VC Talianska: Aj Mugello dobyl Marquez

Pondelok, 02 jún 2014

Aj šieste preteky seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov v kráľovskej triede MotoGP majú rovnakého víťaza ako predchádzajúcich päť dielov. Veľkú cenu Taliansku na okruhu Mugello vyhral Španiel Marc Marquez pred krajanom Jorge Lorenzom a domácim Valentinom Rossim. Tentoraz však o svojom víťazstve rozhodol až po veľkom boji v závere pretekov, keď takmer počas celých pretekov viedol Lorenzo a statočne odolával Marquezovmu tlaku. Iba o málo pomalší bol Rossi, ktorý svoju 300. veľkú cenu oslávil na domácom okruhu na stupni víťazov.

1 Marquez - Lorenzo
Boj Španielov Marqueza a Lorenza o prvenstvo na Veľkej cene Talianska vyhral Marquez

Víťazstvom v šiestych pretekoch v rade vyrovnal Marc Marquez rekord Valentina Rossiho, ktorému sa v najsilnejšej triede podobný kúsok podaril ešte v roku 2002. Tridsaťpäťročný Rossi aj keď nevyhral, dosiahol úspech, ktorý zdobí jeho dlhú a vynikajúcu kariéru. Potvrdzuje to druhým miestom hneď za Marquezom v priebežnom poradí tohtoročného seriálu.

Aj šiestu kvalifikáciu seriálu vyhral Marc Marquez, takže ani raz v tejto sezóne nenašiel premožiteľa a do pretekov štartoval z prvej priečky. Prekvapujúco druhý v kvalifikácii skončil Talian Iannone, tretí bol Lorenzo, štvrtý Pedrosa a Rossi až desiaty so stratou pol sekundy.

Štart sa najlepšie podaril Iannonemu, avšak už na konci prvého kola sa pred neho dostal Lorenzo, ktorý sa na čele s malým náskokom pred Marquezom držal celých štrnásť kôl z dvadsiatich troch. Tretí s odstupom približne jeden a pol sekundy jazdil Rossi. Španiel Pedrosa sa postupne zo siedmeho miesta prepracoval na piate za Taliana Iannoneho, ktorý sa pomaly prepadával dozadu.

Deväť kôl pred koncom začal na Lorenza útočiť Marquez a ostrý boj medzi týmito dvoma jazdcami trval až po cieľovú čiaru. Striedali sa vo vedení a svojimi výkonmi privádzali divákov do varu. Do posledného kola nebolo jasné, ktorý z nich zvíťazí.

V poslednom kole na najdlhšej rovinke sa však o málo rýchlejšia Marquezova Honda prešupla cez Lorenzovu Yamahu a posledné tri zákruty pred cieľom už Lorenzo nedokázal s tým nič urobiť a Marquez s náskokom 121 tisícin sekundy bol v cieli prv ako Lorenzo. Tretí skončil Rossi s vyše dva a pol sekundovou stratou. Štvrtý Pedrosa strácal vyše 14 sekúnd. Piaty bol Pol Espargaro, šiesty Talian Dovizioso a Iannone doviedol svoju Ducati do cieľa až na siedmom mieste.

Preteky na okruhu Mugello poznačilo aj niekoľko pádov, všetky sa našťastie zaobišli bez vážnejších zranení. Už v prvom kole spadol Brit Bradley Smith, ktorý si po celkom vydarenej kvalifikácii, kde skončil siedmy, robil ambície na dobré umiestnenie. Vo štvrtom kole mali nebezpečne vyzerajúcu kolíziu Brit Crutchlow a Nemec Bradl. Nemec však svoje salto zvládol dobre a z miesta kolízie odkráčal na svojich. Cieľ z iných dôvodov zo svojho motocykla nevideli ani Španiel Barbera a Talian Fabrizio.

Seriál cestných motocyklov bude pokračovať už 15. júna Veľkou cenou Španielska na okruhu Catalunya.

Výsledky Veľkej ceny Talianska

Trieda MotoGP

1. Marc MarquezŠpan./Honda41:38,254 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+0,121 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha+2,688
4. Dani PedrosaŠpan./Honda+14.046
5. Pol EspargaroŠpan./Yamah+15,603
6. Andrea DoviziosoTal./Ducati+17,042
7. Andrea IannoneTal./Ducati+17,129
8. Alvaro BautistaŠpan./Honda+27,407
9. Aleix EspargaroŠpan./Yamaha+41,886
10. Yonny HernandesKol./Ducati+45,212
11. Michele PirroTal./Ducati+45,433
12. Karel ABRAHAMČR/Honda+45,831
13. Scott ReddingV. Brit./Honda+45,839
14. Hiroshi AoyamaJap./Honda+46,834
15. Colin EdwardsUSA/Yamaha+1:09,554 min
16. Michael LavertyV. Brit./PBM+1:17,789
17. Broc ParkesAustr./PBM+1:35,031
18. Mike di MeglioFranc./Avintia+1:37,501

Preteky nedokončili

Hector BarberaŠpan.
Michel FabrizioTal.
Cal CrutchlowV. Brit.
Stefan BradlNem.
Bradley SmitthV. Brit.

Priebežné poradie (po 6 pretekoch z 18)

1. Marc Marquez150 bodov
2. Valentino Rossi97
3. Dani Pedrosa96
4. Jorge Lorenzo65
5. Andrea Dovizioso63
6. Pol Espargaro49
7. Aleix Espargaro44
8. Stefan Bradl39
9. Alvaro Bautista34
10. Bradley Smith34
11. Andrea Iannone34
12. Nicky Hayden23
13. Hiroshi Aoyama23
14. Yonny Hernandes22
15. Scott Redding21
16. Cal Crutchlow15
17. Karel Abraham13
18. Colin Edwards8
19. Michele Pirro5
20. Danilo Petrucci2
21. Hector Barbera2
22. Broc Parkes1

Trieda Moto2

1. Esteve RabatŠpan./Kalex39:45,660 min
2. Luis SlalomŠpan./Kalex+0,248 s
3. Jonas FolgerNem./Kalex+3,600

Priebežné poradie (po 6 pretekoch z 18)

1. Esteve RabatŠpan./Kalex124 bodov
2. Mika KallioFín./Kalex102
3. Maverick ViňalesŠpan./Kalex69

Trieda Moto3

1. Romano FenatiTal./KTM39:46,256 min
2. Isaac ViňalesŠpan./KTM+0,010 s
3. Alex RinsŠpan./Honda+0,011 s

Priebežné poradie (po 6 pretekoch z 18)

1. Jack MillerAustr./KTM104 bodov
2. Romano FenatiTal./KTM99
3. Alex RinsŠpan./Honda87

1 Marquez - Lorenzo 2 Marquez - Lorenzo - Rossi 3 Valentino Rossi 4 Marc Marquez 5 Marc Marquez
Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.