Aby mohol reprezentovať, musí predať motorku

Sobota, 08 september 2012

Chce reprezentovať za každú cenu. Je to pre neho česť, ale aj ctižiadosť, tiež otázka prestíže. Aby sa cestný motocyklový pretekár Jaroslav Černý mohol zúčastniť v októbri v Španielsku majstrovstiev Európy, je ochotný hoci aj predať svoj tréningový motocykel, len aby v Španielsku mohol reprezentovať.

Moto J. Cerného
Motocykel na predaj. Dôvod? Jaroslav Černý sa chce zúčastniť na ME cestných motocyklov v Španielsku a reprezentovať Slovensko.

Znie to neuveriteľne, ale ani pre slovenského reprezentanta a špičkového pretekára nie je jednoduché zúčastniť sa finálového podujatia majstrovstiev Európy v októbri v španielskom Albacete.

Dôvodom sú financie. Seriál medzinárodných majstrovstiev Nemecka (IDM), ktorý celý absolvuje, je finančne mimoriadne náročný a tak peniaze na každé ďalšie podujatie chýbajú. A hoci by Jaroslav Černý v španielskom Albacete štartoval ako slovenský reprezentant, na podporu štátu sa spoliehať nemôže. Aj preto sa jeho tím rozhodol predať tréningovú Yamahu, s ktorou vlani úspešne štartoval v nemeckom seriáli IDM.

Jaroslav Černý tesne pred odchodom na Sachsenring, kde sa cez víkend konalo ďalšie podujatie nemeckého šampionátu, povedal: "Keby sa našiel niekto, kto by tento motocykel kúpil, tak by mi to veľmi pomohlo. Ten motocykel stál 25 tisíc eur, ja verím, že by som zaňho mohol dostať polovicu."

Na minuloročných majstrovstvách Európy sa Černý práve na tomto motocykli umiestnil na 7. mieste spomedzi tridsať najlepších jazdcov Európy. Tento rok si trúfa na ešte lepší výsledok. Chcel by sa umiestniť v Top 5.

Situácia s nedostatkom financií sa opakuje každú sezónu. Je to jeden z ďalších príkladov ako štát rozdeľuje financie a stará sa o športovcov, ktorí ho úspešne reprezentujú na vrcholných medzinárodných podujatiach.

Moto J. Cerného J. Cerný Pódium Cerný
Autor: Gold /KarnMot
Foto: archív BRT, Nico Schneider
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.