8h na Slovakia Ringu pre Rakúšanov z YART Yamaha

Pondelok, 14 máj 2018

Seriál majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov motocyklov pokračoval tretím kolom na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni .Lahôdkou pre divákov boli aj preteky motocyklov s postranným vozíkom.

1 SlovRing 8h

Na štart vytrvalostných 8hodinových pretekov zaradených do kalendára majstrovstiev sveta sa postavilo 33 dvoj- a trojčlenných tímov z celého sveta. Favoritom bol francúzsky tím GMT 94 Yamaha, ktorý je lídrom priebežného poradia po dvoch úvodných pretekoch.

S ambíciami vstupoval do pretekov aj slovenský tím Maco Racing Team manažéra a bývalého jazdca Martina Kuzmu, ktorý postavil ešte jeden tím zložený len zo slovenských pretekárov. Ďalším Slovákom bol Jaroslav Černý štartujúci za poľský tím RLP Poland.

Náročné preteky, ktoré odštartovali v štýle 24h Le Mans, kde jazdci na povel štartéra prebehnú cez cestu na jej opačné stranu, naštartujú svoje stroje a vyrážajú na trať, po veľkom boji vyhral rakúsky tím YART Yamaha s trojicou jazdcov Broc Parkes (Austrália), Marvin Fritz (Nemecko) a Max Neukirchner (Rakúsko). Na druhom mieste prišli do cieľa minuloroční víťazi a úradujúci majstri sveta Francúzi GMT94 Yamaha a tretí skončili lídri priebežného poradia šampionátu, tím F.C.C. TSR Honda France.

Dramatické preteky sa išli vo veľmi teplom slnečnom počasí pred kulisou 8500 divákov. Najlepší vytrvalostní jazdci sveta predvádzali špičkové výkony, ktoré vyvrcholili niekoľkonásobným prekonaním traťového rekordu okruhu Slovakia Ring. Novým rekordérom okruhu je Freddy Foray z Francúzska, ktorý na Honde CBR1000RR francúzskeho tímu F.C.C. TSR Honda France prešiel okruh dlhý 5922 metrov za 2:04,185 min. Rakúsky YART Yamaha tím napokon profitoval z dobrej stratégie a hospodárnosti, keďže sa mu podarilo urobiť len 8 zastávok v boxe, pričom GMT94 musel zastaviť až deväťkrát.

2 SlovRing 8h

Slovákom sa na osemhodinovke na Slovakia Ringu nedarilo. Náš najúspešnejší tím Maco Racing, ktorý v minulom roku obsadil v šampionáte konečné šieste miesto, dokončil preteky po technických problémoch až 25. mieste. Druhý tím manažéra Kuzmu so slovensko-českou posádkou Svitok-Ouředníček-Dulík vypadol pre poruchu motora po 3 a pol hodinách. Niečo viac ako 4 hodiny vydržal v pretekoch poľský tím LRP Poland s naším Jaroslavom Černým. Slovák Jakub Jantulík z tímu GP Moto na Kawasaki dokončil preteky na 29. mieste.

V triede SST sa radoval tím Yamaha Viltaïs Experience v zložení Axel Maurin (Francúzsko), Florian Alt (Nemcko) a Vincent Lonbois (Belgicko). Na druhom mieste skončil Atomic 68 a tretia priečka pripadla nemeckému tímu GERT56. So slovenskou licenciou jazdiaci český tím Extéria Eko Racing skončil v tejto triede na 7. mieste a na 20. v celkovom poradí. Pre poruchu motora odstúpil slovenský Junior Team LMS Suzuki.

Vzrušujúce výkony predviedli divákom aj účastníci majstrovstiev sveta sajdkár. Pri slovenskej premiére vyhrali prvé šprintové preteky Fíni Päirävinta so spolujazdcom Veräväinenom. Sobotňajšie Zlaté preteky tejto kategórie boli napínavé od prvého do posledného 13 kola. Tesné víťazstvo o 0,4 sekundy slávili Briti Tim Reeves s Markom Wilkesom pred krajanmi a úradujúcimi majstrami sveta Benom a Tomom Birchallovcami.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.