VC Veľkej Británie: Víťazstvo Rinsa, pád Doviziosa

Pondelok, 26 august 2019

Britskú motocyklovú Veľkú cenu na okruhu Silverstone v kráľovskej triede MotoGP po dramatickej koncovke vyhral prekvapujúcu a zázračným záverom Španiel Rins pred krajanom Marcom Marquezom a ďalším Španielom Viňalesom. Víťaz Rins bol v cieli skôr o 13 tisícin sekundy ako Marquez, čo je (možno) najtesnejšie víťazstvo v histórii týchto pretekov.

Rins-Marquez

Alex Rins a Marc Marquez po pretekoch

Kráľovská trieda MotoGP na Veľkej cene Veľkej Británie sa vo svojej koncovke veľmi podobala pretekom rovnakej kategórie spred dvoch týždňov u našich susedov v Rakúsku. Tam väčšinu pretekov jazdil na čele Marc Marquez, ale za poslednou zákrutou, tesne pred cieľom ho doslova podliezol Talian Dovizioso a vyhral. Teraz takmer identickým spôsobom obral Rins v posledných metroch o víťazstvo Marca Marqueza.

Nepríjemnú kolíziu mal už v prvej zákrute po štarte víťaz posledných pretekov Grand Prix Rakúska Andrea Dovizioso, ktorého už v prvej zákrute po štarte doslova skolil Francúz Quartararo. Tomu sa pošmyklo predné koleso a vletel do jazdnej dráhy Doviziosa. Na hrozný pád viac doplatil Dovizioso, ktorý skončil na nosidlách, kým vinník kolízie Quartararo opúšťal trať po svojich.

Začiatok pretekov patril Marcovi Marquzovi, ktorý štartoval z pole position. Kvalifikácia sa vydarila aj Talianovi Rossimu, ktorý bol druhý. Štart z prvého radu Rossimu vyšiel a pár kôl sa držal tesne na Marquezom a pred tretím Rinsom. Po pár kolách sa Rins dotiahol na Rossihoa netrvalo dlho a dostal sa pred Rossiho. Približne v polovici pretekov sa pred Rossiho na tretie miesto prebojoval jeho tímový kolega z Yamahy Španiel Viňales, ktorý bol potom v cieli tretí za Rinsom a Marquezom. Rossi skončil štvrtý, piaty bol Morbidelli a šiesty Brit Crutchlow.

Triedu Moto2 vyhral Augusto Fernandez a najslabšiu kategóriu Moto3 Marcos Ramirez.

Najbližšie sa preteky seriálu MotoGP budú jazdiť 15. septembra. Na programe bude Veľká cena San Marina.

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.