Cestné motocykle: Búlik v Španielsku jedenásty

Štvrtok, 19 júl 2018

Dvanásťročný Slovák Michal Búlik absolvoval v Španielsku ďalšie preteky seriálu Moto4. Jazdec španielskeho tímu Fau55 Racing obsadil v nich jedenáste miesto. Preteky boli štvrtým podujatím medzinárodných majstrovstiev Španielska a jazdili sa na okruhu Motorland Aragón.

Michal Búlik
Michal Búlik na okruhu Motorland Aragón

Nedeľňajšie preteky triedy Moto4 štartovali v najväčšej horúčave. Pri štarte do zahrievacieho kola mal Michal problém so spojkou a zhasol mu motor a do pretekov štartoval z predposledného 35. miesta. V cieli prvého kola však už bil na 21.mieste a vo štvrtom kole bol súčasťou vedúcej skupiny.

Jazdil na 14. pozícii a na prvú priečku strácal len 2,2 sekundy. Trináste celkové miesto v cieli a jedenáste v triede Moto4 bolo po problémoch pri štarte aspoň malým zadosťučinením. Do celkového hodnotenia triedy Moto4 si tak mladý Slovák pripísal päť bodov.

Otec mladého slovenského jazdca Milan Búlik po pretekoch povedal, "že nebyť problémov so zhasnutým motorom, mal Michal šancu na lepší výsledok. Mal rýchlosť a aj si veril. Krásnou stíhacou jazdou sa dotiahol do vedúcej skupiny. Výsledok nie je najlepší, ale predbiehacie manévre a zvládnutá stratégia v kvalifikácii sú krôčiky, ktoré Michala posúvajú ďalej."

Ďalšie preteky na Michala Búlika čakajú o necelé dva týždne v Chorvátsku na okruhu v Rijeka, kde na medzinárodnom šampionáte Alpe Adria Championship bude jazdiť vo farbách slovenského tímu Yamaha Maco Racing v triede Supersport 300.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.
Israeli-start-up-Anagog
Škoda Auto kúpila v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť založená v roku 2010 vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie, ktoré už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto"Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu." K tomu dodáva:"Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru." Generálny riaditeľ Anagog Ofer Tziperman:"Sme hrdí na to, že máme príležitosť spolupracovať s takým silným partnerom, akým je Škoda Auto."Bernhard Maier a Ofer Tziperman pri podpise zmluvy
Opel Crossland
Automobilka Opel sa vracia do čiernych čísiel a za prvý polrok tohto roku vykázala prevádzkový zisk vo výške 502 miliónov eur a prevádzkovú maržu vo výške 5,0 %. Na tieto údaje pozitívne reagujú popredné ekonomické médiá, al6e aj akciové trhy. Akcie skupiny PSA, do ktorej sa Opel pred rokom začlenil, výrazne posilňujú. "Ide o najvýraznejší obrat k ziskovosti aký som v automobilové branži zažil za dlhé roky" – uvádza v komentári analytik spoločnosti JP Morgan. Britský denník The Times zasa v palcovom titulku píše, že Vauxhall môže oslavovať ako v roku 1999. Nemecký denník Allgemeine Zeitung píše o pozoruhodnom obrate k lepšiemu. A nakoniec: Zázrak! – lakonicky zhŕňa situáciu okolo Opla francúzsky ekonomický titul Les Echos.Opel Crossland, úspešné kompaktné SUV či mestský crossover