Barum rallye: víťazstvo Kopeckému

Utorok, 30 august 2011

Dramatická do posledného metra, okorenená súbojom tímových kolegov o každú desatinku - taká bola Barum Czech Rally Zlín 2011. V cieli sa z prvého víťazstva v tohtoročnej sezóne IRC radoval továrenský pilot tímu Škoda Jan Kopecký, ktorého od druhého Loixa delilo iba 1,2 sekundy. Hetrik vozidiel Škoda a skompletizovanie pódiových pozícií dokonal tretím miestom Juho Hänninen.

Barum rallye
Škodovky ovládli aj Barum rallye a pódium patrilo Kopeckému, Loixovi a Hänninenovi

Škoda tak oslavuje tento rok druhý hetrik po sebe, celkovo šiesty v histórii IRC a zopakovala umiestnenie z Barum rallye z minulého roka. Na prvých troch miestach šampionátu IRC naďalej figurujú piloti vozidiel Fabia Super 2000 v poradí Hänninen, Kopecký, Loix.

Prvú etapu otvorila piatková superšpeciálka v uliciach Zlína, kde na mestskom okruhu čakalo na jazdcov deväť ostrých kilometrov a prizeralo sa približne 40 tisíc divákov. Najlepší čas zajazdil Juho Hänninen, pol sekundy za ním skončil Andreas Mikkelsen a tretí so stratou 0,6 sekundy na víťaza Jan Kopecký – všetci na vozidlách Fabia Super 2000.

V sobotu čakalo na jazdcov osem rýchlostných skúšok a 133 kilometrov. Hänninen po pomalšom začiatku v druhej časti dňa výrazne zrýchlil a deň zakončil na druhej pozícii o ktorú sa delil s Freddym Loixom. Na čele priebežného poradia bol Jan Kopecký, ktorý viedol od tretej rýchlostnej skúšky.

Barum rallye
Jan Kopecký (na obr.) so spolujazdcom Petrom Starým sa tešili v Zlíne z víťazstva

Po sobote bolo poradie Kopecký, Loix, Hänninen, všetci na vozidlách Fabia S2000. O štvrtú priečku bojovali Mikkelsen a Neuville. Dráma o konečné prvenstvo sa až do konca odohrávala medzi pilotmi továrenských Fabií.

Z celkového víťazstva sa po 15 rýchlostných skúškach tešili v cieli Jan Kopecký so spolujazdcom Petrom Starým. Druhý Freddy Loix stratil iba 1,2 sekundy, tretí skončil tímový kolega Hänninen. Škoda si tak zopakovala minuloročný hetrik na Barumke a oslavuje tohtoročný celkovo druhý a v histórii IRC už šiesty hetrik.

Autor: janGold
Foto: Škoda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.