Veľká cena ČR pre Lorenza, Rossi tretí

Nedeľa, 16 august 2015

Tajničku na Veľkej cene Českej republiky rozlúštil najrýchlejšom čase Španiel Jorge Lorenzo, keď na rýchlosť a jazdné vlastnosti jeho Yamahy a jazdcove majstrovstvo nenašiel recept tak jeho krajan Marc Marquez ako ani líder seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov v triede MotoGP Talian Valentino Rossi, ktorí boli v cieli za víťazným Lorenzom na druhom a treťom mieste.

Jarge Lorenzo
Španiel Jorge Lorenzo vyhral v Brne VC ČR a stal sa lídrom seriálu majstrovstiev sveta

Po tom, ako v sobotu pomerne suverénnym spôsobom vyhral Jorge Lorenzo kvalifikáciu, dominoval aj v nedeľňajších pretekoch. Lorenzo viedol od prvých sekúnd a po cieľ neprenechal vedenie v pretekoch žiadnemu z 25 pretekárov, ktorí sa postavili na štart už 50. pretekov majstrovstiev sveta cestných motocyklov v Brne. Jubilejné preteky si prišli pozrieť aj legendy a slávne mená česko-slovenského motocyklového športu ako Bohumil Staša, Peter Baláž, Pavol Dekánek a mnohí ďalší.

Rossi, Lorenzo i Marc Marquez mali silné motivácie vyhrať preteky v Brne, jedenáste podujatie 18 dielneho seriálu. Merquez mal zlý začiatok sezóny a štart do seriálu nevyšiel ani Lorenzovi. Naopak, skvele odštartoval Valentino Rossi, držiteľ deviatich titulov majstra sveta z mixu všetkých tried. Tento rok si dal za cieľ pridať jubilejný desiaty aj napriek tomu, že pretekať chce a bude ďalej.

Všetci traja majú skvelú techniku, takže bolo otázkou, kto dá do pretekov aké veľké srdce. Pochopiteľne, vložili ho všetci, ale keďže často rozhodujú maličkosti, či momentálna forma jazdca, voľba pneumatík či reakcia na štarte, podieľajú sa potom na výsledku. Tak tomu bolo aj v Brne. Lorenzo sa najrýchlejšie odlepil zo svojho štartového roštu, vybral si najlepšiu kombináciu pneumatík na predné a zadné koleso (medium/hard), identické ako Marquez.

Rossi si vybral kombináciu hard/hard s tým, že v závere pretekov bude mať pneumatiky menej opotrebované ako spomínaní dvaja a bude rýchlejší. Aj keď aj Rossi štartoval z prvého radu, prepadol sa mierne dozadu. Pár kôl mu trvalo, kým sa prebojoval cez svojich krajanov Doviziosa a Yannoneho na tretie miesto, aby začal stíhaciu jazdu na čelnú dvojicu. Tým dvom vpredu však pneumatiky vydržali až do cieľa, takže Rossimu kalkulácia nevyšla. Skončil za Lorenzom a Marquezom.

Na pódium tretie miesto Rossimu síce stačilo, ale na udržanie si prvého miesta v priebežnom poradí to bolo málo. Tam sa vďaka víťazstvu v Brne prebojoval Lorenzo, jeho partner z tímu Yamaha. Je to už jeho piate víťazstvo v sezóne a pri dravosti, akú v pretekoch preukazuje, je jeho cieľ vybojovať si tretí titul v najsilnejšej triede MotoGP veľmi reálny. S Rossim majú síce rovnaký počet bodov, ale päť víťazstiev oproti trom Rossiho ho stavajú na čelo priebežného poradia. Pre Rossiho hovorí jedinečná skutočnosť: v doterajších 11 tohtoročných pretekoch vždy stál na stupni víťazov!

Najbližšie v poradí 12. podujatie seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov sa uskutoční 30. augusta na okruhu Silverstone ako Veľká cena Veľkej Británie.

Výsledky Veľkej ceny Českej republiky

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha42:53,042 min
2. Marc MarquezŠpan./Honda+4,462 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha+10,397
4. Andrea IannoneTal./Ducati+13,071
5. Dani PedrosaŠpan./Honda+15,650
6. Andrea DoviziosoTal.Ducati+15,725
7. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+21.821
8. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+23.240
9. Aleix EspaegaroŠpan./Suzuki+43.784
10. Danilo Petrucci Tal./Ducati+45.261
11. Yonny Hernandez Kol./Ducati+49.973
12. Scott ReddingV. Brit./Honda+50.174
13. Alvaro Bautista Špan./Aprilia+54.437
14. Stefan Bradl Nem./Aprilia+54.624
15. Loris Baz Franc./Yamaha+1:00,316 min
16. Hector Barbera Špan./Ducati+1:01,595
17. Nicky Hayden USA/Honda+1:02,388
18. Mike di Meglio Franc./Ducati+1:05,944
19. Jack Milller Austr./Honda+1:11,407
20. Claudio Corti Tal./Yamaha+1'50,033
21. Karel Abraham ČR/Honda+2'02,655

Preteky nedokončili

  • Maverick Viňales - Špan./Suzuki
  • Cal Crutchlow - V. Brit./Honda
  • Eugene Laverty - Ír./Honda
  • Alex de Angelis - RSM/ART

Priebežné poradie jazdcov (po 11 z 18 podujatí)

1. Jorge Lorenzo211 bodov
2. Valentino Rossi211
3. Marc Marquez159
4. Andrea Iannone142
5. Bradley Smith106
6. Andrea Dovizioso104
7. Dani Peddrosa91
8. Pol Espargaro81
9. Cal Crutchlow74
10. Danilo Petrucci63
11. Maverick Viňales62
12. Aleix Espargaro53
13. Yonny Hernandez41
14. Scott Redding37
15. Hector Barbera20
16. Alvaro Bautista16
17. Loris Baz15
18. Jack Miller12
19. Stefan Bradl11
20. Michele Pirro8
21. Nicky Hayden8
22. Eugene Laverty7
23. Hiroshi Aoyama5
24. Mike di Meglio2
25. Alex de Angelis1

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.