Abrahám na Pannonia-ringu tretí

Piatok, 17 september 2010

Domáca sezóna automobilových pretekov vrcholí. Ku koncu spejú aj majstrovstvá Slovenska v cestných pretekoch. O tých na Slovakia Ringu v rámci Ceny Slovenska v prvej polovici septembra a účasti Abraham Racing Teamu (ART) na týchto pretekoch sme informovali. Koncom septembra sa tento ambiciózny bratislavský tím zúčastnil na Pannonia-ringu v Maďarsku na ďalších pretekoch, ktoré boli súčasťou majstrovstiev Slovenska. Ako si tu viedol jazdec tímu ART Miroslav Abrahám ml.?

Miroslav Abrahám ml.
Tretie miesto na stupňoch víťazov a splnený prvý cieľ pre Miroslava Abraháma ml.

Na Pannonia-ringu, ktorý je pre slovenských jazdcov ľahko dostupný, sa jazdilo poslednú septembrovú sobotu a nedeľu. Pôvodne sa mali oba preteky zaratúvať aj do našich majstrovstiev. Nakoniec slovenskí automobiloví jazdci si body z Pannonia-ringu odnášali domov len z prvého dňa pretekov. Aj keď podujatiu počasie príliš neprialo a takmer celý deň pršalo, preteky prebehli bez komplikácii a úspešné boli aj pre bratislavský tím ART.

Jazdec ART Miroslav Abrahám ml. síce kvalifikáciu nezajazdil najlepšie a do pretekov štartoval až z 21. miesta, v samotných pretekoch sa postupne predieral dopredu a v celkovom poradí obsadil 11. miesto. Čo je však pre jazdca tímu ART potešiteľnejšie, medzi slovenskými jazdcami skončil na pódiovom treťom mieste. Pred sa umiestnili Marek Ďurovkin a Matúš Molnár. Abrahám ml. si však splnil predsavzatie, ktoré vyslovil už na Slovakia Ringu v Orechovej Potôni – že jeho cieľom v tejto začínajúcej sezóne na automobile Škoda Fabia 2000 je stáť v zostávajúcich pretekoch na stupni víťazov.

Nedeľňajšie preteky sa potom do majstrovstiev Slovenska nezapočítavali, a tak väčšina slovenských jazdcov sa rozhodla šetriť techniku a pneumatiky a odcestovali domov. Tím ART Bratislava sa však rozhodol využiť možnosť štartu ako dobrý tréning pre zostávajúce podujatia, z ktorých jedno by malo byť v Poľsku a ďalšie možno v Česku. Abrahám junior zbieral jazdecké skúsenosti v oficiálnom tréningu na tieto medzinárodné preteky, odjazdil si kvalifikáciu (bol v nej z 21. jazdcov 9.). Aj keď neštartoval z ideálnej pozície, v cieli skončil na veľmi peknom 6. mieste v celkovom poradí a 3. vo svojej kategórii.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.