VC San Marina: Lorenzov triumf

Pondelok, 05 september 2011

Španiel Jorge Lorenzo prerušil víťaznú šnúru Austrálčana Stonera a stal sa víťazom motocyklovej Veľkej ceny San Marina v triede MotoGP pred svojim krajanom Pedrosom a Stonerom. Zopakoval tak svoje minuloročné víťazstvo na okruhu Misane. Stoner si aj naďalej udržuje pozíciu lídra priebežného poradia majstrovstiev sveta.

Jorge Lorenzo
Po pôste prišli konečne aj hody: Španiel Jorge Lorenzo sa konečne dočkal a zvíťazil

Austrálčana Stonera, vedúceho pretekára priebežného poradia seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov v najsilnejšej triede MotoGP zastavil vo víťaznom ťažení Španiel Lorenzo a minuloročný majster sveta tak oživil svoje nádeje na obhájenie titulu.

Po troch posledných víťazstvách a siedmich tohtoročných triumfoch sa Stoner v Taliansku na Veľkej cene San Marina musel skloniť pre výkonom Lorenza a rýchlosťou jeho Yamahy. Nestačil ani na svojho tímového spolujazdca z Hondy Pedrosu, ktorý bol v cieli druhý za Lorenzom. A tak sa Stoner musel uspokojiť aj s tretím miestom.

O pozície na ďalších miestach tvrdo bojovali Američan Spies s Talianmi Doviziosom a Simoncellim. V dramatickom závere, keď si zopárkrát vymenili pozície, bolo v cieli poradie Simoncelli, Dovizioso a Spies.

Lorenzo Stoner Pedrosa
Tu bolo ešte poradie Lorenzo, Stoner, Pedrosa. Potom si druhý a tretí vymenili pozície a medzery medzi jazdcami sa zväčšili. Víťazný Lorenzo mal v cieli náskok vyše 7 sekúnd

Do bojov o čelné pozície ani tentoraz výrazne nezasiahol Talian Rossi, ktorý rýchlosťou svojej Ducati nestačil na Hondy ani Yamahy a skončil až jedenásty pred Čechom Abrahamom. V pretekoch potom obsadil siedme miesto. Horšie obstál druhý továrenský jazdec Ducati, Američan Hayden, ktorý po páde preteky vzdal. Druhým jazdcom, ktorý preteky nedokončil, bol Talian Capirossi.

Výsledky Veľkej ceny San Marina

Trieda Moto GP

1. J. Lorenzo Špan./Yamaha 44:11,877 min
2. D. Pedrosa Šp./Honda + 7,299 s
3. C. Stoner Aus./Honda + 11,967
4. M. Simoncelli Tal./Honda + 17,353
5. A. Dovizioso Tal./Honda + 17,390
6. B. Spies USA/Yamaha + 18,092
7. V. Rossi Tal./Ducati + 23,703
8. A. Bautista Špan./Suzuki + 30,678
9. H. Barbera Špan./Ducati + 37,502
10. C. Crutchlow V. Brit./Yamaha + 37,720
11. H. Aoyama Jap./Honda + 39,548
12. K. Abraham ČR/Ducati + 40,506
13. C. Edwards USA/Yamaha + 53,349
14. R. de Puniet Franc./Ducati + 1:02,366 min
15. T. Elias Špan./Honda+ 1:20,156

Preteky nedokončili

  • L. Capirossi - Tal./Ducati
  • N. Hayden - USA/Ducati

Priebežné poradie jazdcov (po 13 z 18 pretekov)

1. C. Stoner 259 bodov
2. J. Lorenzo 224
3. A. Dovizioso 185
4. D. Pedrosa 150
5. B. Spies 135
6. V. Rossi 133
7. N. Hayden 105
8. M. Simoncelli 93
9. C. Edwards 87
10. H. Aoyama 82
11. H. Barbera 69
12. A. Bautista 57
13. K. Abraham 50
14. T. Elias 47
15. C. Crutchlow 45
16. R. de Puniet 29
17. L. Capirossi 29
18. J. Hopkins 6
19. K. Aiyoshi 3

Trieda Moto2

Víťazom sa stal Španiel Marquez. Druhý skončil Nemec Bradl a tretí Talian Iannone. V dramatickom závere sa rozhodovalo v posledných metroch pred cieľovou páskou medzi prvými tromi jazdcami.

Výsledky

1. Marquez Špan./Suter 43:08,197 nin
2. Bradl Nem./Kalex + 0,619 s
3. Iannone Tal./Suter+ 0,713
4. De Angelis San Mar./Motobi + 1,634
5. Redding V. Brit/Suter+ 3,275
6. Smith V. Brit./Tech3+ 3,436

Priebežné poradie

1. Bradl 213 bodov
2. Marquez 190
3. Iannone 112
4. De Angelis 109
5. Smith 102
6. Corsi 99

Trieda do 125 cm³

O víťazstve sa rozhodovalo medzi dvoma "uprchlíkmi" – Španielom Terolom a Francúzom Zarcom. Boj koleso pri kolese v posledných metroch pred cieľom kuriózne prehral Francúz, keď tesne pred cieľovou čiarou ľavou rukou začal gestikulovať, čo Terol využil a zvíťazil.

Výsledky

1. Terol Špan./Aprilia 40:02,164 min
2. Zarco Franc./Derbi + 0,022 s
3. Vazquez Špan./Derbi + 4.932
4. Cortese Nem./Aprilia + 9,322
5. Faubel Špan./Aprilia + 9,964
6. Kent V. Brit./Aprilia + 12,100

Priebežné poradie

1. Terol 216 bodov
2. Zarco185
3. Vinales 161
4. Cortese 160
5. Folger 124
6. Faubel 123

Autor: J. Goldberger
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.