Alonso si plní sen, pôjde na Le Mans

Štvrtok, 15 február 2018

Dvojnásobný majster sveta formuly1 Fernando Alonso často hovoril o tom, že jazdiť 24hodinovku v Le Mans by sa mu splnil ďalší zo svojich snov. Teraz sa priblížil k jeho naplneniu a štart na 24-hodinových najslávnejších vytrvalostných pretekoch je na spadnutie.

1 Toyota TS050 Hybrid
Toyota TS050 Hybrid splní Alonsov sen a v jej kokpite bude krúžiť aj v Le Mans

Španielsky pilot sa na celú nasledujúcu sezónu šampionátu FIA vytrvalostných pretekov stáva členom tímu Toyota Gazoo Racing a bude štartovať s modelom Toyota TS050 Hybrid na všetkých pretekoch seriálu, ktoré nekolidujú s kalendárom formuly 1.

"Štartovať na najlepších tratiach sveta, ako napríklad v Le Mans, a s najlepšími tímami sveta, to je privilégium a splnenie sna," povedal Alonso.

Alonso, ktorý dvakrát zvíťazil na VC Monaka, má šancu získať neoficiálne trojnásobnú korunu: víťazstvo v Monaku doplniť triumfom v 24h Le Mans a Indianapolis 500. Teší sa najmä na štart na najslávnejších pretekoch na francúzskej trati, ktorá predstavuje najdôležitejšie kolo FIA World Endurance Championship.

2 Fernando Alonso
Fernando Alonso je pripravený splniť si sen a jazdiť v Le Mans

"Nemôžem sa dočkať júna, ale viem, že pred touto veľkou udalosťou musím absolvovať celú sériu testov, aby som sa dobre pripravil. K pretekom Le Mans treba pristupovať s rešpektom a presne to aj urobím," povedal dvojnásobný majster sveta formuly 1.

Alonso už absolvoval prvé testy s Toyotou TS050 Hybrid. "Je to neuveriteľné auto, výnimočný stroj. Vďaka pohonu štyroch kolies a výkonnosti hybridného pohonu auto zrýchľuje ako raketa. Keď vyjdete zo zákruty, cítite, ako vás sila tlačí do sedadla," dodal.

Sezónu FIA World Endurance Championship otvoria šesťhodinové preteky v Spa. Táto sezóna bude výnimočná, pretože ju predĺžili na dva roky a zahŕňa dvoje pretekov v Le Mans. Prvý z nich sa pôjde 16. a 17. júna tohto roku.

Autor: janGold
Zdroj: Toyota

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.