Abrahám na Pannonia-ringu tretí

Piatok, 17 september 2010

Domáca sezóna automobilových pretekov vrcholí. Ku koncu spejú aj majstrovstvá Slovenska v cestných pretekoch. O tých na Slovakia Ringu v rámci Ceny Slovenska v prvej polovici septembra a účasti Abraham Racing Teamu (ART) na týchto pretekoch sme informovali. Koncom septembra sa tento ambiciózny bratislavský tím zúčastnil na Pannonia-ringu v Maďarsku na ďalších pretekoch, ktoré boli súčasťou majstrovstiev Slovenska. Ako si tu viedol jazdec tímu ART Miroslav Abrahám ml.?

Miroslav Abrahám ml.
Tretie miesto na stupňoch víťazov a splnený prvý cieľ pre Miroslava Abraháma ml.

Na Pannonia-ringu, ktorý je pre slovenských jazdcov ľahko dostupný, sa jazdilo poslednú septembrovú sobotu a nedeľu. Pôvodne sa mali oba preteky zaratúvať aj do našich majstrovstiev. Nakoniec slovenskí automobiloví jazdci si body z Pannonia-ringu odnášali domov len z prvého dňa pretekov. Aj keď podujatiu počasie príliš neprialo a takmer celý deň pršalo, preteky prebehli bez komplikácii a úspešné boli aj pre bratislavský tím ART.

Jazdec ART Miroslav Abrahám ml. síce kvalifikáciu nezajazdil najlepšie a do pretekov štartoval až z 21. miesta, v samotných pretekoch sa postupne predieral dopredu a v celkovom poradí obsadil 11. miesto. Čo je však pre jazdca tímu ART potešiteľnejšie, medzi slovenskými jazdcami skončil na pódiovom treťom mieste. Pred sa umiestnili Marek Ďurovkin a Matúš Molnár. Abrahám ml. si však splnil predsavzatie, ktoré vyslovil už na Slovakia Ringu v Orechovej Potôni – že jeho cieľom v tejto začínajúcej sezóne na automobile Škoda Fabia 2000 je stáť v zostávajúcich pretekoch na stupni víťazov.

Nedeľňajšie preteky sa potom do majstrovstiev Slovenska nezapočítavali, a tak väčšina slovenských jazdcov sa rozhodla šetriť techniku a pneumatiky a odcestovali domov. Tím ART Bratislava sa však rozhodol využiť možnosť štartu ako dobrý tréning pre zostávajúce podujatia, z ktorých jedno by malo byť v Poľsku a ďalšie možno v Česku. Abrahám junior zbieral jazdecké skúsenosti v oficiálnom tréningu na tieto medzinárodné preteky, odjazdil si kvalifikáciu (bol v nej z 21. jazdcov 9.). Aj keď neštartoval z ideálnej pozície, v cieli skončil na veľmi peknom 6. mieste v celkovom poradí a 3. vo svojej kategórii.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.