Chevrolet a Muller víťazmi WTCC

Štvrtok, 24 november 2011

Tohtoročnú sezónu seriálu WTCC (World Touring Car Championship) "plechových" cestovných automobilov ukončili posledné dvojpreteky 20. a 21. novembra v Macau. V kategórii značiek sa stal majstrom sveta Chevrolet, v kategórii jazdcov Yvan Muller na Chevrolete.

Macau - Huff, Muller
Rob Huff a Yvan Muller, dvaja najväčší súperi v boji o titul majstra sveta v seriáli WTCC

Francúzsky jazdec Yvan Muller získal v dramatickom finále šampionátu v Macau v seriáli WTCC titul majstra sveta v sezóne 2011. Je to už jeho tretí titul, druhý za volantom Chevroletu. Jeho najväčším súperom až do samotného záveru seriálu bol ďalší jazdec Chevroletu Rob Huff. Britský jazdec preukázal svoje skvelé schopnosti dvojnásobným víťazstvom v bývalej portugalskej kolónii a zvýšil tak počet svojich víťazstiev na päť.

V posledných dvoch pretekoch v Macau skončil Yvan Muller na druhom a treťom mieste a znova tak potvrdil svoje majstrovstvo v pretekoch cestovných automobilov.

Vyhral titul s tesným náskokom len troch bodov. Zo sezóny vzišiel skvelý šampión, rovnako skvelý vicemajster a rad rekordných výsledkov pre Chevrolet a nový Chevrolet 1,6 Turbo – 21 víťazstiev z 24 pretekov a 12 pole position.

Nový Chevrolet Cruze 1,6 Turbo vstúpil s novým motorom na pretekársku dráhu v septembri 2010. Alain Menu, tretí v tíme Chevrolet, ktorý zohrával kľúčovú úlohu v tomto roku triumfov, nemal v Macau šťastie a jeho víkend sa skončil v 1. kole 1. pretekov, keď sa stal účastníkom nehody, ktorú nezavinil.

Prvé preteky boli veľmi stresujúce, s oneskoreným štartom a dvoma výjazdmi safety car v prvej časti. Rob Huff dobre využil svoju pole position počas štartu aj obidvoch reštartov, no bol neustále pod Mullerovým tlakom. Muller niekoľkokrát atakoval Roba na konci veľmi dlhej rovinky a bol dosť blízko k tomu, aby Huffa ohrozil, ale ten sa udržal na čele až do cieľa.

Macau - Muller, Mallock, Huff
Stupeň víťazov zo záverečných pretekov seriálu WTCC v Macau - Muller, Mallock, Huff

V druhých pretekoch bol safety car na trati raz. Rob Huff, ktorý štartoval z 3. miesta, sa v 3. kole prebojoval do čela potom, čo vynikajúco predbehol Nykjæra. Muller, ktorý štartoval z 8. miesta, sa rýchlo dostal na 4. pozíciu, čo mu stačilo na zabezpečenie titulu. Napokon predbehol Nykjæra a zavŕšil sezónu na stupni víťazov.

Tretí do partie k Mullerovi a Huffovi v tíme Chevroletu bol Alain Menu. V Macau prvé preteky nedokončil a do druhých už nenastúpil."V 1. pretekoch som dobre odštartoval, mnohých som predbehol. Už v prvom kole však do Couta narazilo iné auto, vytlačil ma von a dvakrát do mňa narazil, keď prestal auto ovládať. Pre mňa to znamenalo koniec. Oba preteky som sledoval potom už iba z depa a zablahoželal som Yvanovi i Robovi k skvelej sezóne," povedal po skončení pretekov Alain Menu.

Výsledky pretekov v Macau

Prvé preteky

1. R. HuffChevrolet Cruze35:01,903 min
2. Y. MullerChevrolet Cruze+ 1,016 s
3. G. TarquiniSEAT SR Leon 1,6T+ 5,666 s
4. T. CoronelBMW 320 TC+ 8,239 s
5. M. NykjærSEAT SR Leon 1,6T+ 10,778 s

Druhé preteky

1. R. HuffChevrolet Cruze33:23,223 min
2. T. CoronelBMW 320 TC+ 4,680 s
3. Y. MullerChevrolet Cruze+ 8,695 s
4. G. TarquiniSEAT SR Leon 1,6T+ 9,047 s
5. M. NykjærSEAT SR Leon 1,6T+ 10,218 s

Konečné poradie jazdcov (po 24 z 24 pretekov)

1. Y. MullerChevrolet433 bodov
2. R. HuffChevrolet430
3. A. MenuChevrolet323
4. T. CoronelBMW233
5. G. TarquiniSEAT202

Konečné poradie tímov

1. Chevrolet973 bodov
2. BMW583
3. SEAT522
4. Volvo154

Autor: janGold
Foto: Chevrolet
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.