VC Nemecka: víťazom Španiel Pedrosa

Pondelok, 09 júl 2012

Víťazom Veľkej ceny Nemecka na okruhu Sachsenring sa stal Španiel Dani Pedrosa a po prvý raz v tejto sezóne sa stal víťazom pretekov majstrovstiev sveta cestných motocyklov v najprestížnejšej triede Moto GP. Druhý skončil jeho krajan Jorge Lorenzo a tretí Talian Andrea Dovizioso.

Pedrosa - Stoner
Víťazom Veľkej ceny Nemecka na okruhu Sachsenring sa stal Španiel Dani Pedrosa a po prvý raz v tejto sezóne sa stal víťazom pretekov majstrovstiev sveta cestných motocyklov v najprestížnejšej triede Moto GP. Druhý skončil jeho krajan Jorge Lorenzo a tretí Talian Andrea Dovizioso.

Až do posledného kola nebolo jasné, kto z dvojice vedúcich jazdcov pretne pomyselnú cieľovú pásku ako prvý. Či to bude víťaz kvalifikácie a líder priebežného poradia Austrálčan Casey Stoner (o líderstvo sa delí s Jorge Lorencom) alebo Španiel Dani Pedrosa. Nakoniec sa v cieli tešil Pedrosa, kým premotivovaný Stoner po páde v súboji s Pedrosom sa do cieľa zviezol na skútri a bez bodov.

Ak by sa bol Stoner uspokojil s druhým miestom, mohol byť na čele priebežnej kvalifikácie s miernym náskokom pre Lorenzom. Takto nezískal žiadny bod, pred neho sa dostal víťaz Pedrosa i druhý v cieli Lorenzo. Veľká škoda pre Austrálčana, ktorému v záverečnom účtovaní na konci sezóny tieto body budú určite veľmi chýbať.

Dani Pedrosa odštartoval lepšie ako jeho tímový kolega z Hondy Repsol Casey Stoner, ktorý sa zaradil hneď za neho. Tretí jazdil Američan Ben Spies a štvrtý Lorenzo. Stoner sa však neskôr dostal na čelo pred Pedrosu, ale ten mu veľa pokoja nedoprial a v závere pretekov sa Španiel dostal pred Austrálčana a v "tímovražednom" boji mal potom lepšie nervy "malý" (postavou) Španiel, kým Austrálčan absolvoval zvyšok cesty do cieľa a depa na zadnom sedadle skútra.

Američan Spies bojoval statočne, o tretiu priečku ho však pripravil jeho tímový továrenský spolujazdec z Yamahy Lorenzo, ale aj Talian Dovizioso na rovnakej značke, ale zo súkromného tímu. Dovizioso sa tak dostal na stupeň víťazov a Spies skončil štvrtý. Piaty v cieli bol Nemec Bradl a šiesty Talian Rossi, ktorý sa pomaly blíži k špičke, ale jeho Ducati ešte stále stráca na stroje Honda a Yamaha.

Seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov pokračuje deviatym podujatím už 15. júla Veľkou cenou Talianska na okruhu Mugello.

Výsledky VC Nemecka - Moto GP (30 kôl, spolu 110,13 km):

1. Dani PedrosaŠpan./Honda41:28,396 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+14,996 s
3. Andrea DoviziosoTal./Yamaha+20,669
4. Ben SpiesUSA/Yamaha+20,740
5. Stefan BradlNem./Honda+27,893
6. Valentino RossiTal./Ducati+28,050
7. Alvaro BautistaŠpan./Honda+28,246
8. Cal CrutchlowV. Brit./Yamaha+28,447
9. Hector BarberaŠpan./Ducati+29,053
10. Nicky HaydenUSA/Ducati+29,226

Priebežné poradie (po 8 zo 17 pretekov)

1. Jorge Lorenzo160 bodov
2. Dani Pedrosa146
3. Casey Stoner140
4. Andrea Dovizioso92
5. Cal Crutchlow85
6. Valentino Rossi71
7. Alvaro Bautista67
8. Nicky Hayden65
9. Stefan Bradl62
10. Ben Spies61

Pedrosa - Stoner Casey Stoner Cal Crutchlow
Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.