. Škoda, že sa nepoučil.

Po pretekoch komisári aj zasadali a prisúdili vinu za Marquezov pád Rossimu, údajne mu pomohol k pádu kolenom. Body za tretie miesto Rossimu ponechali, ale za trest bude v posledných pretekoch vo Valencii štartovať z posledného miesta, a to bez ohľadu na výsledky kvalifikácie. Takže už teraz môžeme takmer s istotou povedať, že titul už v Malajzii získal Lorenzo. Ak totiž preteky budú mať vo Valencii normálny priebeh a Lorenzo i Rossi dojazdia, potom bol by takmer zázrak, aby Talian bol v cieli hneď za Lorenzom.

Posledné preteky seriálu v španielskej Valencii budú výhodou a možno aj spanilou jazdou domáceho Lorenza. Rossi môže získať titul, len ak skončí hneď za ním, prípadne ak by Lorenzo preteky nedokončil. To by po Rosiho treste bol takmer zázrak. Uvidíme to 8. novembra, kedy sa dozvieme meno nového majstra sveta. Môže ním byť jedine Rossi alebo Lorenzo.

Pripomeňme ešte, že práve v dejisku týchto pretekov, v Malajzii na okruhu Sepang, zahynul pred štyrmi rokmi taliansky pretekár Marco Simoncelli.

Výsledky Veľkej ceny Malajzie

Trieda MotoGP

1. Dani PedrosaŠpan./Honda40:37,691 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+3,612 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha+13,724 s
4. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+23,995 s
5. Cal CrutchlowV. Brit./Honda+28,721 s
6. Danilo PetrucciTal./Ducati+36,372 s
7. Aleix EspargaroŠpan./Suzuki+39,290 s
8. Maverick ViñalesŠpan./Suzuki+39,436 s
9. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+42,462 s
10. Stefan BradlNem./Aprilia+44,601 s

Priebežné poradie (po 17 z 18 podujatí)

1. Valentino Rossi312 bodov
2. Jorge Lorenzo305
3. Marc Marquez222
4. Dani Pedrosa190
5. Andrea Iannone188
6. Bradley Smith171
7. Andrea Dovizioso153
8. Cal Crutchlow118
9. Danilo Petrucci107
10. Pol Espargaro103

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.