8h na Slovakia Ringu pre Rakúšanov z YART Yamaha

Pondelok, 14 máj 2018

Seriál majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov motocyklov pokračoval tretím kolom na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni .Lahôdkou pre divákov boli aj preteky motocyklov s postranným vozíkom.

1 SlovRing 8h

Na štart vytrvalostných 8hodinových pretekov zaradených do kalendára majstrovstiev sveta sa postavilo 33 dvoj- a trojčlenných tímov z celého sveta. Favoritom bol francúzsky tím GMT 94 Yamaha, ktorý je lídrom priebežného poradia po dvoch úvodných pretekoch.

S ambíciami vstupoval do pretekov aj slovenský tím Maco Racing Team manažéra a bývalého jazdca Martina Kuzmu, ktorý postavil ešte jeden tím zložený len zo slovenských pretekárov. Ďalším Slovákom bol Jaroslav Černý štartujúci za poľský tím RLP Poland.

Náročné preteky, ktoré odštartovali v štýle 24h Le Mans, kde jazdci na povel štartéra prebehnú cez cestu na jej opačné stranu, naštartujú svoje stroje a vyrážajú na trať, po veľkom boji vyhral rakúsky tím YART Yamaha s trojicou jazdcov Broc Parkes (Austrália), Marvin Fritz (Nemecko) a Max Neukirchner (Rakúsko). Na druhom mieste prišli do cieľa minuloroční víťazi a úradujúci majstri sveta Francúzi GMT94 Yamaha a tretí skončili lídri priebežného poradia šampionátu, tím F.C.C. TSR Honda France.

Dramatické preteky sa išli vo veľmi teplom slnečnom počasí pred kulisou 8500 divákov. Najlepší vytrvalostní jazdci sveta predvádzali špičkové výkony, ktoré vyvrcholili niekoľkonásobným prekonaním traťového rekordu okruhu Slovakia Ring. Novým rekordérom okruhu je Freddy Foray z Francúzska, ktorý na Honde CBR1000RR francúzskeho tímu F.C.C. TSR Honda France prešiel okruh dlhý 5922 metrov za 2:04,185 min. Rakúsky YART Yamaha tím napokon profitoval z dobrej stratégie a hospodárnosti, keďže sa mu podarilo urobiť len 8 zastávok v boxe, pričom GMT94 musel zastaviť až deväťkrát.

2 SlovRing 8h

Slovákom sa na osemhodinovke na Slovakia Ringu nedarilo. Náš najúspešnejší tím Maco Racing, ktorý v minulom roku obsadil v šampionáte konečné šieste miesto, dokončil preteky po technických problémoch až 25. mieste. Druhý tím manažéra Kuzmu so slovensko-českou posádkou Svitok-Ouředníček-Dulík vypadol pre poruchu motora po 3 a pol hodinách. Niečo viac ako 4 hodiny vydržal v pretekoch poľský tím LRP Poland s naším Jaroslavom Černým. Slovák Jakub Jantulík z tímu GP Moto na Kawasaki dokončil preteky na 29. mieste.

V triede SST sa radoval tím Yamaha Viltaïs Experience v zložení Axel Maurin (Francúzsko), Florian Alt (Nemcko) a Vincent Lonbois (Belgicko). Na druhom mieste skončil Atomic 68 a tretia priečka pripadla nemeckému tímu GERT56. So slovenskou licenciou jazdiaci český tím Extéria Eko Racing skončil v tejto triede na 7. mieste a na 20. v celkovom poradí. Pre poruchu motora odstúpil slovenský Junior Team LMS Suzuki.

Vzrušujúce výkony predviedli divákom aj účastníci majstrovstiev sveta sajdkár. Pri slovenskej premiére vyhrali prvé šprintové preteky Fíni Päirävinta so spolujazdcom Veräväinenom. Sobotňajšie Zlaté preteky tejto kategórie boli napínavé od prvého do posledného 13 kola. Tesné víťazstvo o 0,4 sekundy slávili Briti Tim Reeves s Markom Wilkesom pred krajanmi a úradujúcimi majstrami sveta Benom a Tomom Birchallovcami.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Glatz - Moebius
Stephan Moebius sa po Andrejovi Glatzovi stal novým generálnym riaditeľom Mercedes-Benz na Slovensku. Súčasný generálny riaditeľ Andrej Glatz (71) po úspešných 28 rokoch končí. Na jeho miesto nastupuje Stephan Moebius (58), bývalý generálny riaditeľ pre predaj osobných vozidiel Mercedes-Benz v Juhoafrickej republike. Vymenovaný za nového generálneho riaditeľa Mercedes-Benz Slovakia bol 1. januára 2019. Andrej Glatz bude pokračuje vo svojej profesionálnej dráhe v skupine Motor-Car.
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.