VC Valencie: Marquez opäť zvíťazil, Lorenzo sa lúčil

Utorok, 19 november 2019

Záverečné preteky seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, Veľkú cenu Valencie, vyhral domáci pretekár Marc Marquez pred Francúzom Fabiom Quartararom a Austrálčanom Jackom Millerom.

Marc-Marquez
Marc Marquez a ešte raz Marc Marquez. Snímka akoby vyjadrovala jeho jedinečnú úspešnosť.

Nič nové pod slnkom, ani pod tým španielskym, teda vo Valencii, kde táto domáca Veľká cena prakticky každoročne uzatvára svetový šampionát najrýchlejších motocyklov. Nič nové sa nedialo ani na pretekoch, kde Marc Marquez znovu predvádzal svoju dominanciu.

V poslednom čase s Marquezom o víťazstvo bojuje takmer výlučne len jeho krajan Fabio Quartararo. Marquez si však aj s ním počas pretekov pohráva ako mačka s myšou, v závere pretekov však na vyhliadnutom mieste nasadí trhák a ide si za víťazstvom.

V kvalifikácii v ostatnom čase má lepšie výsledky ako Marc Marquez len Quartararo, ktorý aj vo Valencii bol lepší a kvalifikáciu vyhral, práve pred Marquezom. Preteky si však aj teraz režíroval sám veľký Marquez. Asi sa mu nechcelo čakať do záverečných kôl a tak sa utrhol približne v tretine pretekov, ujal sa vedenia, svoj náskok si mierne navyšoval a v cieli bol o vyše sekundy skôr ako druhý Quartararo.

O pódium a ďalšie miesta v cieli bojovala štvorica Miller, Dovizioso, Rins a Viňales. O veľa išlo najmä Rinsovi, ktorý v prípade väčšieho bodového prídelu z týchto pretekov mohol v konečnom poradí šampionátu preskočiť Viňalesa a obsadiť konečnú tretiu priečku za Marquezom a Doviziosom.

Rins nakoniec vo Valencii skončil piaty, síce pred Viňalesom, ale to na "bronz" nestačilo. A tak Viňales obsadil v seriáli tretie miesto a Rins štvrté. Piate patrí Quartararovi, šiesty je Petrucci a Valentino Rossi až siedmy. Valentino po najmenej úspešnej sezóne v jeho kariére teraz zvažuje, či budúcoročná sezóna nebude jeho posledná v MotoGP.

Veľmi až priveľmi zlú sezónu mal španielsky trojnásobný majster sveta Jorge Lorenzo. Pred rokom prestúpil od Ducati do tímu Repsol Honda, kde mal rovnaký stroj ako Marc Marquez. Ešte predtým jazdil na Yamahe v tíme s Rossim.

Lorenzo sa však s Hondou nevedel zžiť, viac razy spadol, mal zranenia a keď si po vyliečení znovu sadol na motorku, už to nebol ten Lorenzo akého sme ho poznali. Jazdil na konci pretekárskeho pola a málokedy bodoval. Teraz vo Valencii pred pretekmi oznámil, že končí svoju kariéru a Valencia je jeho posledná.

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.