Búlik bojoval v Barcelone o víťazstvo

Streda, 30 máj 2018

Na okruhu Catalunya pri Barcelone sa v motocyklových pretekoch triedy Moto4 rodilo z pohľadu slovenského jazdca veľké prekvapenie. Bojoval o víťazstvo, o ktoré po menšej kolízii s jedným z jazdcov v závere pretekov prišiel a skončil deviaty.

1 Michal Búlik
Úspešný mladý jazdec Michal Búlik zo Skalice na španielskom okruhu Catalunya

Mladučký Skaličan sa v Španielsku cíti ako doma. Inak tomu nebolo ani na pretekoch na okruhu Catalunya, ktoré sú súčasťou medzinárodných majstrovstiev Španielska. V kvalifikácii dosahoval časy, ktoré ho radili medzi najlepších. V "topspeede" mal dokonca najvyššiu rýchlosť spomedzi všetkých 34 jazdcov triedy 85GP/Moto4.

V prvej kvalifikácii na preteky skončil dvanásty, v druhej dosiahol siedmy najrýchlejší čas, ale mal najrýchlejší topspeed. Že dvanásťročný Michal Búlik nie je na španielskych pretekárskych okruhoch nováčikom, predviedol potom v pretekoch.

Michal bojoval v čelnej 13-člennej skupiny a väčšiu časť pretekov bol vo vedení. V závere pretekov sa to medzi jazdcami priostrilo. Pri jednom tvrdom súboji došlo ku kontaktu a náš jazdec sa prepadol na 13. Priečku. V cieli triedy 85GP/Moto4 bol nakoniec desiaty, v triede Moto4 to bolo deviate miesto.

2 Michal Búlik
Michal Búlik a tím FAU55 Racing – posledné pokyny pred štartom pretekov

Jazdec Michal Búlik po smolných pretekoch:"Záver ma veľmi mrzí, pretože som sa cítil silný a veril som si na pódiové umiestnenie. Teším sa na ďalšie preteky v Navarre. Ďakujem tímu FAU55 Racing a za podporu Hectorovi Faubelovi."

Autor: jGold
Foto: FAU55 Racing
Pridať komentár
Bleskovky
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.
Israeli-start-up-Anagog
Škoda Auto kúpila v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť založená v roku 2010 vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie, ktoré už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto"Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu." K tomu dodáva:"Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru." Generálny riaditeľ Anagog Ofer Tziperman:"Sme hrdí na to, že máme príležitosť spolupracovať s takým silným partnerom, akým je Škoda Auto."Bernhard Maier a Ofer Tziperman pri podpise zmluvy
Opel Crossland
Automobilka Opel sa vracia do čiernych čísiel a za prvý polrok tohto roku vykázala prevádzkový zisk vo výške 502 miliónov eur a prevádzkovú maržu vo výške 5,0 %. Na tieto údaje pozitívne reagujú popredné ekonomické médiá, al6e aj akciové trhy. Akcie skupiny PSA, do ktorej sa Opel pred rokom začlenil, výrazne posilňujú. "Ide o najvýraznejší obrat k ziskovosti aký som v automobilové branži zažil za dlhé roky" – uvádza v komentári analytik spoločnosti JP Morgan. Britský denník The Times zasa v palcovom titulku píše, že Vauxhall môže oslavovať ako v roku 1999. Nemecký denník Allgemeine Zeitung píše o pozoruhodnom obrate k lepšiemu. A nakoniec: Zázrak! – lakonicky zhŕňa situáciu okolo Opla francúzsky ekonomický titul Les Echos.Opel Crossland, úspešné kompaktné SUV či mestský crossover