24h Le Mans: Skvelý úspech Maco Racing tímu

Pondelok, 17 apríl 2017

Kráľovské vytrvalostné motocyklové preteky, to je Le Mans 24 hodín. Na štarte v sobotu o 15tej hodine stál aj slovenský Maco Racing Team s trojicou jazdcov a strojom Yamaha so štartovým číslom 14 a devätnástou pozíciou na štartovom rošte. Budú druhé preteky seriálu Endurance motocyklových majstrovstiev sveta pre slovenský tím úspešné?

1 Le Mans Maco Racing Team
Ôsme miesto na 24hodinovýczh pretekoch je skvelý úspech Yamaha Maco Racing tímu

Po štvrtom mieste z úvodného podujatia seriálu, 24hodinových pretekov Bol d'Or, chcel slovenský tím potvrdiť tento úspech aj na druhej francúzskej 24hodinovke v Le Mans. Potvrdiť to mala osvedčená a úspešná trojica pretekárov Marko Jerman, Greg Junod a Anthony Dos Santos. Pracovitosť v tréningoch a potom starostlivá, poctivá a dôsledná prípravu motocykla na samotné preteky doviedla trojicu pretekárov v kvalifikácii k 19. miestu na štartovom rošte.

Po odštartovaní pretekov sa slovenský tím s Yamahou so štartovým číslom 14 postupne posúval z 19 miesta stále vyššie. Pri stmievaní, po niekoľkých hodinách pretekov, sa objavil už na 10. priečke. Po štvrtine pretekov však porucha motocykla pribrzdila ďalšie vylepšovanie si postavenia. Oprava priniesla stratu siedmich kôl a šiestich priečok v priebežnom postavení v pretekoch. Sústredenou jazdou sa však jazdcom počas noci podarilo posunúť svoju pozíciu na 9. priečku.

Potom sa ozvali zdravotné problémy jazdca Grega Junodu. Tím musel pokračovať len s dvomi jazdcami, čo 11 hodín pred koncom pretekov nebola jednoduchá situácia. Cieľ udržať sa v Top 10 sa však darilo splniť a v závere pretekov, opäť už aj s Junodom, sa slovenský tím prepracoval o priečku vyššie na konečnú ôsmu.

Pokiaľ by si niekto myslel, že ôsme mesto na 24hodinovke nie je úspech, veľmi by sa mýlil. Ak by sme 8. miesto tímu Maco Racing na 24hodinovke v Le Mans porovnávali s výsledkami (fiktívneho) slovenského jazdca napríklad v cestných pretekoch šampionátu MotoGP, potom by sa umiestnenie tímu v Le Mans pokojne mohlo rovnať umiestneniu na stupni víťazov v MotoGP. A to už by sme hovorili o "bombastickom" úspechu. Tak prečo nepovýšiť úspech trojice Jerman, Junod a Dos Santos na spomínanú úroveň.

Úspech v Le Mans potešil aj majiteľa tímu Maco Racing Martina Kuzmu: "Našu taktiku pre 24hodinové preteky v Le Mans sme smerovali predovšetkým do nočnej časti, kde sme sa chceli posunúť čo najvyššie. To nám mal zabezpečiť nový motor s nižšou spotrebou. V štvrtine pretekov nás však postihol technický problém. Stratili sme sedem kôl a prepadli sa z desiateho miesta na šestnáste. Nebolo jednoduché vrátiť sa späť, keďže ani súperi pred nami sa nedopúšťali vážnejších chýb. Postupne sme sa prepracovali na 9. priečku. O štvrtej ráno nám vypadol pre zdravotné ťažkosti Greg Junod, takže nás čakala jazda len s dvomi pilotmi. Preto sme sa sústredili len na udržanie pozície s cieľom dotiahnuť to až do cieľa. V závere pretekov zasiahol do bojov znovu Greg Junod a tím dokázal vybojovať ôsme miesto, z čoho sme veľmi šťastní."

Tím sa usiloval získať počas pretekov aj bonusové body, čo sa mu podarilo až po šestnástich hodinách. Aj to pomohlo tímu Maco Racing k tomu, že v priebežnom hodnotení šampionátu je na 6. pozícii, pričom je prvý medzi súkromnými tímami, keď pred ním sú len fabrické. Vďaka za úspech patrí jazdcom za vynikajúce výkony a rovnako realizačnému tímu, ktorý poctivo pracoval a výsledok sa dostavil. K úspechu prispeli tiež partneri tímu a fanúšikovia priamo v Le Mans, a tí doma, čo tímu držali palce.

Ďalšie podujatie svetového šampionátu vytrvalostných motocyklových pretekov bude 20. mája. Budú ním osemhodinové preteky v nemeckom Oscherslebene.

1 Le Mans Maco Racing Team 2 Le Mans - Kuzma 3 Maco Le Mans
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."