DAKAR 2010: odštartované

Nedeľa, 03 január 2010

Presne na Nový rok 2010 slávnostne odštartovali v argentínskom Buenos Aires najpopulárnejšiu, zároveň však aj najťažšiu rallye na svete. Tentoraz, podobne ako tomu bolo aj v uplynulom roku, sa nebude jazdiť po náročných afrických terénoch a púšťach, ale za Atlantickým oceánom na juhoamerickom kontinente, kam sa povestná Rallye Dakar presunula po tom, čo jej v Afrike hrozilo nebezpečenstvo teroristických útokov.

DAKAR 2010

Už minuloročný "Dakar" (názov diaľkovej rallye zostal nezmenený, aj keď cieľ už nie je v Dakare) ukázal, že v náročnosti sa ani po premiestnený na iný kontinent a do iných krajín nič nezmenilo. Skôr možno konštatovať, že niektoré úseky tratí na území Argentíny a Chile, sú ťažšie a náročnejšie ako tomu bolo na africkom kontinente.

Na štart 32. ročníka divokých tratí argentínskeho a chilského Dakaru sa postavilo 138 posádok automobilov, 52 nákladných automobilov (kamiónov), 28 štvorkoliek a 161 motocyklistov. Počas tohto maratónu absolvujú posádky i jednotlivci za pomoci navigačných prístrojov trať s celkovou dĺžkou 9030 kilometrov, z ktorých až 4810 tvoria rýchlostné špeciály. V predchádzajúcich ročníkoch, keď sa ešte jazdilo v Afrike, sme u nás s napätím sledovali boj nášho úspešného vyslanca Jaroslava Katriňáka na tejto náročnej súťaži.

Tento rok budeme držať palce Ivanovi Jakešovi, ktorý skúšal dakarskú trať aj na africkom kontinente, a v uplynulom roku aj v Argentíne a Chile. Svoju účasť korunoval úspešných dojazdom do cieľa na 45. mieste. V tomto roku sa rodák z Brezovej pod Bradlom pokúsi byť v cieli na svojej KTM 690 medzi 15timi najlepšími. Druhým našim motocyklovým jazdcom je Štefan Svitko (majster Európy v endure v triede E3), ktorý je nováčikom na Dakare. V kabíne českého kamiónu je Jaroslav Miškolci, tretí účastník zo Slovenska.

Všetkých troch našich zástupcov čakajú náročné trate vo veľhorách Ánd, kde musia zdolať najvyšší bod vo výške približne 4000 metrov. Druhým extrémov tohtoročnej trate je prejazd pieskami púšte Atacama. Dnes 2. januára je na programe prvá súťažná etapa dlhá 684 km s meraným rýchlostným špeciálom dlhým 251 kilometrov. Cieľ je 17. januára v Buenos Aires.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.