VC Talianska: bez Rossiho vyhral Pedrosa

Pondelok, 07 jún 2010

Pri absencii Rossiho sa víťazom Veľkej ceny Talianska na okruhu v Mugelle, štvrtých pretekov seriálu majstrovstiev sveta motocyklov v najsilnejšej triede Moto GP stal najrýchlejší jazdec kvalifikácie Španiel Dani Pedrosa. Porazil tak svojho krajana a veľkého rivala Jorge Lorenza a v priebežnom poradí seriálu postúpil na druhé miesto. Tretí v cieli bol Talian Andrea Dovizioso.

víťazstvo pre Pedrosu
Konečne víťazstvo pre Pedrosu (uprostred). Nemal na neho Lorenzo (vľavo) ani Dovizioso

V tréningu pred sobotňajšou kvalifikáciou na Veľkú cenu Talianska mal v jednej zo zákrut nebezpečný pád úradujúci majster sveta Valentino Rossi. Výsledok pádu je veľmi zlý: zlomenina holennej kosti pravej nohy s časom liečenia približne štyri mesiace. Boj o titul majstra sveta pre tento rok bude tak s určitosťou bez Rossiho. Pobijú sa oň s najväčšou pravdepodobnosťou Španieli Lorenzo a Pedrosa. Do bojov o majstra sveta môže zasiahnuť aj Talian Dovizioso, prípadne Austrálčan Stoner, ich šance sú však vzhľadom na ich momentálnu výkonnosť oproti Španielom menšie.

Valentino Rossi
Valentino Rossi po páde na VC Talianska sa do seriálu MS vráti približne až o dlhé štyri mesiace

Nádej na umiestnenie v prvej päťke má bývalý majster sveta Američan Hayden, ktorý však preteky v Mugelle pre pád nedokončil. Nasledoval tak svojho tímového kolegu z Ducati, Austrálčana Stonera, ktorý v tohtoročnom seriáli dvakrát spadol. Piaty z pretekov na Veľkej cene Talianska Marco Melandri nepatrí k užšej svetovej špičke a do bojov o majstra sveta nezasiahne, podobne ako ďalší jazdci zo štartového pola triedy Moto GP.

Piate podujatie seriálu majstrovstiev svata motocyklov je na programe 20. júna. Bude ním Veľká cena Veľkej Británie na okruhu v Silverstone.

Výsledky Veľkej ceny Talianska

1. Dani PedrosaŠpan./Honda42:28,066 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+ 4,014 s
3. Andrea DoviziosoTal./Honda6,196
4. Casey StonerAustr./Ducati25,703
5. Marco MelandriTal./Honda25,735
6. Randy de PunietFranc./Honda25,965
7. Ben SpiesUSA/Yamaha28,806
8. Aleix EspargaroŠpan./Ducati40,172
9. Marco SimoncelliTal./Honda41,394
10. Loris CapirossiTal./Suzuki42,107
11. Hiroshi AoyamaJap./Honda43,095
12. Hector BarberaŠpan./Ducati43,363
13. Colin EdwardsUSA/Yamaha+ 1:14,393 min
14. Alvaro BautistaŠpan./Suzuki+ 1:24,389

Preteky nedokončili

  • Mika Kallio Fín./Ducati
  • Nicky Hayden USA/Ducati

Priebežné poradie jazdcov

1. Jorge Lorenzo90 bodov
2. Dani Pedrosa65
3. Valentino Rossi61
4. Andrea Dovizioso58
5. Nicky Hayden39
6. Randy de Puniet36
7. Marco Melandri32
8. Casey Stoner24
9. Marco Simoncelli23
10. Ben Spies20
11. Hector Barbera19
12. Colin Edwards19
13. Hiroshi Aoyama18
14. Aleix Espargaro16
15. Loris Capirossi13
16. Mika Kallio12
17. Alvaro Bautista8

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.