VC Talianska: Lorenzo vyhral, Rossi havaroval

Pondelok, 03 jún 2013

Španielsky majster sveta z kráľovskej triedy MotoGP sa na Veľkej cene Talianska na okruhu Mugeleo postavil na najvyšší stupienok. Jorge Lorenzo zvíťazil v piatom podujatí seriálu cestných motocyklov pred krajanom Danim Pedrosom a Britom Callom Crutchlowom. Zlý deň mal Talian Valentino Rossi, ktorého krátko po štarte "zostrelil" Španiel Alvaro Bautista.

Jorge Lorenzo vítaz
Španielsky jazdec Jorge Lorenzo zvíťazil na okruhu v Mugelle už po tretí raz za sebou

Dvadsaťšesťročný aktuálny majster sveta vyhral v Mugelle už tretí raz za sebou a zaznamenal tak hetrik. Lorenzo žiaril v cieli VC Talianska spokojnosťou, keď dostal za seba vedúceho jazdca priebežného poradia seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov i ďalšieho nebezpečného konkurenta, ktorým je minuloročný majster sveta triedy Moto2 Marc Marquez.

Rovnako aj ďalšieho ambiciózneho hráča, Taliana Valentina Rossiho. Ten pre zmenu do cieľa neprišiel, keď už v prvom kole mal nezavinený pád spôsobený Alvarom Bautistom. Šťastie mali obaja, pretože po výlete mimo trať im stála v ceste záchranná stena a nezranených ich odviezli do depa.

Tradične dobre odštartoval Pedrosa, víťaz kvalifikácie. Ale aj Lorenzo a Marquez, trio najvážnejších ašpirantov na titul majstra sveta. Vytvorili malý vláčik, na čelo ktorého sa už v prvom kole dostal Lorenzo. Za nimi s menším odstupom jazdili Brit Crutchlow, Talian Dovizioso, Nemec Bradl a Američan Hayden. Približne v polovici pretekov sa od yamáh Pedrosu a Marqueza začala pomaly vzďaľovať Lorenzova yamaha.

Pedrosa s Marquezom jazdili koleso pri kolese a bolo iba otázkou času, kedy odvážny a ambiciózny mladík zaútočí na svojho skúsenejšieho tímového kolegu. Ten moment nastal päť kôl pred koncom pretekov. Marquez nasadil ostré tempo, ktoré sa mu o dve kolá neskôr stalo osudným po páde, ktorý nasledoval po nezvládnutej rýchlosti v ľavotočivej zákrute. Pedrosa potom pokojne dokrúžil do cieľa, aj keď sa mu zozadu nebezpečne približoval Crutchlow, ktorý bol v cieli tretí a po druhý raz v tejto sezóne sa postavil na pódium.

Boj o ďalšie pozície zvádzali Dovizioso, Bradl a Hayden. Nemcova Honda sa ukázala rýchlejšia ako Ducati Doviziosa a Haydena, takže v tomto poradí prešli po 23 odjazdených okruhoch cieľom. Škoda vypadnutia Valentina Rossiho, ktorý na domácej veľkej cene veľmi chcel stáť na pódiu. Pre pád mu to nevyšlo, a keďže to nevyšlo ani jeho krajanovi Doviziosovi, stalo po prvý raz od roku 1996, že na stupni víťazov nestál domáci pretekár.

Najbližšie preteky seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov sa uskutočnia 16. júna v španielskej Catalunyi.

Výsledky Veľkej ceny Talianska

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha41:39,733 min
2. Dani PedrosaŠpan./Honda+5,400 s
3. Cal CrutchlowV. Brit./Yamaha+6,412
4. Stefan BradlNem./Honda+19,321
5. Andrea DoviziosoTal./Ducati+19,540
6. Nicky HaydenUSA/Ducati+26,321

Priebežné poradie (po 5 podujatiach z 18)

1. Dani Pedrosa103 bodov
2. Jorge Lorenzo91
3. Marc Marquez77
4. Cal Crutchlow71
5. Andrea Dovizioso50
6. Valentino Rossi47

Trieda Moto2

Zvíťazil Brit Scott Redding a upevnil si postavenie priebežného lídra seriálu. Druhý finišoval Španiel Nicolas Terol a tretí v cieli bol Francúz Johann Zarco. Reddinga má teraz druhý triumf v rade, keď predtým vyhral VC Francúzska.

Výsledky

1. Scott ReddingV. Brit./Kalex39:53,942 min
2. Nicolás TerolŠpan./Suter+2,175 s
3. Johann ZarcoFranc./Suter+4,387
4. Pol EspargaroŠpan./Kalex+9,787
5. Mika KallioFín./Kalex+9,851
6. Jordi TorresŠpan./Suter+10,644

Priebežné poradie (po 5 podujatiach z 18)

1. Scott Redding101 bodov
2. Nicolas Terol58
3. Mika Kallio58
4. Esteve Rabat55
5. Pol Espargaro54
6. Dominique Ägerter53

Trieda Moto3

Španiel Luis Salom po víťazstve v Katare odnáša druhé víťazstvo v sezóne. Stupeň víťazov obsadili kompletne Španieli – druhý bol Alex Rins a tretí Maverick Viňales, ktorý je aj lídrom priebežného hodnotenia.

Výsledky

1. Luis SalomŠpan./KTM39:53,827 min
2. Alex RinsŠpan./KTM+0,099 s
3. Maverick ViňalesŠpan./KTM+0,303
4. Miguel OliveiraPortug./KTM+0,757
5. Alex MarquezŠpan./KTM+0,819
6. Jonas FolgerNem./Kalex KTM+1,433

Priebežné poradie (po 5 podujatiach z 18)

1. Maverick Viňales106 bodov
2. Luis Salom102
3. Alex Rins81
4. Jonas Folger63
5. Alex Marquez35
6. Brad Binder34

Jorge Lorenzo vítaz Jorge Lorenzo Dani Pedrosa Call Crutchlow
Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.