Veľká cena USA: MotoGP - prémiové víťazstvo Rinsa

Pondelok, 15 apríl 2019

Tretie preteky seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov sa jazdili na okruhu COTA neďaleko mesta Austin v USA. Prekvapujúcim víťazom sa stal Španiel Alex Rins pred talianskou ikonou Valentinom Rossim a Austrálčanom Jackom Millerom.

Alex Rins
Španiel Alex Rins zvíťazil na VC USA a má v triede MotoGP prémiové víťazstvo. Oslávil ho v plnej rýchlosti tesne za cieľom týmto gymnastickým cvikom.

Ako to často býva v triede najsilnejších motocyklov MotoGP, bol aj tentoraz najväčším favoritom Španiel Marc Marquez. Vyhral kvalifikáciu, najlepšie odštartoval a postupne si vypracovával veľmi slušný náskok pred Talianom Rossim.

Nebol by to však starší z bratov Marquezovcov, keby nešiel úplne na hrane. Keď mu to vyjde až do cieľa, vyhrá s pomerne veľkým náskokom. Ak nie celej triedy, tak aspoň pol triedy. Druhá možnosť je, že to preženie a potom stíha tých, čo ho predbehli, resp. z pretekov odstúpi. Tentoraz jeho jazda skončila po rýchlom nájazde do zákruty a následnom prebrzdení pádom, ale motorku už nenaštartoval a preteky sa pre neho skončili.

Valentinovi Rossimu sa po Marquezovom odstúpení otvorila cesta k víťazstvu. Silne na neho však začal z druhého miesta tlačiť Brit Call Crutchlow, ale aj ten v jednej zo zákrut to s rýchlosťou prehnal a po páde z pretekov odstúpil.

Austrálčan Miller jazdil v tej chvíli druhý a Španiel Rins tretí. Nie Austrálčan, ale Španiel bol tým, kto mohol Rossiho ohroziť a obrať o víťazstvo. Svoj útok si Rins dôkladne plánoval, keď Rossiho v tesnom závese testoval. Dostal sa pred Rossiho, ktorý sa ešte v závere pokúšal zdolať Rinsa, ten si však víťazstvo už uhájil. Rossi skončil druhý a Miller tretí.

Po troch podujatiach vedie priebežne Talian Dovizioso s 54 bodmi, druhý je Rossi (51), tretí Rins (49), štvrtý Mark Marquez (45), piaty Talian Petrucci (30) a šiesty Miller (29).

Výsledky VC USA MotoGP

1. Álex RinsŠpan./Suzuki41:45,499 min
2. Valentino RossiTal./Yamaha+0,462 s
3. Jack MillerAustr./Ducati+8,454
4. Andrea DoviziosoTal./Ducati+9,420
5. Franco MorbidelliTal./Yamaha+18,021
6. Danilo PetrucciTal./Ducati+21,476
7. Fabio QuartararoFranc./Yamaha+26,111
8. Pol EspargaróŠpan./KTM+29,743
9. Francesco BagnaiaTal./Ducati+30,608
10. Takaaki NakagamiJap./Honda+31,011

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
Škoda-Octavia
Nová Škoda Octavia v teste Euro NCAP získala päťhviezdičkové ohodnotenie a potvrdila, že je bezpečný automobil. V novej generácii modelu Octavia sa po prvý raz objavuje asistent vyhýbania, asistent pre odbočovanie alebo varovanie pri vystupovaní z vozidla. V meste varuje systém Front Assist s prediktívnou ochranou chodcov a cyklistov, a to opticky, akusticky i ľahkým pribrzdením pred možnou kolíziou. Systém Side Assist až do vzdialenosti 70 m varuje, že sa zozadu blíži alebo sa v mŕtvom uhle nachádza iné vozidlo. Posádku chráni deväť airbagov vrátane kolenného pre vodiča. Octavia je vybavená tiež multikolíznou brzdou, ktorá v prípade nehody zastaví vozidlo a zabráni tak nekontrolovanému pokračovaniu v jazde.
Lexus-NX
Lexus doteraz predal viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov, ale v jeho ponuke nebol s plug-in hybridnou technológiou (PHEV). To sa má už onedlho zmeniť. Mohol by vzniknúť na báze Lexusu NX, prípadne novej Toyoty RAV4. Podľa generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu Scotta Thompsona má Lexus pripravenú dobrú informácií o modeli PHEV. Prvý plug-in hybrid so značkou Lexus by mohol prísť okolo roku 2021 a mohol by ním byť Lexus NX. Tento model ako SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne, ako aj systéme pohonu. Nový Lexus NX bude pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA podobnej ako má nová Toyota RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu nového NX.
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.