Dakar 2008 - keď chlapi plačú

Utorok, 08 január 2008

Kolotoč okolo najväčšej diaľkovej rallye na svete sa dokrútil. Jubilejný 30. ročník sa skončil z obáv pred teroristickými útokmi na území Mauretánie skôr ako sa začal. Jeho zrušenie znamenalo stop nádejam Jaroslava Katriňáka obhájiť minuloročné deviate miesto a pre Ivana Jakeša a Ivana Figuru prvýkrát dôjsť do cieľa tohto obrovského púštneho dobrodružstva. Ako toto obrovské sklamanie videl a vnímal Jaroslav Katriňák?

Dakar 2008 Dakar 2008

Ako ste prijali správu, že súťaž zrušili?

Bola to veľmi zlá správa. Bola to pre všetkých veľa rana. Obrovské prekvapenie, ktoré určite nikto nečakal.

Kto vám to oznámil?

Už počas dňa pred štartom sa šírili zlé správy. Definitívne a oficiálne to povedal šéf organizačného výboru Etienne Lavigne na tlačovej konferencii.

Čo nasledovalo potom?

Veru aj plač tvrdých chlapov, ktorí sa na súťaž počas celého roka pripravovali a vložili do toho všetok svoj čas, sily i prostriedky, tešili sa na úžasnú súťaž, ktorá bola každoročne plná napätia, ale bola zároveň aj veľkým a neopakovateľným dobrodružstvom.

Dakar 2008 Dakar 2008 Dakar 2008

Kedy ste uverili, že zrušenie rallye je nezvratná pravda?

Aj keď sme vedeli, že je koniec, že štartovať sa nebude, predsa sme tomu nechceli uveriť. Žiaľ, realita bola iná.

Nevyčítalo sa organizátorom, že mohli konvoj prepraviť cez Mauretániu napríklad letecky?

Bolo veľa názorov na to, čo by sa malo urobiť, aby rallye odštartovala. Napríklad skrátiť ju, aby sa išlo len cez Portugalsko, Španielsko, Maroko a odtiaľ naspäť. Alebo prejsť cez Mauretániu letecky, obísť ju loďou a podobne. Šéf rallye sa však rázne vyjadril, že žiadnu náhradu za Dakar robiť nebude.

Viete niečo o nebezpečenstve, ktoré konvoju rallye hrozilo?

Nevieme dodnes, čo bolo v pozadí. Aký útok či útoky hrozili. Nič konkrétne sme sa nedozvedeli.

Dakar 2008 Dakar 2008

Čakali ste v mieste preberania do druhého dňa, alebo ste sa hneď po oznámení zrušenia súťaže vydali na cestu domov?

Nemalo zmysel čakať. Podarilo sa nám kúpiť si letenky a nad ránom sme už leteli domov.

Veríte, že o rok sa Dakar znovu bude jazdiť, alebo definitívne skončil?

Rád by som veril, že rallye o rok odštartuje, že pominú problémy, kvôli ktorým sa tento ročník nekonal. Aká však bude realita, to dnes nikto nedokáže predpovedať.

Aká iná podobná súťaž by Dakar mohla nahradiť?

Je tu napríklad diaľková súťaž Moskva-Peking. Tiež ťažká a náročná, ale nie je to Dakar. Ak by sa jej však urobila primeraná propagácia, že by sa do sledovania priebehu masívne zapojil internet a televízia, možno by sa uchytila. Dakar to však nenahradí.

Autor: J. Goldberger
Foto: Motoride - T. Hajduch
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.