Veľká cena Austrálie pre Stonera

Pondelok, 15 október 2007

Majster sveta v MotoGP je už známy, v ostatných triedach sa o kráľa bojuje. Rozhodne sa už v Malajzii, či až na posledných pretekoch sezóny v španielskej Valencii?

Casey Stoner

Austrálčan Stoner deviatym víťazstvom v sezóne v rodnej Austrálii a veľkým náskokom pred Capirossim a Rossim potvrdil, že je skutočným suverénom najsilnejšej triedy MotoGP. Má nesporné jazdecké kvality a k tomu najvýkonnejší a najrýchlejší motocykel. Jeho double s Capirossim presvedčilo o suverénnosti strojov Ducati a ostatné tímy vrátane Rossiho Yamahy musia premýšľať, ako dohnať náskok víťaziacej značky. Dani Pedrosa, ktorý skončil štvrtý, ani tentoraz nevyužil najlepšiu pozíciu na štarte ani na to, aby sa postavil na stupeň víťazov. Prekvapivým piatym miestom sa prvý netovárenský jazdec Alex Barros dočkal konečne výsledku, ktorým potvrdil, že napriek svojmu veku nepatrí do starého železa. Stoner nenechal od začiatku nikoho na pochybách, že sa vrátil do Austrálie zvíťaziť. Aj teraz sa potvrdilo, že Rossi so súčasnou technikou ani pneumatikami Michelin nemá na to, aby porážal ambiciózneho austrálskeho mladíka.

V prostrednej triede do 250 cm3 s takmer dvadsaťsekundovým náskokom vyhral tohtoročný suverén a vedúci pretekár priebežného poradia Španiel Jorge Lorenzo na Aprilii. Druhý skončil na stroji rovnakej značky jeho krajan Bautista a ako tretí prešiel cieľom Talian Dovizioso na Honde. Český jazdec Karel Abraham sa umiestnil na 13. mieste.

V najslabšej triede do 125 cm3 si najlepšie viedol český pretekár Lukáš Pešek na stroji Derbi. V kvalifikácii skončil síce až šiesty, ale v pretekoch si vynahradil všetko to, čo v predchádzajúcich veľkých cenách aj vlastnými jazdeckými chybami stratil. Posilnil si tak svoje ambície na celkové tretie miesto v seriáli, do skončenia ktorého treba ešte odjazdiť dve veľké ceny. Víťazstvo si zaistil krásnym predbiehacím manévrom v prvej zákrute posledného kola, keď jazdil na tretej pozícii.

Najbližšie preteky sú na programe 21. októbra v Malajzii na okruhu Sepang, posledné 4. novembra v španielskej Valencii.

Trieda do 125 cm3

1. L. Pešek ČR/Derbi 38:03,02 min
2. J. Olive Špan./Aprilia 38:03,11
3. H. Faubel Špan./Aprilia 38:03,21
4. S. Corsi Tal./Aprilia 38:03,42
5. E. Rabat Špan./Honda 38:03,93
6. T. Kojama Jap./KTM 38:04,33

Priebežné poradie (po 15 zo 17 pretekov)

1. G. Talmácsi 237 bodov
2. H. Faubel 236
3. T. Kojama 166
4. L. Pešek 161
5. S. Corsi 155
6. M.Pasini 153

Trieda do 250 cm3

1. J. Lorenzo Špan./Aprilia 39:25,727 min
2. A. Bautista Špan./Aprilia 39:45,361
3. A. Dovizioso Tal./Honda 39:45,451
4. H. Aojama Jap./KTM 39:45,524
5. T. Lüthi Švajč./Aprilia 39:45,793
6. J. Simon Špan./Honda 39:46,772

Priebežné poradie

1. J. Lorenzo 287 bodov
2. A. Dovizioso 242
3. A. de Angelis 215
4. A. Bautista 181
5. H. Barbera 146
6. H. Aojama 129

Trieda MotoGP

1. C. Stoner Austr./Ducati 41:12,24 min
2. L. Capirossi Tal./Ducati 41:19,01
3. V. Rossi Tal./Yamaha 41:22,28
4. D. Pedrosa Špan./Honda 41:23,91
5. A. Barros Braz./Ducati 41:31,72
6. R. de Puniet Franc./Kawasaki 41:39,56

Priebežné poradie

1. C. Stoner 322 bodov
2. V. Rossi 230
3. D. Pedrosa 201
4. J. Hopkins 165
5. Ch.Vermeulen 160
6. M. Melandri 154
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.