Vo Valencii ďalší Lorenzov triumf

Utorok, 09 november 2010

Aj posledné podujatie majstrovstiev sveta cestných motocyklov v najsilnejšej triede MotoGP v španielskej Valencii vyhral nový majster sveta Jorge Lorenzo. Deviatym víťazstvom v sezóne z osemnástich potvrdil svoje dominantné postavenie medzi najrýchlejšími jazdcami sveta na dvoch kolesách. Jeho tempu nestačili tentoraz Stoner ani Rossi, ktorý skončili na druhej a tretej priečke.

Jorge Lorenzo
Lorenzo (vpravo) a Stoner v tvrdom súboji o víťazstvo v poslednom podujatí vo Valencii

Záverečná veľká cena seriálu triedy MotoGP patrila znovu Jorge Lorenzovi, už istému majstrovi sveta v tejto kráľovskej triede. Španiel a jeho Yamaha potvrdili tohtoročnú prevahu, keď s prehľadom vyhral pred Stonerom, Rossim, Spiesom, Doviziosom a Simoncellim. Najmä prví piati a Pedrosa sa v priebehu celej sezóny javili ako najsilnejší a najvyrovnanejší v triede MotoGP.

To, že Lorenzo získal titul majstra sveta v predstihu a suverénne, za to môže vďačiť aj zhode náhod. Najprv sa nepríjemne zranil Rossi a vynechal dôležité preteky. Rossiho neskôr "nasledoval" Pedrosa, ktorý si zlomil kľúčnu kosť a vynechal viacero pretekov. Kým sa Rossi a potom aj Pedrosa dostali do optimálnej formy, Lorenza už v boji o titul ohroziť nemohli. Nijako to však neznižuje Lorenzovu víťaznú, aj keď trošku šťastnú cestu za titulom.

Vo Valencii zvíťazil domáci Lorenzo s náskokom štyroch a pol sekundy pred Austrálčanom Stonerom, víťazom sobotňajšej kvalifikácie. Tretí prešiel cieľovou čiarou Talian Valentino Rossi so stratou takmer deviatich sekúnd na víťazného Lorenza.

Lorenzo zvíťazil v deviatich z celkového počtu osemnástich veľkých cien, nazbieral úctyhodných 383 bodov, o 138 bodov viac ako druhý z celkového poradia Pedrosa. Lorenzo tak prekonal rekord, ktorý doteraz so ziskom 373 bodov držal Rossi.

Výsledky triedy MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha46:44,622 min
2. Casey StonerAustr./Ducati+4,576 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha8,998
4. Ben SpiesUSA/Yamaha17,643
5. Andrea DoviziosoTal./Honda19,16
6. Marco SimoncelliTal./Honda20,674
7. Dani PedrosaŠpan./Honda26,797
8. Hector BarberaŠpan./Ducati29,288
9. Alvaro BautistaŠpan./Suzuki29,451
10.Randy de PunietFranc./Honda29,86
11.Aleix EspargaroŠpan./Ducati31,761
12.Colin EdwardsUSA/Yamaha33,604
13.Marco MelandriTal./Honda36,622
14.Hiroshi AoyamaJap./Honda38,968
15.Carlos ChecaŠpan./Ducati56,169

Preteky nedokončili

  • Loris Capirossi - Tal./Suzuki
  • Nicky Hayden - USA/Ducati

Konečné poradie jazdcov (po 18 pretekoch)

1. Jorge Lorenzo383 bodov
2. Dani Pedrosa245
3. Valentino Rossi233
4. Casey Stoner225
5. Andrea Dovizioso206
6. Ben Spies176
7. Nicky Hayden163
8. Marco Simoncelli125
9. Randy de Puniet116
10. Marco Melandri103
11. Colin Edwards103
12. Hector Barbera90
13. Alvaro Bautista85
14. Aleix Espargaro65
15. Hiroshi Aoyama53
16. Loris Capirossi44
17. Mika Kallio43
18. Alex de Angelis11
19. Roger Lee Hayden5
20. Kousuke Akiyoshi4
21. Carlos Checa1
22. Wataru Yoshikawa1

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.