Abraham Racing Team: mladosť a skúsenosti

Sobota, 21 august 2010

Pretekárske autá, motocykle i štvorkolky prežívajú na Slovensku svoj boom. Po útlme v deväťdesiatych rokoch sa znovu preteká ostošesť. Vznikajú nové tímy, rodia sa nový pretekári. Ctibažní tatkovia obstarávajú svojim ratolestiam špičkové stroje. A Slovensko má už aj nový pretekársky areál Slovakia Ring.

Abraham Racing Team
Jadrom Abraham Racing Teamu sú otec a syn Abrahámovci, Miroslav mladší a starší

Otec a syn

Jazdcom, ktorý preberá štafetu v automobilovom športe po svojom otcovi, ktorého Slovensko pozná z dávnejších čias ako súťažného automobilového jazdca, je Miroslav Abrahám mladší. Jeho otec, tiež Miroslav, zavesil rallye šport na klinec v polovici deväťdesiatych rokov. Miroslav Abrahám mladší presedláva zo štvorkoliek (quadov) na automobily, pričom prvé kroky v cestných pretekoch automobilov má už za sebou.

Vlastný pretekársky tím

Teraz čaká Miroslava Abraháma prvé veľké podujatie na Slovakia Ringu – Cena Slovenska. Bude to zároveň prvá verejná prezentácia vlastného novovytvoreného Abraham Racing Teamu. Jeho dušou je Miroslavov otec, ktorý chce pomáhať synovi v kariére automobilového pretekára. Veď za roky za volantom súťažného auta ich nazbieral toľko, že teraz môže rozdávať. Úlohou stmeľovať a riadiť nový tím poverili ambiciózneho manažéra Tomáša Tankoviča.

Mladší z rodu Abrahámovcov má pre tento rok pomerne skromný cieľ: odjazdiť zostávajúce preteky majstrovstiev Slovenska cestných automobilov a v jednotlivých pretekoch sa umiestniť v kategórii šprint do 2000 cm³ do piateho miesta. Cieľ nie je nereálny, musí sa však zžiť s novou Škodou 2000, ktorú si naostro vyskúša práve tu na Slovakia Ringu v Orechovej Potôni.

Abraham Racing Team
Abraham Racing Team má ambiciózne plány a chuť presadiť sa v automobilovom športe

Na dvoch zostávajúcich pretekoch sezóny, na Pannóniaringu koncom augusta a septembrových na Masarykovom okruhu v Brne, by Miroslav už rád naplno zužitkoval svoj jazdecký potenciál. Plánom schovávanom v kútiku duše je účasť na pretekoch európskeho formátu DMV – TCC v Taliansku.

Švorkolky: cieľ Dakar

Miroslava Abraháma ml. však slovenská športová verejnosť pozná najmä z pretekov štvorkoliek, z účasti na súťažiach seriálu Baja. Práve niekoľkodňové "baje" sú Mirovou srdcovou záležitosťou. Tu si jazdec zvyká na rýchlosť, cibrí techniku jazdy a naberá odvahu. V Quad Teame Slovakia vytvorí v budúcom roku so skúseným jazdcom a manažérom Ramonom Malovcom konkurencieschopnú dvojicu s cieľom jazdiť európske podujatia Baja. A ak by boli finančné prostriedky, potom by uvažovali aj o prípadnej účasti na Rallye Dakar 2012.

Autor: J. Goldberger
Komentáre
Prajem mu vela uspechov!!!
Pridal pepo v utorok 19 apríla 2011 o 15:08
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.