Veľká cena Holandska: opäť Lorenzo

Nedeľa, 27 jún 2010

Na klasickej trati, kde sa motocyklové preteky konajú už od roku 1904, sa uskutočnilo šieste podujatie tohtoročných majstrovstiev sveta v triede Moto GP. Menší počet divákov než po iné roky pripisovali usporiadatelia neúčasti úradujúceho majstra sveta Rossiho.

Jorge Lorenzo s číslom 99
Víťaz kvalifikácie Jorge Lorenzo s číslom 99 si hneď po štarte vybojoval najlepšiu pozíciu

Valentino Rossi si lieči komplikovanú zlomeninu nohy, ale na trati sa plánuje objaviť už 15. augusta v Brne. Dovtedy ho počas najbližších troch veľkých cien nahradí 42 ročný Yoshikawa, testovací jazdec továrenského tímu Yamahy. Loris Capirossi (37) tak príde o "titul" najstaršieho jazdca v pretekárskom poli.

Samotné preteky boli o niečo nudnejšie, než sme v tejto triede zvyknutí – chýbal dravý štýl Rossiho. Nenastúpil ani Marco Melandri, ktorý si pri tréningu vykĺbil rameno. Prekvapenie kvalifikácie Randy de Puniet nevyužil štart z druhého miesta a prepadol sa v prvom kole až na 8 miesto, z ktorého sa potom s námahou prebíjal dopredu.

Lorenzo, podobne ako pred týždňom v Anglicku zvíťazil spôsobom štart-cieľ. Vynikajúci štart mal aj Američan Ben Spies na satelitnej Yamahe, ktorý chvíľu jazdil na druhom mieste, to si však neudržal a nakoniec skončil štvrtý. Pretekalo sa hlavne o štvrté miesto (Dovizioso, Spies, de Puniet) a v strede poľa.

Vidí sa, že forma sa pomaly vracia aj Stonerovi, ktorému začiatok sezóny vôbec nevyšiel a v Holandsku sa dostal na pódium po prvýkrát v tomto roku. Najrýchlejšie kolo v pretekoch patrilo Pedrosovi (1:34,525 min). Lorenzo je teraz na čele boja o titul s náskokom 47 bodov pred Pedrosom a tretí Dovizioso stráca už 51 bodov.

Výsledky Veľkej ceny Holandska

1. Jorge LORENZOŠpan./Yamaha41:18,629 min
2. Dani PEDROSAŠpan./Honda+2,935 S
3. Casey STONERAustr./Ducati7,022
4. Ben SPIESUSA/Yamaha13,265
5. Andrea DOVIZIOSOTal./Honda15,323
6. Randy DE PUNIETFranc./Honda15,772
7. Nicky HAYDENUSA/Ducati25,867
8. Colin EDWARDSUSA/Yamaha28,991
9. Marco SIMONCELLITal./Honda35,658
10. Aleix ESPARGAROŠpan./Ducati35,837
11. Mika KALLIOFín./Ducati56,769
12. Hector BARBERAŠpan./Ducati56,89
13. Loris CAPIROSSITal./Suzuki+1:00,615 min
14. Alvaro BAUTISTAŠpan./Suzuki+1:08,074
15. Kousuke AKIYOSHIJap./Honda- 1 kolo

Priebežné výsledky (po 6 z 18 podujatí)

1. Jorge LORENZO140 bodov
2. Dani PEDROSA93
3. Andrea DOVIZIOSO89
4. Valentino ROSSI61
5. Nicky HAYDEN61
6. Randy DE PUNIET56
7. Casey STONER51
8. Ben SPIES49
9. Marco SIMONCELLI39
10. Colin EDWARDS34
11. Marco MELANDRI32
12. Aleix ESPARGARO28
13. Hector BARBERA28
14. Mika KALLIO20
15. Hiroshi AOYAMA18
16. Loris CAPIROSSI16
17. Alvaro BAUTISTA14
18. Kousuke AKIYOSHI1

Autor: Andrej Kuruc
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.