Vo Valencii triumf Pedrosu

Pondelok, 09 november 2009

Španielsky jazdec Dani Pedrosa vyhral Veľkú cenu Valencie suverénnym spôsobom štart – cieľ pred novým majstrom sveta Valentinom Rossim a ďalším Španielom Jorge Lorenzom. Ašpirant na "bronz", víťaz dvoch predchádzajúcich pretekov seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov a víťaz kvalifikácie vo Valencii, Austrálčan Casey Stoner, mal nečakaný pád v zahrievacom kole pred pretekmi a na štart už nenastúpil.

Dani Pedrosa
Skvelý štart a vynikajúci výkon bez zaváhania priniesli Danimu Pedrosovi víťazstvo vo Valencii a celkové tretie miesto v seriáli majstrovstiev sveta 2009 v triede Moto GP

Titul majstra sveta si už v predchádzajúcich pretekoch v Malajzii zaistil Valentino Rossi a druhé miesto v celkovom poradí mal pred poslednými pretekmi isté aj Jorge Lorenzo. A tak sa vo Valencii malo rozhodovať najmä o tom, kto obsadí v konečnom poradí tretiu priečku. Najväčšiu šancu mal Austrálčan Stoner, víťaz dvoch posledných veľkých cien. Všetko nasvedčovalo tomu, že vo Valencii nepustí šancu z rúk a že bronzová priečka bude patriť jemu.

V zahrievacom kole pred pretekmi však Stoner nečakane spadol a do pretekov už nenastúpil. Postavou malý, ale výkonom veľký Španiel sa hneď po štarte ujal vedenia a svoj náskok pred Rossim a Lorenzom postupne zvýšil na štyri a pol sekundy. Aj keď v závere zvoľnil z nasadeného tempa, v cieli bol neohrozene prvý pred prenasledovateľmi Rossim a Lorenzom. Tradične štvrtý v cieli bol aj tentoraz Američan Colin Edwards, piaty Nicky Hayden a šiesty Toni Elias.

Dramatické preteky sa očakávali v triede do 250 cm³, v jedinej triede, kde ešte nebolo rozhodnuté o majstrovi sveta. Bojovali oň Talian Simoncelli a Japonec Aojama. Väčšie šance na titul mal Japonec, pretože aj pri víťazstve Simoncelliho stačilo Aojamovi prísť do cieľa na 11. mieste a majstrom by bol on. Tento scenár platil približne dve tretiny pretekov: Simoncelli viedol a Aojama jazdil na jedenástom mieste. Potom to však Simoncelli prehnal v jednej zo zákrut a spadol. Aojamovi stačilo prísť do cieľa, čo sa aj stalo, keď skončil šiesty a stal sa majstrom sveta. Smutné pre Simoncelliho je, že pád ho pripravil aj o takmer isté druhé miesto v seriáli, ktoré po víťazstve vo Valencii patrí Hectorovi Barberovi. Simoncelli skončil celkove v majstrovstvách sveta až tretí.

Triedu do 250 cm³ od budúcej sezóny nahradí kategória Moto2, v ktorej sa bude jazdiť na motocykloch so štvortaktným motorom s objemom valcov do 600 cm³.

V najslabšej triede do 125 cm³ zvíťazil v dramatickom závere novopečený majster sveta Španiel Simon pred Britom Smithom. Takéto je aj poradie na prvých dvoch miestach v seriáli majstrovstiev sveta. Tretí celkove je ďalší Španiel N. Terol.

Výsledky Veľkej ceny Valencie

Trieda Moto GP

1. Dani PedrosaŠpan./Honda46:47,553 min
2. Valentino RossiTal./Yamaha+ 2,630 s
3. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha2,913
4. Colin EdwardsUSA/Yamaha32,515
5. Nicky HaydenUSA/Ducati34,585
6. Toni EliasŠpan./Honda34,888
7. Ben SpiesUSA/Yamaha37,706
8. Andrea DoviziosoTal./Honda38,364
9. Mika KallioFín./Ducati42,491
10. Alex de AngelisRSM /Honda43,689
11. Randy de PunietFranc./Honda+ 46.018
12. James ToselandV. Brit/Yamaha50,226
13. Aleix EspargaroŠpan./Ducati57,168
14. Loris CapirossiTal./Suzuki+ 1:06,877
15. Chris VermeulenAustr./Suzuki+ 1:11,701
16. Gabor TalmácsiMaď./Honda+ 1:14,405
17. Marco MelandriTal./Kawasaki+ 1:33,425

Neodštartoval

  • Casey Stoner - Austr./Ducati

Konečné poradie v triede Moto GP

1. V. Rossi306 b.
2. J. Lorenzo261
3. D. Pedrosa234
4. C. Stoner220
5. C. Edwards161
6. A. Dovizioso160
7. T. Elias115
8. A. de Angelis111
9. L. Capirossi110
10. M. Melandri108
11. R. de Puniet106
12. Ch. Vermeulen106
13. N. Hayden104
14. J. Toseland92
15. M. Kallio71
16. N. Canepa38
17. G. Talmácsi19
18. A. Espargaro16
19. S. Gibernau12
20. B. Spies9
21. Y. Takahashi9

Trieda do 250 cm³

1. Hector BarberaŠpan./Aprilia44:10,601 min
2. Alvaro BautistaŠpan./Aprilia+ 3,663 s
3. Raffaele de RosaTal./Honda5,665
4. Thomas LüthiŠvajč./Aprilia5,68
5. R. WilairotThaj./Honda13,601
6. Karel AbrahámČR/Aprilia13,697
7. Hiroši AojamaJap./Honda27,438
8. Alex BaldoliniTal./Aprilia35,097
9. Roberto LocatelliTal./Gilera35,866
10. Šoja TomizawaJap./Honda40,176

12. L. Pešek - ČR/Aprilia - +53,132

Konečné poradie v triede do 250 cm³

1. H. Aojama261 b.
2. H. Barbera239
3. M. Simoncelli231
4. Bautista218
5. M. Pasini128
6. de Rosa122
7. Lüthi120
8. M. di Meglio107
9. H. Faubel105
10. A. Debon10

Trieda do 125 cm³

1. Julian SimonŠpan./Aprilia41:17,6
2. Bradley SmithV. Brit./Aprilia+ 0,220 s.,
3. Pol EspargaroŠpan./Derbi+ 12,123 s.,
4. Simone CorsiTal./Aprilia+ 17,577 s.,
5. Marcel SchrötterNem./Honda+ 17,917 s.;
6. Joan OliveŠpan./Derbi+ 18,334 s.

Konečné poradie v triede do 125 cm³

1. J. Simon289 b.
2. B. Smith223,5
3. N. Terol179,5
4. P. Espargaro174,5
5. S. Gadea141
6. S. Cortese130

Autor: J. Goldberger
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5