VC Valencie: Stoner, Pedrosa a Rossi

Streda, 29 október 2008

Austrálčan Casey Stoner spôsobom štart-cieľ sa stal víťazom Veľkej ceny Valencie v kráľovskej triede motoGP, záverečnej časti seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov pred Španielom Danim Pedrosom a čerstvým majstrom sveta Talianom Valentinom Rossim.

Dani Pedrosa Casey Stoner

Nový majster sveta prehral posledné preteky seriálu už v kvalifikácii, v ktorej skončil až na desiatom mieste. A naopak, minuloročný majster Casey Stoner, ktorý ju vyhral, si tým ustlal na víťazstvo, keďže má aj povestne dobré štarty. Má ich však aj Pedrosa, čo predviedol aj teraz na domácej Veľkej cene a ujal sa vedenia. Austrálčan však odhodlane išiel za víťazstvom, ktoré by rehabilitovalo jeho posledné nie príliš presvedčivé výkony. Navyše aj motocykel mu tentoraz šliapal ako v najlepších časoch, a tak pred Pedrosu sa dostal rýchlo a aj pomerne ľahko už krátko po začiatku pretekov.

Rossi bol po štarte siedmy, a tak sa očakával jeho postupný útok na všetkých, vrátane na Pedrosu i Stonera, podobne ako na predposledných pretekoch seriálu pred týždňom v Malajzii, keď jedenásť kôl pred koncom pretekov zdolal aj dovtedy vedúceho Pedrosu. Scenár spred týždňa sa však opakoval len do tej miery, že Rossi sa síce pomerne rýchlo pretlačil na tretie miesto za Stonera a Pedrosu, viac dopredu to však už nešlo. Šance na Stonera a jeho Ducati nemala ani Honda Pedrosu, ani Yamaha Rossiho. Stoner vyhral s bezpečným náskokom takmer tri a pol sekundy pred Pedrosom a viac ako dvanásť sekúnd pred Rossim. Austrálčan jazdil najrýchlejšie kolá a tak svojim prenasledovateľom nedal žiadnu šancu.

Víťazstvom si Stoner potvrdil titul vicemajstra a Pedrosa druhým miestom konečné tretie miesto v seriáli majstrovstiev sveta. Majstrom sveta sa už v predstihu stal Valentino Rossi, pre ktorého tretie miesto vo Valencii bolo možno miernym sklamaním. Štvrtý v cieli bol ďalší Talian Andrea Dovizioso, piaty Američan Nicky Hayden a šiesty ďalší Američan Colin Edwards. Smolu mal druhý jazdec tímu Ducati Talian Marco Melandri, ktorý vo svojom poslednom vystúpení v tričku stajne Ducati sa z posledného miesta na štarte prebojoval do prvej desiatky, avšak malá chybička, keď v záverečnom kole zaradil namiesto "jednotky" neutrál, čo ho vynieslo z trate, a skončil až na 16. mieste.

Výsledky motoGP

1. Casey StonerAust./Ducati46:46,114 min
2. Dani PedrosaŠpan./Honda+ 3,390 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha+ 12,194
4. Andrea DoviziosoTal./Honda+ 24,159
5. Nicky HaydenUSA/Honda+ 26,232
6. Colin EdwardsUSA/Yamaha+ 32,209
7. Shinya NakanoJap./Honda+ 34,571
8. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+ 35,661
9. Loris CapirossiTal./Suzuki+ 38,228
10. Alex de AngelisSM/Honda+ 47,583

Konečné poradie v triede motoGP

1. Rossi373 b
2. Stoner280
3. Pedrosa249
4. Jorge Lorenzo190
5. Dovizioso174
6. Nicky Hayden155
7. Colin Edwards144
8. Chris Vermeulen128
9. Shinya Nakano126
10. Loris Capirossi118

Výsledky triedy do 250 cm³

1. Marco SimoncelliTal./Gilera43:29,003 min
2. Yuki TakahashiJap./Honda+5,164 s
3. Alvaro BautistaŠpan./Aprilia+8,648
4. Roberto LocatelliTal./Gilera+15,605
5. Hiroshi AoyamaJap./KTM+20,991
6. Hector FaubelŠpan./Aprilia+22,212
7. Aleix EspargaroŠpan./Aprilia+23,199
8. Ratthapark WilairotTha./Honda+23,321
9. Mattia PasiniTal./Aprilia+37,424
10.Thomas LüthiŠvajč./Aprilia+38,887

Konečné poradie

1. Marco Simoncelli281 bodov
2. Alvaro Bautista244
3. Mika Kallio196
4. Alex Debon176
5. Yuki Takahashi167
6. Hector Barbera142
7. Hiroshi Aoyama139
8. Mattia Pasini132
9. Roberto Locatelli110
10. Julian Simon109

Výsledky triedy do 125 cm³

1. Simone CorsiTal./Aprilia40:45,715 min
2. Nicolas TerolŠpan./Aprilia+0,106 s
3. Mike di MeglioFranc-/Derbi+0,223
4. Bradley SmithNem./Aprilia+0,776
5. Sandro CorteseNem./Aprilia+1,333
6. Andrea IannoneTal./Aprilia+21,578
7. Tomoyoshi KoyamaJap./KTM+29,387
8. Scott ReddingV. Brit./Aprilia+29,419
9. Pablo NietoŠpan./KTM+38,059
10. Esteve RabatŠpan./KTM+38,481

Konečné poradie

1. Mike di Meglio264 bodov
2. Simone Corsi225
3. Gabor Talmacsi206
4. Stefan Bradl187
5. Nicolas Terol176
6. Bradley Smith150
7. Joan Olive142
8. Sandro Cortese141
9. Pol Espargaro124
10. Andrea Iannone106

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.