Európsky Dakar? - Central Europe Rally

Pondelok, 10 marec 2008

Tak predsa bude Dakar. Nie síce na africkom kontinente, ale so štartom a cieľom v Maďarsku – z Budapešti do Rumunska a odtiaľ na Balaton, kde bude cieľ.

Central Europe Rally Central Europe Rally

Dakar má náhradu. Je ňou novovzniknutý seriál menších a kratších súťaží nazvaný Dakar Series. Jeho prvou časťou bude Central Europe Rally. Uskutoční sa v termíne od 20. do 26. apríla v Maďarsku a Rumunsku. Prípravy na podujatie sú v plnom prúde a tímy už ohlasujú zostavy svojich posádok.

Aj spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation a jej "sestra" MMSP, ktoré sa špecializujú na motoristický šport oznámili, že tím Repsol Mitsubishi Ralliart sa zúčastní na podujatí Central Europe Rally. Zostava súťažných posádok tímu Mitsubishi budú tvoriť Luc Alphand/Gilles Picard a Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret z Francúzska, japonsko-francúzska posádka Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon a Joan Nani Roma/Lucas Cruz zo Španielska. Všetky štyri posádky boli nominované aj na zrušenú Rally Dakar 2008 spolu s najnovšími špeciálmi Pajero/Montero Evolution.

Central Europe Rally Central Europe Rally

Štart súťaže Central Europe Rally bude v Budapešti v nedeľu 20. apríla 2008. Harmonogram novej rallye ráta so siedmimi súťažnými etapami v Maďarsku a Rumunsku, pričom cieľ súťaže bbude na Balatone v sobotu 26. apríla 2008. Celková trasa tejto rallye meria 3061 km, vrátane 1570 km špeciálnych úsekov. Podujatie nemá za cieľ nahradiť Rally Dakar, ktoré zostane po roku 2009 aj naďalej základným pilierom ostatných sérií súťaží Dakar organizovaných v priebehu sezóny. Central Europe Rally je prvým podujatím, ktoré odštartuje túto novú sériu.

Na podujatiach seriálu budú štartovať automobily i motocykle. Istá na prvom podujatí Central Europe Rally je účasť slovenského motocyklového reprezentanta Ivana Jakeša. Štartovať by mal aj na ďalšom v Portugalsku a Španielsku a chcel by štartovať koncom roku aj na treťom, ktoré sa bude jazdiť v Južnej Amerike.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.