VC Valencie: Marquez opäť zvíťazil, Lorenzo sa lúčil

Utorok, 19 november 2019

Záverečné preteky seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, Veľkú cenu Valencie, vyhral domáci pretekár Marc Marquez pred Francúzom Fabiom Quartararom a Austrálčanom Jackom Millerom.

Marc-Marquez
Marc Marquez a ešte raz Marc Marquez. Snímka akoby vyjadrovala jeho jedinečnú úspešnosť.

Nič nové pod slnkom, ani pod tým španielskym, teda vo Valencii, kde táto domáca Veľká cena prakticky každoročne uzatvára svetový šampionát najrýchlejších motocyklov. Nič nové sa nedialo ani na pretekoch, kde Marc Marquez znovu predvádzal svoju dominanciu.

V poslednom čase s Marquezom o víťazstvo bojuje takmer výlučne len jeho krajan Fabio Quartararo. Marquez si však aj s ním počas pretekov pohráva ako mačka s myšou, v závere pretekov však na vyhliadnutom mieste nasadí trhák a ide si za víťazstvom.

V kvalifikácii v ostatnom čase má lepšie výsledky ako Marc Marquez len Quartararo, ktorý aj vo Valencii bol lepší a kvalifikáciu vyhral, práve pred Marquezom. Preteky si však aj teraz režíroval sám veľký Marquez. Asi sa mu nechcelo čakať do záverečných kôl a tak sa utrhol približne v tretine pretekov, ujal sa vedenia, svoj náskok si mierne navyšoval a v cieli bol o vyše sekundy skôr ako druhý Quartararo.

O pódium a ďalšie miesta v cieli bojovala štvorica Miller, Dovizioso, Rins a Viňales. O veľa išlo najmä Rinsovi, ktorý v prípade väčšieho bodového prídelu z týchto pretekov mohol v konečnom poradí šampionátu preskočiť Viňalesa a obsadiť konečnú tretiu priečku za Marquezom a Doviziosom.

Rins nakoniec vo Valencii skončil piaty, síce pred Viňalesom, ale to na "bronz" nestačilo. A tak Viňales obsadil v seriáli tretie miesto a Rins štvrté. Piate patrí Quartararovi, šiesty je Petrucci a Valentino Rossi až siedmy. Valentino po najmenej úspešnej sezóne v jeho kariére teraz zvažuje, či budúcoročná sezóna nebude jeho posledná v MotoGP.

Veľmi až priveľmi zlú sezónu mal španielsky trojnásobný majster sveta Jorge Lorenzo. Pred rokom prestúpil od Ducati do tímu Repsol Honda, kde mal rovnaký stroj ako Marc Marquez. Ešte predtým jazdil na Yamahe v tíme s Rossim.

Lorenzo sa však s Hondou nevedel zžiť, viac razy spadol, mal zranenia a keď si po vyliečení znovu sadol na motorku, už to nebol ten Lorenzo akého sme ho poznali. Jazdil na konci pretekárskeho pola a málokedy bodoval. Teraz vo Valencii pred pretekmi oznámil, že končí svoju kariéru a Valencia je jeho posledná.

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.