VC San Marina: Pedrosa zdolal Rossiho a zvíťazil

Nedeľa, 11 september 2016

Dážď pred pretekmi najslabšej triedy Moto3 akoby pokropil živou vodou malého Španiela Daniho Pedrosu. Ten v potom v kráľovskej triede MotoGP ožil a po slabších výkonoch a výsledkoch v tejto sezóne vyhral na svojej Honde trináste preteky seriálu napriek tomu, že štartoval až z ôsmej pozície štartového roštu. Druhý skončil Talian Valentino Rossi a tretí Španiel Jorge Lorenzo, obaja na motocykloch Yamaha.

Dani Pedrosa
Takto so zdvihnutým predným kolesom oslávil svoju víťaznú jazdu Dani Pedrosa

Úvod pretekov patril Rossimu, ktorý si postupne vypracoval náskok takmer dvoch sekúnd. Pätnásť kôl pred koncom pretekov z celkových 28 viedol Rossi pred tímovým partnerom Lorenzom, Marcom Marquezom, Danim Padrosom a Maverickom Viňalesom (Suzuki). Vyzeralo, že na domácej pôde okruhu Misano by Rossi po rokoch mohol znovu zvíťaziť.

Pedrosa v tom čase jazdil najrýchlejšie kolá spomedzi všetkých. Pomerne rýchlo sa dostal najprv pred Marqueza, potom aj pred Lorenza a sedem kôl pred cieľom zdolal aj Rossiho a neohrozene išiel za svojim prvým víťazstvom v tejto sezóne. Rossi skončil druhý a Lorenzovi sa ušlo posledné miesto na stupni víťazov. Marc Marquez sa už na pódium nezmestil a skončil štvrtý, Viňales piaty a Dovizioso šiesty.

Valentino Rossi znovu skončil pred Marquezom a znížil v priebežnom poradí svoju bodovú stratu na Španiela na 43 bodov. Tretí Lorenzo zaostáva za Marquezom o 61 bodov. Štvrtý Pedrosa stráca 78 bodov, piaty Viňales 87 a šiesty Dovizioso 124 bodov.

Seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov bude pokračovať štrnástim podujatím 25. septembra v Španielsku. Na programe je Veľká cena Aragónska.

Výsledky Veľkej ceny San Marina

Trieda MotoGP

1. Dani PedrosaŠpan./Honda43:43,524 min
2. Valentino RossiTal./Yamaha+2,837 s
3. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+4,359
4. Marc MarquezŠpan./Honda+9,569
5. Maverick ViñalesŠpan./Sužuji+15,467
6. Andrea DoviziosoTal./Ducati+19,676
7. Michele PirroTal./Ducati+22,936
8. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+27,155
9. Cal CrutchlowV. Brit./Honda+27,202
10. Alvaro BautistaŠpan./Aprilia+33,968

Priebežné poradie jazdcov (po 13 z 18 podujatí)

1. Marc Marquez223 bodov
2. Valentino Rossi180
3. Jorge Lorenzo162
4. Dani Pedrosa145
5. Maverick Viñales136
6. Andrea Dovizioso99
7. Andrea Iannone (Tal./Ducati)96
8. Cal Cruchlow (V. Brit./Honda)93
9. Pol Espargaro (Špan./Yamaha)89
10. Hector Barbera (Špan./Ducati)81

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.