VC San Marina: Ďalšia výhra Marca Marqueza

Pondelok, 16 september 2019

Španielsky motocyklový jazdec Marc Marquez znovu vyhral a ďalej valcuje svojich konkurentov. Tentoraz mu zdatne vzdoroval len Francúz Fabio Quartararo a len tesne prehral. Tretí v cieli bol Španiel Maverick Viňales.

Marc-Marque-San-Marino

Takto vyzerá radosť v podaní víťaza VC San Marina Marca Marqueza

Marc Marquez vyhral aj trinásty diel seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov v najsilnejšej triede MotoGP a v aktuálnej sezóne bol v každých pretekoch okrem VC USA, kde spadol a preteky nedokončil, bojoval o víťazstvo. Päťkrát vyhral a ďalších päťkrát stál na stupni víťazov nie na horšom ako na druhom mieste. A to je bilancia ako hrom!

Španiel Marquez vedie v boji o titul majstra sveta o 93 bodov (!) pred Talianom Doviziosom, a v počte víťazstiev v pretekoch Grand Prix je na historickom štvrtom mieste s počtom víťazstiev 76. Práve teraz na pretekoch v San Marine "preskočil" o jedno víťazstvo legendárneho Mika Hailwooda, ktorý okrem motoriek pretekal aj vo formule 1 a bol aj majstrom sveta.

Urputný boj na sanmarínskom okruhu sa začal hneď po štarte. Francúz Quartararo sa ujal vedenia hneď po štarte. Marquezovi trvalo pár kôl, kým sa dostal za chrbát ambiciózneho francúzskeho mladíka. Celé preteky jazdil za ním a hľadal si miesto odkiaľ by potom zaútočil. Tak urobil až v poslednom, Quartararo si však vedenie už v ďalšej zákrute vzal späť.

Ďalší útok Marqueza definitívne vzal Francúzovi nádej na prvý triumf v kráľovskej kubatúre. Tesne vyhral Marquez pred Quartararom s viac ako jeden a pol sekundovým náskokom pred Viňalesom. Rossi bol štvrtý a aj na domácom okruhu mu čo i len pódium znovu uniklo.

Seriál notocyklových pretekov majstrovstiev sveta MotoGP pokračuje už 22. septembra Veľkou cenou Aragónska.

Výsledky Veľkej ceny San Marina – trieda MotoGP

1. Marc Marquez Špan./Honda 42:25,163 min

2. Fabio Quartararo Franc./Yamaha +0,903 s

3. Maverick Viňales Špan./Yamaha +1,636

4. Valentino Rossi Tal./Yamaha +12,660

5. Franco Morbidelli Tal./Yamaha +12,774

6. Andrea Dovizioso Tal./Ducati +13,744

Priebežné poradie jazdcov (po 13 podujatiach)

1. Marc Marquez 275 b

2. Andrea Dovizioso 182

3. Danilo Petrucci, Tal./Ducati 151

4. Alex Rins, Šp./Suzuki 149

5. Maverick Viňales, Šp./Yamaha 134

6. Valentino Rossi , Tal./Yamaha 129

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.