Alonso si plní sen, pôjde na Le Mans

Štvrtok, 15 február 2018

Dvojnásobný majster sveta formuly1 Fernando Alonso často hovoril o tom, že jazdiť 24hodinovku v Le Mans by sa mu splnil ďalší zo svojich snov. Teraz sa priblížil k jeho naplneniu a štart na 24-hodinových najslávnejších vytrvalostných pretekoch je na spadnutie.

1 Toyota TS050 Hybrid
Toyota TS050 Hybrid splní Alonsov sen a v jej kokpite bude krúžiť aj v Le Mans

Španielsky pilot sa na celú nasledujúcu sezónu šampionátu FIA vytrvalostných pretekov stáva členom tímu Toyota Gazoo Racing a bude štartovať s modelom Toyota TS050 Hybrid na všetkých pretekoch seriálu, ktoré nekolidujú s kalendárom formuly 1.

"Štartovať na najlepších tratiach sveta, ako napríklad v Le Mans, a s najlepšími tímami sveta, to je privilégium a splnenie sna," povedal Alonso.

Alonso, ktorý dvakrát zvíťazil na VC Monaka, má šancu získať neoficiálne trojnásobnú korunu: víťazstvo v Monaku doplniť triumfom v 24h Le Mans a Indianapolis 500. Teší sa najmä na štart na najslávnejších pretekoch na francúzskej trati, ktorá predstavuje najdôležitejšie kolo FIA World Endurance Championship.

2 Fernando Alonso
Fernando Alonso je pripravený splniť si sen a jazdiť v Le Mans

"Nemôžem sa dočkať júna, ale viem, že pred touto veľkou udalosťou musím absolvovať celú sériu testov, aby som sa dobre pripravil. K pretekom Le Mans treba pristupovať s rešpektom a presne to aj urobím," povedal dvojnásobný majster sveta formuly 1.

Alonso už absolvoval prvé testy s Toyotou TS050 Hybrid. "Je to neuveriteľné auto, výnimočný stroj. Vďaka pohonu štyroch kolies a výkonnosti hybridného pohonu auto zrýchľuje ako raketa. Keď vyjdete zo zákruty, cítite, ako vás sila tlačí do sedadla," dodal.

Sezónu FIA World Endurance Championship otvoria šesťhodinové preteky v Spa. Táto sezóna bude výnimočná, pretože ju predĺžili na dva roky a zahŕňa dvoje pretekov v Le Mans. Prvý z nich sa pôjde 16. a 17. júna tohto roku.

Autor: janGold
Zdroj: Toyota

Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.