8hodinovka na Slovakia Ringu: Premárnená šanca slovenského tímu

Utorok, 27 jún 2017

Po prvýkrát v histórii sa na Slovensku uskutočnili majstrovstvá sveta vytrvalostných pretekov cestných motocyklov na okruhu Slovakia Ring.

6 radoslav-dulik
Jazdec slovenského tímu kategórie Superstock Radoslav Dulík na Slovakia Ringu

Pre slovenský tím Yamaha Maco Racing sa naskytla jedinečná príležitosť predviesť sa pred očami svojich fanúšikov. Tím Martina Kuzmu navyše do týchto pretekov nasadil aj druhý motocykel, ktorý štartoval v kategórii superstock.

Prvoradým cieľom tímu bolo udržať si šieste miesto priebežnom hodnotení svetového šampionátu a pokúsiť sa nadviazať na úspechy z predchádzajúcich podujatí, štvrté miesto z pretekov Bol d'Or, ôsme z Le Mans a výborné tretie miesto z Oscherslebenu.

Na tímovej Yamahe sa striedala trojica pretekárov – Marko Jerman, Anthony Dos Santos a Gregory Junod. Na druhom motocykli špecifikácie superstock jazdili slovenskí jazdci Tomáš Svito a Radoslav Dulík, ktorých doplnil Čech David Ouředníček. V kvalifikácii obsadil prvý tím deviate miesto, druhá posádka bola dvadsiata druhá celkovo a na 8. mieste vo svojej kategórii.

Po štarte pretekov sa Marko Jerman prebojoval na tretie miesto a o pódiové umiestnenie zostal tím Yamaha Maco Racing až do polovice siedmej hodiny, kedy už jazdil na druhej priečke. Práve 90 minút pred koncom pretekov však Anthony Dos Santos spadol a následná oprava motocykla stála tím stratu šiestich kôl a prepad na desiatu priečku.

V zostávajúcej hodine pretekov sa jazdci ešte posunuli na deviate miesto, ktoré znamenalo, že pred posledným podujatím šampionátu sa slovenský tím Yamaha Maco Racing prebojoval na vynikajúcu piatu priečku priebežného hodnotenia.

Superstockový tíme stratil mnoho času hneď v úvode pretekov po kolízii a následnej oprave, ale aj jeho jazdci splnili svoj cieľ, keď dokázali preteky dokončiť na 21. mieste celkovo a na desiatom medzi motocyklami špecifikácie superstock.

"Mrzí nás, že sme sa nedokázali pre pád umiestniť na stupňoch víťazov, ale teší nás aj deviate miesto, keďže pred pretekmi bolo naším cieľom umiestniť sa v top 10. Počas celej sezóny bol to jediný pád nášho jazdca, žiaľ, stál nás výborné umiestnenie práve pred domácim publikom. Cieľ dokončiť prvé preteky v tomto šampionáte splnili aj jazdci druhého tímu a nebyť pádu v úvode, mohli pomýšľať aj na veľmi dobrý výsledok. Som rád, že sme sa mohli predviesť našim fanúšikom a ukázať im, na akej úrovni môže vo svetovom šampionáte jazdiť malý tím zo Slovenska", zhodnotil účinkovanie svojich jazdcov majiteľ tímu Martin Kuzma.

Posledné podujatie sezóny sa uskutoční 30. júla ako osemhodinové preteky v japonskej Suzuke, ktorých sa však tím Yamaha Maco Racing nezúčastní.

1 anthony-dos-santos 2 david-ourednicek 3 greg-junod 4 marko-jerman 5 martin-maco-kuzma 6 radoslav-dulik 7 tomas-svitok
Autor: red-gold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.