Veľká cena Brna: Stoner pokoril konkurenciu

Pondelok, 20 august 2007

Brno a jeho motocyklový okruh prežívalo v ostatný víkend veľký sviatok vo svojej histórii, keď na jedenásty (?) diel seriálu majstrovstiev sveta sa na najrýchlejších mužov na dvoch kolesách prišlo pozrieť až okolo 260 tisíc priaznivcov motocyklového športu. Veľká cena Brna bola pre blízkosť moravskej metropoly aj pre slovenských fanúšikov príležitosťou zhliadnuť na vlastné oči odvážnych mužov na rýchlych kolesách.

Veľká cena Brna Veľká cena Brna

Už samotný tréning poskytol veľmi dramatické momenty, okorenené, žiaľ, aj množstvom pádov, našťastie bez vážnejších zranení. Takými boli okrem iných aj pády českých jazdcov Lukáša Peška i Karla Abrahama, ktorí sa pred vlastným publikom chceli ukázať v tom najlepšom svetle.

O šťastí však nemôže hovoriť Japonec Sekiguči, ktorý vo warm-upe pred nedeľňajšími pretekmi po Simonceliho páde narazil v plnej rýchlosti do Talianovho motocykla. Nasledoval hrôzostrašný kotrmelec, po ktorom zraneného japonského pretekára previezli vrtuľníkom do nemocnice. Dobrou správou však je, že dnes je jeho zdravotný stav už stabilizovaný.

Veľká cena Brna Veľká cena Brna

Dramatické preteky videli diváci hneď v úvodných pretekoch v najslabšej triede do 125 cm3, kde bolo viac horúcich favoritov. Medzi najväčších patrili Španieli Faubel a Gadea, Talian Pasini, ambiciózny Maďar Talmácsi, ale ašpirantom na popredné umiestnenie bol aj český jazdec Pešek. Favoriti si dobre viedli aj v samotných pretekoch, ale tri kolá pred koncom mal pád Gadeo. Dve kolá pred cieľom viedol Faubel pred Peškom, Pasinim a Talmácsim, ale ešte v tomto kole klesol Pešek na štvrtú priečku. V dramatickom závere sa však odvážnym manévrom v záverečnom kole dostal na tretie pódiové miesto pred Talmácsiho. Bronzová priečku je skvelým úspechom nielen samotného jazdca, ale celého českého motocyklového športu. Pešek tak naviazal na dávne úspechy československých pretekárov v Brne, keď naposledy na stupne víťazov vystúpil Bohumil Staša – v roku 1971.

Triedu do 250 cm3 suverénnym spôsobom vyhral Španiel Larenzo. Po vyhratej kvalifikácii tak nenechal nikoho na pochybách o svojich ambíciách. Už po štarte ušiel svojim súperom spolu s Talianom Doviziosom, ktorý sa ho však dokázal držať len približne do polovice pretekov a potom už nikým neohrozovaný Lorenzo prešiel cieľom s veľkým náskokom. S odstupom jazdiaci de Angelis a Mika Kallio zvádzali tvrdé súboje o tretie miesto. Štyri kolá pred cieľom však de Angelis havaroval, na motocykel síce nasadol, ale bolo z toho len 11. miesto. Už siedmym tohtoročným víťazstvom si Lorenzo upevnil svoje vedúce postavenie v seriáli majstrovstiev sveta.

Veľká cena Brna Veľká cena Brna

Český jazdec Karel Abrahám absolvoval v samotnom úvode pretekov tejto triedy pár šťuchancov v dvestokilometrovej rýchlosti so Španielom Espargarom, za čo ho po pretekoch, rovnako ako Španiela, "odmenil" promotér šampionátu pokutou 3000 dolárov. Síce má za ne dva body za 14. miesto, viac z tohto súboja však vyťažil Španiel, keď má za zaplatenú pokutu šieste miesto v cieli a oveľa viac bodov.

