24h Le Mans: Skvelý úspech Maco Racing tímu

Pondelok, 17 apríl 2017

Kráľovské vytrvalostné motocyklové preteky, to je Le Mans 24 hodín. Na štarte v sobotu o 15tej hodine stál aj slovenský Maco Racing Team s trojicou jazdcov a strojom Yamaha so štartovým číslom 14 a devätnástou pozíciou na štartovom rošte. Budú druhé preteky seriálu Endurance motocyklových majstrovstiev sveta pre slovenský tím úspešné?

1 Le Mans Maco Racing Team
Ôsme miesto na 24hodinovýczh pretekoch je skvelý úspech Yamaha Maco Racing tímu

Po štvrtom mieste z úvodného podujatia seriálu, 24hodinových pretekov Bol d'Or, chcel slovenský tím potvrdiť tento úspech aj na druhej francúzskej 24hodinovke v Le Mans. Potvrdiť to mala osvedčená a úspešná trojica pretekárov Marko Jerman, Greg Junod a Anthony Dos Santos. Pracovitosť v tréningoch a potom starostlivá, poctivá a dôsledná prípravu motocykla na samotné preteky doviedla trojicu pretekárov v kvalifikácii k 19. miestu na štartovom rošte.

Po odštartovaní pretekov sa slovenský tím s Yamahou so štartovým číslom 14 postupne posúval z 19 miesta stále vyššie. Pri stmievaní, po niekoľkých hodinách pretekov, sa objavil už na 10. priečke. Po štvrtine pretekov však porucha motocykla pribrzdila ďalšie vylepšovanie si postavenia. Oprava priniesla stratu siedmich kôl a šiestich priečok v priebežnom postavení v pretekoch. Sústredenou jazdou sa však jazdcom počas noci podarilo posunúť svoju pozíciu na 9. priečku.

Potom sa ozvali zdravotné problémy jazdca Grega Junodu. Tím musel pokračovať len s dvomi jazdcami, čo 11 hodín pred koncom pretekov nebola jednoduchá situácia. Cieľ udržať sa v Top 10 sa však darilo splniť a v závere pretekov, opäť už aj s Junodom, sa slovenský tím prepracoval o priečku vyššie na konečnú ôsmu.

Pokiaľ by si niekto myslel, že ôsme mesto na 24hodinovke nie je úspech, veľmi by sa mýlil. Ak by sme 8. miesto tímu Maco Racing na 24hodinovke v Le Mans porovnávali s výsledkami (fiktívneho) slovenského jazdca napríklad v cestných pretekoch šampionátu MotoGP, potom by sa umiestnenie tímu v Le Mans pokojne mohlo rovnať umiestneniu na stupni víťazov v MotoGP. A to už by sme hovorili o "bombastickom" úspechu. Tak prečo nepovýšiť úspech trojice Jerman, Junod a Dos Santos na spomínanú úroveň.

Úspech v Le Mans potešil aj majiteľa tímu Maco Racing Martina Kuzmu: "Našu taktiku pre 24hodinové preteky v Le Mans sme smerovali predovšetkým do nočnej časti, kde sme sa chceli posunúť čo najvyššie. To nám mal zabezpečiť nový motor s nižšou spotrebou. V štvrtine pretekov nás však postihol technický problém. Stratili sme sedem kôl a prepadli sa z desiateho miesta na šestnáste. Nebolo jednoduché vrátiť sa späť, keďže ani súperi pred nami sa nedopúšťali vážnejších chýb. Postupne sme sa prepracovali na 9. priečku. O štvrtej ráno nám vypadol pre zdravotné ťažkosti Greg Junod, takže nás čakala jazda len s dvomi pilotmi. Preto sme sa sústredili len na udržanie pozície s cieľom dotiahnuť to až do cieľa. V závere pretekov zasiahol do bojov znovu Greg Junod a tím dokázal vybojovať ôsme miesto, z čoho sme veľmi šťastní."

Tím sa usiloval získať počas pretekov aj bonusové body, čo sa mu podarilo až po šestnástich hodinách. Aj to pomohlo tímu Maco Racing k tomu, že v priebežnom hodnotení šampionátu je na 6. pozícii, pričom je prvý medzi súkromnými tímami, keď pred ním sú len fabrické. Vďaka za úspech patrí jazdcom za vynikajúce výkony a rovnako realizačnému tímu, ktorý poctivo pracoval a výsledok sa dostavil. K úspechu prispeli tiež partneri tímu a fanúšikovia priamo v Le Mans, a tí doma, čo tímu držali palce.

Ďalšie podujatie svetového šampionátu vytrvalostných motocyklových pretekov bude 20. mája. Budú ním osemhodinové preteky v nemeckom Oscherslebene.

1 Le Mans Maco Racing Team 2 Le Mans - Kuzma 3 Maco Le Mans
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.