VC Malajzie: Víťaz Pedrosa, Rossi tretí za Lorenzom

Nedeľa, 25 október 2015

Španiel Dani Pedrosa nedal nikomu najmenšiu šancu a Veľkú cenu Malajzie v triede MotoGP vyhral spôsobom štart – cieľ pred svojom krajanom Jorge Lorenzom a Talianom Valentinom Rossim. Rossiho boj o tretie miesto okorenil Talianov ostrý súboj s Marcom Marquezom, ktorý sa skončil Španielovým pádom. Dani Pedrosa si zopakoval svoje víťazstvo spred týždňa v Austrálii.

Dani Pedrosa
Dani Pedrosa má vydarený záver sezóny. Po víťazstve v Austrálii vyhral teraz v Malajzii.

Marc Marquez ako aktuálny majster sveta vyhrotil súboj s Rossim na ostrie noža. Bojoval akoby mu práve v týchto pretekoch išlo o zisk ďalšieho titulu – akoby teraz alebo nikdy. Ich vzájomné súboje v trinástom kole z dvadsiatich celkových po vzájomnom kontakte, keď Rossi bol pred Marquezom a podľa pravidiel mal voľbu stopy, Španiel spadol. Došiel do depa a v pretekoch ďalej nepokračoval. Ich súboj umožnil vedúcej dvojici Pedrosa – Lorenzo zvýšiť si náskok na 5,5 sekundy.

Bolo jasné, že Rossi už nemôže s Pedrosom a Lorenzom bojovať o víťazstvo a musí si udržať tretie miesto a tým aj nádej na tohtoročný titul. Pedrosa jazdil skvele a postupne zvýšil svoj náskok pred Lorenzom na takmer 2,5 sekundy a zvíťazil. Druhý prešiel cieľom Lorenzo a tretí Rossi. Lorenzo tak znížil stratu na Rossiho z 11 na 7 bodov.

Pre Taliana to znamená, že ak má získať titul tohtoročného majstra sveta, musí v posledných pretekoch seriálu v španielskej Valencii skončiť hneď za Lorenzom, pričom je úplne jedno, na ktorom mieste. Bol by to už Rossiho desiaty titul v kariére. Je to šanca, ktorá sa mu už v budúcnosti nemusí naskytnúť.

Veľmi dobre začali obe Ducati s jazdcami Andreom Iannone a Andreom Doviziosom. Prvý mal technické problémy už v úvodných kolách a z pretekov odstúpil, Dovozioso bojoval s Britom Crutchlowom o štvrté miesto, ich vzájomná kolízia však pripravila Doviziosovi pád a odstúpenie z pretekov.

Brit Smith jazdil v Malajzii veľmi dobre a po súboji s krajanom Crutchlowom skončil piaty a Crutcglow tesne za ním šiesty. Výsledky Taliana Petrucciho v doterajšom priebehu neboli náhodne, ani jeho šieste miesto teraz v Malajzii. Nováčik triedy Španiel Viňales sa dlho pral o siedme miesto s krajanom Aleixom Espargarom, súboj však nakoniec prehral. Deviaty skončil mladší z bratov Esparagovcov Pol a desiaty Nemec Bradl, ktorý sa po dlhšom čase znovu umiestnil v top desiatke.

Incident medzi Rossim a Marquezom riešili po pretekoch športoví komisári. Mali by jednoznačne určiť za vinníka kolízie Marqueza, ktorý zrážku vyvolával a mohlo by sa hovoriť o veľkom šťastí, ak by k nej nebolo došlo. Ctižiadosť mladého a netrpezlivého Španiela mu už neraz v tomto roku priniesla krušné chvíle a viacero pádov. Škoda, že sa nepoučil.

Po pretekoch komisári aj zasadali a prisúdili vinu za Marquezov pád Rossimu, údajne mu pomohol k pádu kolenom. Body za tretie miesto Rossimu ponechali, ale za trest bude v posledných pretekoch vo Valencii štartovať z posledného miesta, a to bez ohľadu na výsledky kvalifikácie. Takže už teraz môžeme takmer s istotou povedať, že titul už v Malajzii získal Lorenzo. Ak totiž preteky budú mať vo Valencii normálny priebeh a Lorenzo i Rossi dojazdia, potom bol by takmer zázrak, aby Talian bol v cieli hneď za Lorenzom.

Posledné preteky seriálu v španielskej Valencii budú výhodou a možno aj spanilou jazdou domáceho Lorenza. Rossi môže získať titul, len ak skončí hneď za ním, prípadne ak by Lorenzo preteky nedokončil. To by po Rosiho treste bol takmer zázrak. Uvidíme to 8. novembra, kedy sa dozvieme meno nového majstra sveta. Môže ním byť jedine Rossi alebo Lorenzo.

Pripomeňme ešte, že práve v dejisku týchto pretekov, v Malajzii na okruhu Sepang, zahynul pred štyrmi rokmi taliansky pretekár Marco Simoncelli.

Výsledky Veľkej ceny Malajzie

Trieda MotoGP

1. Dani PedrosaŠpan./Honda40:37,691 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+3,612 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha+13,724 s
4. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+23,995 s
5. Cal CrutchlowV. Brit./Honda+28,721 s
6. Danilo PetrucciTal./Ducati+36,372 s
7. Aleix EspargaroŠpan./Suzuki+39,290 s
8. Maverick ViñalesŠpan./Suzuki+39,436 s
9. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+42,462 s
10. Stefan BradlNem./Aprilia+44,601 s

Priebežné poradie (po 17 z 18 podujatí)

1. Valentino Rossi312 bodov
2. Jorge Lorenzo305
3. Marc Marquez222
4. Dani Pedrosa190
5. Andrea Iannone188
6. Bradley Smith171
7. Andrea Dovizioso153
8. Cal Crutchlow118
9. Danilo Petrucci107
10. Pol Espargaro103

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.