V kráľovskej triede znovu kraľoval, ako už viackrát v tohto roku, Austrálčan Casey Stoner, ktorý neohrozene vedie aj v priebežnom poradí majstrovstiev sveta. V Brne mu spočiatku na čele asistoval Američan Hopkins, neskôr však jeho mäkšie pneumatiky viac kĺzali a vedúci muž seriálu sa mu začal vzďaľovať, aby cieľom prešiel s pomerne veľkým náskokom. Už pomaly ani neprekvapuje, že kráľ triedy MotoGP ostatných sezón, fenomenálny jazdec Valentino Rossi nestačí nielen Stonerovi, ale ani mnohým ďalším. Nejazdí o nič slabšie ako v časoch najväčšej slávy, ale jeho motocykel Yamaha jednoducho na konkurenciu nestačí. Výkonom motora, jeho rýchlosťou, ale veľmi často aj pneumatikami, ktoré Yamaha obúva. Tak tomu bolo aj tentoraz a napriek tomu, že trať v Brne Rossimu sedí, musel sa nakoniec uspokojiť so siedmym miestom. Rýchlejšie sú najmä Ducati Stonera i Capirossiho, ale aj Suzuki, na ktorej jazdia Hopkins či Vermeulen či Hondy Haydena i Pedrosu. Rossi si napriek siedmemu miestu udržal druhú priečku v priebežnom poradí, v Yamahe však budú musieť veľmi zapracovať, aby značka i jazdec "vstali z mŕtvych" a stali sa dôstojnými konkurentmi ostatným v aspoň v závere šampionátu.

Výsledky Veľkej ceny Brna

Do 125 cm3

1. Faubel (Šp./Aprilia) 40:57,41 min
2. Pasini (Tal./Aprilia) + 0,07
3. Pešek (ČR/Derbi) + 0,22
4. Talmácsi (Maď./Aprilia) + 0,27
5. Kojama (Jap./KTM) + 7,61
6. Espargaro (Šp./Aprilia) + 12,07

Priebežné poradie

1. Faubel 179 bodov
2. Talmácsi 169
3. Pešek 129
4. Kojama 129
5. Corsi 119
6. Gadea 105

Do 250 cm3

1. Lorenzo (Šp./Aprilia) 41:04,95 min
2. Dovizioso (Tal./Honda) + 7,71
3. Kallio (Fín./KTM) + 11,11
4. Barbera (Šp./Aprilia) + 13,42
5. Bautista (Šp./Aprilia) + 13,95
6. Aojama (Jap./KTM) + 13,99
...
14. Abraham (ČR/Aprilia) + 1:14,57

Priebežné poradie

1. Lorenzo 216 bodov
2. Dovizioso 186
3. De Angelis (San Mar./Aprilia) 176
4. Bautista 127
5. Barbera 103
...
19. Abraham 16

MotoGP

1. Stoner (Austr./Ducati) 43:45,81 min
2. Hopkins (USA/Suzuki) + 7,90
3. Hayden (USA/Honda) + 13,10
4. Pedrosa (Šp./Honda) + 15,80
5. Vermeulen (Austr./Suzuki) + 17,30
6. Capirossi (Tal./Ducati) + 19,36
7. Rossi (Tal./Yamaha) + 22,48

Priebežné poradie

1. Stoner 246 bodov
2. Rossi 186
3. Pedrosa 168
4. Vermeulen 124
5. Hopkins 124
6. Melandri (Tal./Honda) 113
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5
lexus-lbx-venezia
Lexus sa už po siedmy raz vracia ako oficiálne vozidlo medzinárodného filmového festivalu v Benátkach a potvrdzuje, že je patrí k svetu svetovej kinematografie. Nový kompaktný crossover LBX bude súčasťou flotily elektrifikovaných vozidiel Lexus pre luxusnú prepravu VIP účastníkov festivalu. Medzi hercami, ktorí sa objavia na červenom koberci, budú okrem iných Zendaya (Spider Man: Bez domova), Mike Faist (West Side Story), Josh O’Connor (Koruna) či Caroline Murino (Casino Royale). V poradí 80. ročník festivalu sa bude konať na benátskom Lide od 30. augusta do 9. septembra.