8h na Slovakia Ringu pre Rakúšanov z YART Yamaha

Pondelok, 14 máj 2018

Seriál majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov motocyklov pokračoval tretím kolom na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni .Lahôdkou pre divákov boli aj preteky motocyklov s postranným vozíkom.

1 SlovRing 8h

Na štart vytrvalostných 8hodinových pretekov zaradených do kalendára majstrovstiev sveta sa postavilo 33 dvoj- a trojčlenných tímov z celého sveta. Favoritom bol francúzsky tím GMT 94 Yamaha, ktorý je lídrom priebežného poradia po dvoch úvodných pretekoch.

S ambíciami vstupoval do pretekov aj slovenský tím Maco Racing Team manažéra a bývalého jazdca Martina Kuzmu, ktorý postavil ešte jeden tím zložený len zo slovenských pretekárov. Ďalším Slovákom bol Jaroslav Černý štartujúci za poľský tím RLP Poland.

Náročné preteky, ktoré odštartovali v štýle 24h Le Mans, kde jazdci na povel štartéra prebehnú cez cestu na jej opačné stranu, naštartujú svoje stroje a vyrážajú na trať, po veľkom boji vyhral rakúsky tím YART Yamaha s trojicou jazdcov Broc Parkes (Austrália), Marvin Fritz (Nemecko) a Max Neukirchner (Rakúsko). Na druhom mieste prišli do cieľa minuloroční víťazi a úradujúci majstri sveta Francúzi GMT94 Yamaha a tretí skončili lídri priebežného poradia šampionátu, tím F.C.C. TSR Honda France.

Dramatické preteky sa išli vo veľmi teplom slnečnom počasí pred kulisou 8500 divákov. Najlepší vytrvalostní jazdci sveta predvádzali špičkové výkony, ktoré vyvrcholili niekoľkonásobným prekonaním traťového rekordu okruhu Slovakia Ring. Novým rekordérom okruhu je Freddy Foray z Francúzska, ktorý na Honde CBR1000RR francúzskeho tímu F.C.C. TSR Honda France prešiel okruh dlhý 5922 metrov za 2:04,185 min. Rakúsky YART Yamaha tím napokon profitoval z dobrej stratégie a hospodárnosti, keďže sa mu podarilo urobiť len 8 zastávok v boxe, pričom GMT94 musel zastaviť až deväťkrát.

2 SlovRing 8h

Slovákom sa na osemhodinovke na Slovakia Ringu nedarilo. Náš najúspešnejší tím Maco Racing, ktorý v minulom roku obsadil v šampionáte konečné šieste miesto, dokončil preteky po technických problémoch až 25. mieste. Druhý tím manažéra Kuzmu so slovensko-českou posádkou Svitok-Ouředníček-Dulík vypadol pre poruchu motora po 3 a pol hodinách. Niečo viac ako 4 hodiny vydržal v pretekoch poľský tím LRP Poland s naším Jaroslavom Černým. Slovák Jakub Jantulík z tímu GP Moto na Kawasaki dokončil preteky na 29. mieste.

V triede SST sa radoval tím Yamaha Viltaïs Experience v zložení Axel Maurin (Francúzsko), Florian Alt (Nemcko) a Vincent Lonbois (Belgicko). Na druhom mieste skončil Atomic 68 a tretia priečka pripadla nemeckému tímu GERT56. So slovenskou licenciou jazdiaci český tím Extéria Eko Racing skončil v tejto triede na 7. mieste a na 20. v celkovom poradí. Pre poruchu motora odstúpil slovenský Junior Team LMS Suzuki.

Vzrušujúce výkony predviedli divákom aj účastníci majstrovstiev sveta sajdkár. Pri slovenskej premiére vyhrali prvé šprintové preteky Fíni Päirävinta so spolujazdcom Veräväinenom. Sobotňajšie Zlaté preteky tejto kategórie boli napínavé od prvého do posledného 13 kola. Tesné víťazstvo o 0,4 sekundy slávili Briti Tim Reeves s Markom Wilkesom pred krajanmi a úradujúcimi majstrami sveta Benom a Tomom Birchallovcami.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.
Israeli-start-up-Anagog
Škoda Auto kúpila v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť založená v roku 2010 vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie, ktoré už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto"Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu." K tomu dodáva:"Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru." Generálny riaditeľ Anagog Ofer Tziperman:"Sme hrdí na to, že máme príležitosť spolupracovať s takým silným partnerom, akým je Škoda Auto."Bernhard Maier a Ofer Tziperman pri podpise zmluvy
Opel Crossland
Automobilka Opel sa vracia do čiernych čísiel a za prvý polrok tohto roku vykázala prevádzkový zisk vo výške 502 miliónov eur a prevádzkovú maržu vo výške 5,0 %. Na tieto údaje pozitívne reagujú popredné ekonomické médiá, al6e aj akciové trhy. Akcie skupiny PSA, do ktorej sa Opel pred rokom začlenil, výrazne posilňujú. "Ide o najvýraznejší obrat k ziskovosti aký som v automobilové branži zažil za dlhé roky" – uvádza v komentári analytik spoločnosti JP Morgan. Britský denník The Times zasa v palcovom titulku píše, že Vauxhall môže oslavovať ako v roku 1999. Nemecký denník Allgemeine Zeitung píše o pozoruhodnom obrate k lepšiemu. A nakoniec: Zázrak! – lakonicky zhŕňa situáciu okolo Opla francúzsky ekonomický titul Les Echos.Opel Crossland, úspešné kompaktné SUV či mestský crossover