Dacia Duster: pokorí Pikes Peak?

Streda, 01 jún 2011

"Bezlimitná" Dacia Duster je pripravená zúčastniť sa najprestížnejších pretekov do vrchu na svete a pokoriť Pikes Peak v Colorade v USA. Dacia sa na týchto pretekoch zúčastní s upraveným špeciálom s motorom vyladeným na výkon 850 koní. Za jeho volant si sadne trojnásobný víťaz pretekov Trophée Andros na ľade Jean-Philippe Dayraut, ktorého cieľom je na Pekes Peaku zvíťaziť.

Dacia Duster

Dacia rozhodnutím zúčastniť sa pretekov do vrchu Pikes Peak vyvolala značný rozruch v motoristickom svete. Aj v nedávnej minulosti sa Dacia so špeciálne upraveným modelom stala hviezdou pretekov. Bolo to na ľade a aj vtedy za volantom sedel Jean-Philippe Dayraut, ale aj bývalý majster sveta formuly 1 Alain Prost.

Dacia Duster s prívlastkom No Limit je výnimočné, extrémne a výkonné auto. Vyrobili ho tímy Tork Engineering (dizajn, výroba, zhotovenie, vývoj) a Sodemo (motor) v spolupráci so športovou divíziou Renault Sport Technologies, ktorá má jedinečné skúsenosti so športovým motorizmom.

Dacia Duster No Limit zodpovedá špecifickým regulám amerických pretekov v triede Unlimited, ktorá nemá žiadne rozmerové ani výkonové obmedzenia. Neexistujú tu obmedzenia ako minimálna hmotnosť, žiadne predpisy ohľadom pneumatík a dokonca ani ohľadom prevodovky či systému aerodynamiky.

Špeciál Duster má pod karosériou zo sklených vlákien rúrkový rám a špeciálne upravený 3,8litrový vidlicový šesťvalec s dvojitým prepĺňaním z Nissanu GT-R s výkonom približne 850 koní. Uložený je pred zadnou nápravou a poháňa všetky štyri kolesá. Hmotnosť špeciálu by nemala mať viac ako 900 kg. Duster No Limit má niektoré prvky karosérie vyvinuté v aerodynamickom tuneli. Obzvlášť pôsobivé je jeho zadné krídlo.

Preteky do vrchu Pikes Peak budú 26. júna 2011. Trať pretekov je dlhá takmer 20 kilometrov, má 156 zákrut a priemerné prevýšenie 7 %. Štart je v nadmorskej výške 2862 metrov a cieľ vo výške 4301 metrov. Celkové prevýšenie činí 1439 metrov.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.