VC San Marina: znovu pád Stonera

Sobota, 06 september 2008

Aj majster (tesár sa utne) sveta spadne. Hneď trikrát v rade za sebou. Po prvý raz na okruhu v Laguna Seca, potom na Masarykovom okruhu v Brne, a teraz na Veľkej cene San Marina, trinástom podujatí majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Dva razy dokonca pred zrakom Valentina Rossiho.

Valentino Rossi Casey Stoner

Taliansky fenomenálny jazdec Valentino Rossi, na rozdiel od Stonera, na všetkých troch spomínaných pretekoch zvíťazil. V USA pred Stonerom, ktorý po páde ešte naskočil na motocykel a prišiel do cieľa na druhom mieste. V Brne ani v San Marine však Stoner po páde v pretekoch už nepokračoval.

Rossiho Yamaha začala konečne ísť podľa jazdcových predstáv a aj keď nemá ešte zrýchlenie ani maximálnu rýchlosť ako Ducati, miláčik talianskych fanúšikov to nahrádza geniálnym jazdeckým umením. Ním útočil aj naposledy v San Marine na Stonera, ktorý si po bleskovom štarte z pole position vybudoval hneď v úvode pretekov niekoľkosekundový náskok. Skvele odštartoval aj Dani Pedrosa a zaradil sa hneď za Stonera na druhé miesto. Ale za nimi s malou stratou Rossi, ktorý v kvalifikácii skončil na druhom mieste.

Doktor, teda Rossi, sa zakrátko priam učebnicovým spôsobom dostal pred Pedrosu a svoju stíhaciu jazdu zameral na Stonera. Po desatinách sekundy sťahoval náskok, čo Stonera, podobne ako v Brne, určite nenechalo pokojným. Austrálčan jazdil na hranici fyzikálnych zákonov a zlí proroci neveštili nič dobré. A ich slová naplnili v ôsmom kole. Stonerova jazda skončila pádom, po ktorom už nepokračoval v pretekoch. Rossi pri nezmenenom tempe, nikým neohrozovaný jazdil na čele pred zvyškom sveta až do odmávnutia šachovnicovou zástavkou.

Valentino Rossi vyhral v tomto roku už šieste preteky. V San Marine pred tímovým kolegom Španielom Jorge Lorenzom, dvojkou tímu Yamaha, a ďalším Španielom Eliasom, ktorý si poradil s Pedrosom a zachraňoval česť značke Ducati. Piaty skončil Austrálčan Vermeulen. Rossi získal pre Taliansko sedemsté víťazstvo v pretekoch Grand Prix všetkých tried a vyrovnal rekord Giacoma Agostiniho v počte víťazstiev na Veľkých cenách.

Výsledky triedy MotoGP

1. Valentino RossiYamaha44:41,89 min
2. Jorge LorenzoYamaha+ 3,16 s
3. Toni EliasDucati+ 11,70
4. Dani PedrosaHonda+ 17,47
5. Chris VermeulenSuzuki+ 23,41
6. James ToselandYamaha+ 26,21
7. Loris CapirossiSuzuki+ 26,82
8. Andrea DoviziosoHonda+ 27,59
9. Marco MelandriDucati+ 33,17
10. Colin EdwardsYamaha+ 36,53
11. Sylvain GuintoliDucati+ 42,08
12. Shinya NakanoHonda+ 43,81
13. Anthony WestKawasaki+ 54,87
14. John HopkinsKawasaki+ 55,15

Nedokončili

Casey StonerDucati7 kôl
Alex de AngelisHonda1 kôl
Randy de PunietHonda0 kôl

Neštartoval

  • Nicky Hayden - Honda

Priebežné poradie

1. Valentino Rossi262 bodov
2. Casey Stoner187
3. Dani Pedrosa185
4. Jorge Lorenzo140
5. Andrea Dovizioso118
6. Chris Vermeulen110
7. Colin Edwards108
8. Shinya Nakano87
9. Loris Capirossi86
10. James Toseland85
11. Nicky Hayden84
12. Toni Elias82
13. Alex de Angelis49
14. Marco Melandri48
15. Sylvain Guintoli47
16. Randy De Puniet40
17. John Hopkins39
18. Anthony West36
19. Ben Spies10
20. Jamie Hacking5
21. Tadayuki Okada2

Výsledky triedy do 250 cm³

1. Alvaro BautistaAprilia43:15,83 min
2. Yuki TakahashiHonda+ 2,09 s
3. Hector BarberaAprilia+ 3,75
4. Roberto LocatelliGilera+ 7,47
5. Julian SimonKTM+ 10,86
6. Marco SimoncelliGilera+ 21,18
7. Thomas LuthiAprilia+ 29,44
8. Ratthapark WilairotHonda+ 33,88
9. Lukáš PešekAprilia+ 35,05
10. Karel AbrahamAprilia+ 45,40

Priebežné poradie

1. Marco Simoncelli190 bodov
2. Mika Kallio164
3. Alvaro Bautista163
4. Hector Barbera142
5. Alex Debon139
6. Mattia Pasini117
7. Yuki Takahashi115
8. Hiroshi Aoyama101
9. Thomas Luthi95
10. Julian Simon83

Výsledky triedy do 125 cm³

1. Gabor TalmacsiAprilia40:3,68 min
2. Bradley SmithAprilia+ 5,40 s
3. Simone CorsiAprilia+ 14,39
4. Marc MarquezKTM+ 17,06
5. Nicolas TerolAprilia+ 17,32
6. Andrea IannoneAprilia+ 17,48
7. Sandro CorteseAprilia+ 17,48
8. Dominique AegerterDerbi+ 18,66
9. Esteve RabatKTM+ 19,15
10. Sergio GadeaAprilia+ 34,65

Priebežné poradie

1. Mike di Meglio186 bodov
2. Simone Corsi158
3. Gabor Talmacsi147
4. Stefan Bradl126
5. Joan Olive114
6. Nicolas Terol113
7. Bradley Smith109
8. Sandro Cortese86
9. Pol Espargaro83
10. Andrea Iannone77

Autor: J. Goldberger
Foto: vc-san-marina-znovu-pad-stonera
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.