Chevrolet a Muller víťazmi WTCC

Štvrtok, 24 november 2011

Tohtoročnú sezónu seriálu WTCC (World Touring Car Championship) "plechových" cestovných automobilov ukončili posledné dvojpreteky 20. a 21. novembra v Macau. V kategórii značiek sa stal majstrom sveta Chevrolet, v kategórii jazdcov Yvan Muller na Chevrolete.

Macau - Huff, Muller
Rob Huff a Yvan Muller, dvaja najväčší súperi v boji o titul majstra sveta v seriáli WTCC

Francúzsky jazdec Yvan Muller získal v dramatickom finále šampionátu v Macau v seriáli WTCC titul majstra sveta v sezóne 2011. Je to už jeho tretí titul, druhý za volantom Chevroletu. Jeho najväčším súperom až do samotného záveru seriálu bol ďalší jazdec Chevroletu Rob Huff. Britský jazdec preukázal svoje skvelé schopnosti dvojnásobným víťazstvom v bývalej portugalskej kolónii a zvýšil tak počet svojich víťazstiev na päť.

V posledných dvoch pretekoch v Macau skončil Yvan Muller na druhom a treťom mieste a znova tak potvrdil svoje majstrovstvo v pretekoch cestovných automobilov.

Vyhral titul s tesným náskokom len troch bodov. Zo sezóny vzišiel skvelý šampión, rovnako skvelý vicemajster a rad rekordných výsledkov pre Chevrolet a nový Chevrolet 1,6 Turbo – 21 víťazstiev z 24 pretekov a 12 pole position.

Nový Chevrolet Cruze 1,6 Turbo vstúpil s novým motorom na pretekársku dráhu v septembri 2010. Alain Menu, tretí v tíme Chevrolet, ktorý zohrával kľúčovú úlohu v tomto roku triumfov, nemal v Macau šťastie a jeho víkend sa skončil v 1. kole 1. pretekov, keď sa stal účastníkom nehody, ktorú nezavinil.

Prvé preteky boli veľmi stresujúce, s oneskoreným štartom a dvoma výjazdmi safety car v prvej časti. Rob Huff dobre využil svoju pole position počas štartu aj obidvoch reštartov, no bol neustále pod Mullerovým tlakom. Muller niekoľkokrát atakoval Roba na konci veľmi dlhej rovinky a bol dosť blízko k tomu, aby Huffa ohrozil, ale ten sa udržal na čele až do cieľa.

Macau - Muller, Mallock, Huff
Stupeň víťazov zo záverečných pretekov seriálu WTCC v Macau - Muller, Mallock, Huff

V druhých pretekoch bol safety car na trati raz. Rob Huff, ktorý štartoval z 3. miesta, sa v 3. kole prebojoval do čela potom, čo vynikajúco predbehol Nykjæra. Muller, ktorý štartoval z 8. miesta, sa rýchlo dostal na 4. pozíciu, čo mu stačilo na zabezpečenie titulu. Napokon predbehol Nykjæra a zavŕšil sezónu na stupni víťazov.

Tretí do partie k Mullerovi a Huffovi v tíme Chevroletu bol Alain Menu. V Macau prvé preteky nedokončil a do druhých už nenastúpil."V 1. pretekoch som dobre odštartoval, mnohých som predbehol. Už v prvom kole však do Couta narazilo iné auto, vytlačil ma von a dvakrát do mňa narazil, keď prestal auto ovládať. Pre mňa to znamenalo koniec. Oba preteky som sledoval potom už iba z depa a zablahoželal som Yvanovi i Robovi k skvelej sezóne," povedal po skončení pretekov Alain Menu.

Výsledky pretekov v Macau

Prvé preteky

1. R. HuffChevrolet Cruze35:01,903 min
2. Y. MullerChevrolet Cruze+ 1,016 s
3. G. TarquiniSEAT SR Leon 1,6T+ 5,666 s
4. T. CoronelBMW 320 TC+ 8,239 s
5. M. NykjærSEAT SR Leon 1,6T+ 10,778 s

Druhé preteky

1. R. HuffChevrolet Cruze33:23,223 min
2. T. CoronelBMW 320 TC+ 4,680 s
3. Y. MullerChevrolet Cruze+ 8,695 s
4. G. TarquiniSEAT SR Leon 1,6T+ 9,047 s
5. M. NykjærSEAT SR Leon 1,6T+ 10,218 s

Konečné poradie jazdcov (po 24 z 24 pretekov)

1. Y. MullerChevrolet433 bodov
2. R. HuffChevrolet430
3. A. MenuChevrolet323
4. T. CoronelBMW233
5. G. TarquiniSEAT202

Konečné poradie tímov

1. Chevrolet973 bodov
2. BMW583
3. SEAT522
4. Volvo154

Autor: janGold
Foto: Chevrolet
Pridať komentár
Bleskovky
Lexus-NX
Lexus doteraz predal viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov, ale v jeho ponuke nebol s plug-in hybridnou technológiou (PHEV). To sa má už onedlho zmeniť. Mohol by vzniknúť na báze Lexusu NX, prípadne novej Toyoty RAV4. Podľa generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu Scotta Thompsona má Lexus pripravenú dobrú informácií o modeli PHEV. Prvý plug-in hybrid so značkou Lexus by mohol prísť okolo roku 2021 a mohol by ním byť Lexus NX. Tento model ako SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne, ako aj systéme pohonu. Nový Lexus NX bude pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA podobnej ako má nová Toyota RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu nového NX.
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.