VC San Marina: Lorenzov triumf

Pondelok, 05 september 2011

Španiel Jorge Lorenzo prerušil víťaznú šnúru Austrálčana Stonera a stal sa víťazom motocyklovej Veľkej ceny San Marina v triede MotoGP pred svojim krajanom Pedrosom a Stonerom. Zopakoval tak svoje minuloročné víťazstvo na okruhu Misane. Stoner si aj naďalej udržuje pozíciu lídra priebežného poradia majstrovstiev sveta.

Jorge Lorenzo
Po pôste prišli konečne aj hody: Španiel Jorge Lorenzo sa konečne dočkal a zvíťazil

Austrálčana Stonera, vedúceho pretekára priebežného poradia seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov v najsilnejšej triede MotoGP zastavil vo víťaznom ťažení Španiel Lorenzo a minuloročný majster sveta tak oživil svoje nádeje na obhájenie titulu.

Po troch posledných víťazstvách a siedmich tohtoročných triumfoch sa Stoner v Taliansku na Veľkej cene San Marina musel skloniť pre výkonom Lorenza a rýchlosťou jeho Yamahy. Nestačil ani na svojho tímového spolujazdca z Hondy Pedrosu, ktorý bol v cieli druhý za Lorenzom. A tak sa Stoner musel uspokojiť aj s tretím miestom.

O pozície na ďalších miestach tvrdo bojovali Američan Spies s Talianmi Doviziosom a Simoncellim. V dramatickom závere, keď si zopárkrát vymenili pozície, bolo v cieli poradie Simoncelli, Dovizioso a Spies.

Lorenzo Stoner Pedrosa
Tu bolo ešte poradie Lorenzo, Stoner, Pedrosa. Potom si druhý a tretí vymenili pozície a medzery medzi jazdcami sa zväčšili. Víťazný Lorenzo mal v cieli náskok vyše 7 sekúnd

Do bojov o čelné pozície ani tentoraz výrazne nezasiahol Talian Rossi, ktorý rýchlosťou svojej Ducati nestačil na Hondy ani Yamahy a skončil až jedenásty pred Čechom Abrahamom. V pretekoch potom obsadil siedme miesto. Horšie obstál druhý továrenský jazdec Ducati, Američan Hayden, ktorý po páde preteky vzdal. Druhým jazdcom, ktorý preteky nedokončil, bol Talian Capirossi.

Výsledky Veľkej ceny San Marina

Trieda Moto GP

1. J. Lorenzo Špan./Yamaha 44:11,877 min
2. D. Pedrosa Šp./Honda + 7,299 s
3. C. Stoner Aus./Honda + 11,967
4. M. Simoncelli Tal./Honda + 17,353
5. A. Dovizioso Tal./Honda + 17,390
6. B. Spies USA/Yamaha + 18,092
7. V. Rossi Tal./Ducati + 23,703
8. A. Bautista Špan./Suzuki + 30,678
9. H. Barbera Špan./Ducati + 37,502
10. C. Crutchlow V. Brit./Yamaha + 37,720
11. H. Aoyama Jap./Honda + 39,548
12. K. Abraham ČR/Ducati + 40,506
13. C. Edwards USA/Yamaha + 53,349
14. R. de Puniet Franc./Ducati + 1:02,366 min
15. T. Elias Špan./Honda+ 1:20,156

Preteky nedokončili

  • L. Capirossi - Tal./Ducati
  • N. Hayden - USA/Ducati

Priebežné poradie jazdcov (po 13 z 18 pretekov)

1. C. Stoner 259 bodov
2. J. Lorenzo 224
3. A. Dovizioso 185
4. D. Pedrosa 150
5. B. Spies 135
6. V. Rossi 133
7. N. Hayden 105
8. M. Simoncelli 93
9. C. Edwards 87
10. H. Aoyama 82
11. H. Barbera 69
12. A. Bautista 57
13. K. Abraham 50
14. T. Elias 47
15. C. Crutchlow 45
16. R. de Puniet 29
17. L. Capirossi 29
18. J. Hopkins 6
19. K. Aiyoshi 3

Trieda Moto2

Víťazom sa stal Španiel Marquez. Druhý skončil Nemec Bradl a tretí Talian Iannone. V dramatickom závere sa rozhodovalo v posledných metroch pred cieľovou páskou medzi prvými tromi jazdcami.

Výsledky

1. Marquez Špan./Suter 43:08,197 nin
2. Bradl Nem./Kalex + 0,619 s
3. Iannone Tal./Suter+ 0,713
4. De Angelis San Mar./Motobi + 1,634
5. Redding V. Brit/Suter+ 3,275
6. Smith V. Brit./Tech3+ 3,436

Priebežné poradie

1. Bradl 213 bodov
2. Marquez 190
3. Iannone 112
4. De Angelis 109
5. Smith 102
6. Corsi 99

Trieda do 125 cm³

O víťazstve sa rozhodovalo medzi dvoma "uprchlíkmi" – Španielom Terolom a Francúzom Zarcom. Boj koleso pri kolese v posledných metroch pred cieľom kuriózne prehral Francúz, keď tesne pred cieľovou čiarou ľavou rukou začal gestikulovať, čo Terol využil a zvíťazil.

Výsledky

1. Terol Špan./Aprilia 40:02,164 min
2. Zarco Franc./Derbi + 0,022 s
3. Vazquez Špan./Derbi + 4.932
4. Cortese Nem./Aprilia + 9,322
5. Faubel Špan./Aprilia + 9,964
6. Kent V. Brit./Aprilia + 12,100

Priebežné poradie

1. Terol 216 bodov
2. Zarco185
3. Vinales 161
4. Cortese 160
5. Folger 124
6. Faubel 123

Autor: J. Goldberger
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.