Veľká cena Austrálie pre Stonera

Pondelok, 15 október 2007

Majster sveta v MotoGP je už známy, v ostatných triedach sa o kráľa bojuje. Rozhodne sa už v Malajzii, či až na posledných pretekoch sezóny v španielskej Valencii?

Casey Stoner

Austrálčan Stoner deviatym víťazstvom v sezóne v rodnej Austrálii a veľkým náskokom pred Capirossim a Rossim potvrdil, že je skutočným suverénom najsilnejšej triedy MotoGP. Má nesporné jazdecké kvality a k tomu najvýkonnejší a najrýchlejší motocykel. Jeho double s Capirossim presvedčilo o suverénnosti strojov Ducati a ostatné tímy vrátane Rossiho Yamahy musia premýšľať, ako dohnať náskok víťaziacej značky. Dani Pedrosa, ktorý skončil štvrtý, ani tentoraz nevyužil najlepšiu pozíciu na štarte ani na to, aby sa postavil na stupeň víťazov. Prekvapivým piatym miestom sa prvý netovárenský jazdec Alex Barros dočkal konečne výsledku, ktorým potvrdil, že napriek svojmu veku nepatrí do starého železa. Stoner nenechal od začiatku nikoho na pochybách, že sa vrátil do Austrálie zvíťaziť. Aj teraz sa potvrdilo, že Rossi so súčasnou technikou ani pneumatikami Michelin nemá na to, aby porážal ambiciózneho austrálskeho mladíka.

V prostrednej triede do 250 cm3 s takmer dvadsaťsekundovým náskokom vyhral tohtoročný suverén a vedúci pretekár priebežného poradia Španiel Jorge Lorenzo na Aprilii. Druhý skončil na stroji rovnakej značky jeho krajan Bautista a ako tretí prešiel cieľom Talian Dovizioso na Honde. Český jazdec Karel Abraham sa umiestnil na 13. mieste.

V najslabšej triede do 125 cm3 si najlepšie viedol český pretekár Lukáš Pešek na stroji Derbi. V kvalifikácii skončil síce až šiesty, ale v pretekoch si vynahradil všetko to, čo v predchádzajúcich veľkých cenách aj vlastnými jazdeckými chybami stratil. Posilnil si tak svoje ambície na celkové tretie miesto v seriáli, do skončenia ktorého treba ešte odjazdiť dve veľké ceny. Víťazstvo si zaistil krásnym predbiehacím manévrom v prvej zákrute posledného kola, keď jazdil na tretej pozícii.

Najbližšie preteky sú na programe 21. októbra v Malajzii na okruhu Sepang, posledné 4. novembra v španielskej Valencii.

Trieda do 125 cm3

1. L. Pešek ČR/Derbi 38:03,02 min
2. J. Olive Špan./Aprilia 38:03,11
3. H. Faubel Špan./Aprilia 38:03,21
4. S. Corsi Tal./Aprilia 38:03,42
5. E. Rabat Špan./Honda 38:03,93
6. T. Kojama Jap./KTM 38:04,33

Priebežné poradie (po 15 zo 17 pretekov)

1. G. Talmácsi 237 bodov
2. H. Faubel 236
3. T. Kojama 166
4. L. Pešek 161
5. S. Corsi 155
6. M.Pasini 153

Trieda do 250 cm3

1. J. Lorenzo Špan./Aprilia 39:25,727 min
2. A. Bautista Špan./Aprilia 39:45,361
3. A. Dovizioso Tal./Honda 39:45,451
4. H. Aojama Jap./KTM 39:45,524
5. T. Lüthi Švajč./Aprilia 39:45,793
6. J. Simon Špan./Honda 39:46,772

Priebežné poradie

1. J. Lorenzo 287 bodov
2. A. Dovizioso 242
3. A. de Angelis 215
4. A. Bautista 181
5. H. Barbera 146
6. H. Aojama 129

Trieda MotoGP

1. C. Stoner Austr./Ducati 41:12,24 min
2. L. Capirossi Tal./Ducati 41:19,01
3. V. Rossi Tal./Yamaha 41:22,28
4. D. Pedrosa Špan./Honda 41:23,91
5. A. Barros Braz./Ducati 41:31,72
6. R. de Puniet Franc./Kawasaki 41:39,56

Priebežné poradie

1. C. Stoner 322 bodov
2. V. Rossi 230
3. D. Pedrosa 201
4. J. Hopkins 165
5. Ch.Vermeulen 160
6. M. Melandri 154
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.