Veľká cena USA: MotoGP - prémiové víťazstvo Rinsa

Pondelok, 15 apríl 2019

Tretie preteky seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov sa jazdili na okruhu COTA neďaleko mesta Austin v USA. Prekvapujúcim víťazom sa stal Španiel Alex Rins pred talianskou ikonou Valentinom Rossim a Austrálčanom Jackom Millerom.

Alex Rins
Španiel Alex Rins zvíťazil na VC USA a má v triede MotoGP prémiové víťazstvo. Oslávil ho v plnej rýchlosti tesne za cieľom týmto gymnastickým cvikom.

Ako to často býva v triede najsilnejších motocyklov MotoGP, bol aj tentoraz najväčším favoritom Španiel Marc Marquez. Vyhral kvalifikáciu, najlepšie odštartoval a postupne si vypracovával veľmi slušný náskok pred Talianom Rossim.

Nebol by to však starší z bratov Marquezovcov, keby nešiel úplne na hrane. Keď mu to vyjde až do cieľa, vyhrá s pomerne veľkým náskokom. Ak nie celej triedy, tak aspoň pol triedy. Druhá možnosť je, že to preženie a potom stíha tých, čo ho predbehli, resp. z pretekov odstúpi. Tentoraz jeho jazda skončila po rýchlom nájazde do zákruty a následnom prebrzdení pádom, ale motorku už nenaštartoval a preteky sa pre neho skončili.

Valentinovi Rossimu sa po Marquezovom odstúpení otvorila cesta k víťazstvu. Silne na neho však začal z druhého miesta tlačiť Brit Call Crutchlow, ale aj ten v jednej zo zákrut to s rýchlosťou prehnal a po páde z pretekov odstúpil.

Austrálčan Miller jazdil v tej chvíli druhý a Španiel Rins tretí. Nie Austrálčan, ale Španiel bol tým, kto mohol Rossiho ohroziť a obrať o víťazstvo. Svoj útok si Rins dôkladne plánoval, keď Rossiho v tesnom závese testoval. Dostal sa pred Rossiho, ktorý sa ešte v závere pokúšal zdolať Rinsa, ten si však víťazstvo už uhájil. Rossi skončil druhý a Miller tretí.

Po troch podujatiach vedie priebežne Talian Dovizioso s 54 bodmi, druhý je Rossi (51), tretí Rins (49), štvrtý Mark Marquez (45), piaty Talian Petrucci (30) a šiesty Miller (29).

Výsledky VC USA MotoGP

1. Álex RinsŠpan./Suzuki41:45,499 min
2. Valentino RossiTal./Yamaha+0,462 s
3. Jack MillerAustr./Ducati+8,454
4. Andrea DoviziosoTal./Ducati+9,420
5. Franco MorbidelliTal./Yamaha+18,021
6. Danilo PetrucciTal./Ducati+21,476
7. Fabio QuartararoFranc./Yamaha+26,111
8. Pol EspargaróŠpan./KTM+29,743
9. Francesco BagnaiaTal./Ducati+30,608
10. Takaaki NakagamiJap./Honda+31,011

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.