Gonda po prvý raz v Porsche Cupe

Štvrtok, 11 máj 2017

Automobilový pretekár Richard Gonda absolvoval počas uplynulého víkendu svoje prvé preteky v Porsche Carrera Cupe na slávnom okruhu Hockenheimring.

Gonda v Hokenheimringu
Richard Gonda v novej pozícii jazdca v seriáli Porsche Carrera Cup

Pre dvadsaťtriročného automobilového pretekára, ktorý jazdí vo farbách rakúskeho tímu Zele-Racing išlo o prvý ostrý štart v tejto sezóne za volantom Porsche 911 GT3 Cup. Preteky na Hockenheimringu boli sprievodným podujatím nemeckého seriálu DTM.

Už v úvodnom tréningu odviedol slovenský pretekár výkon, ktorým upútal pozornosť nielen organizátorov pretekov. Naznačil, že bude na tomto podujatí i na ďalších pretekoch seriálu patriť medzi najrýchlejších.

Sobotná kvalifikácia do oboch pretekov sa pre Gondu vyvíjala veľmi dobre. Potvrdil svoju rýchlosť a podľa časov v jednotlivých sektoroch trate mohol v pretekoch bojovať o prvé 3 priečky.

Po havárii, ktorá kvalifikáciu najskôr prerušila a následne ju aj zrušili, Gonda i ďalší pretekári stratili možnosť zajazdiť potrebné dve rýchle kvalifikačné kolá, čo potom ovplyvnilo preteky počas celého víkendu.

Nedeľné preteky poznačilo premenlivé počasie a havárie, kvôli ktorým muselo na trať po dramatických bojoch o pozície vychádzať bezpečnostné vozidlo.

Už v prvej havárii bol aj Gonda, ktorý po štarte z 10. miesta bojoval o vyššie pozície. V druhom kole narazil zozadu do neho Portugalčan Rivas, ktorý tým vyradil ďalších dvoch pretekárov. Slovenský reprezentant s defektom pneumatiky a zničenou zadnou časťou svojho Porsche musel preteky predčasne ukončiť.

"Preteky sa začali perfektne, no prerušenie kvalifikácie nám v podstate narušilo celý víkend a nakoniec ešte prišla tá zbytočná rana na moje zadné koleso. Z pretekov odnášam množstvo nových skúseností, podrobný rozbor nasvedčuje, že dokážem byť v poli veľmi vysoko a to ma tomto šampionáte veľmi teší," komentoval svoje účinkovanie na jednom z najnáročnejších podujatí Richard Gonda.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.