Gonda prvý aj v Jereze

Nedeľa, 18 október 2015

Aj v posledných pretekoch svetovej série Renault Sport Trophy dosiahol Richard Gonda vynikajúci úspech, keď v španielskom Jereze so svojim francúzskym partnerom Andreom Pizzitolom v náročných pretekoch zvíťazili.

Richard Gonda
Slovák Richard Gonda zakončil sezónu seriálu Renault Sport Trophy víťazstvo v Jereze

Automobilový pretekár Richard Gonda zaznamenal v sobotňajších vytrvalostných pretekoch seriálu Renault Sport Trophy ďalší pekný úspech. V záverečnom šiestom podujatí seriálu v španielskom Jereze sa po suverénnom výkone tešil z víťazstva a zopakoval v kategórii endurance triumf z Le Mans spred troch týždňov.

Gonda vyšiel na mokrú trať v polovici 70-minútových pretekov. Prototyp Renault RS01 mu odovzdal na prvom mieste tímový kolega Andrea Pizzitola z tímu ART Junior. Francúzsky jazdec odštartoval z 5. miesta, no po dramatických súbojoch sa prebojoval na čelo pretekov. Francúz na povinnú zastávku v boxoch zamieril s približne dvojsekundovým náskokom pred zvyškom štartového poľa.

Keďže sa potom počasie zlepšilo a trať vysychala, nasadili Gondovi pneumatiky do sucha s hladkým povrchom. Gonda jazdil najrýchlejšie kolá, až kým rozstupy medzi prototypmi anuloval výjazd bezpečnostného vozidla po havárii jedného z jazdcov. Gonda po odchode safety caru začal diktovať tempo. V ďalšom priebehu začalo znovu pršať. Gonda aj v takto náročných podmienkach dokázal bezpečne prísť do cieľa s viac ako 22-sekundovým náskokom.

gonda2
Richard Gonda na stupni víťazov po pretekoch na okruhu v španielskom Jereze

V kategórii endurance dosiahol tak slovenský jazdec druhé víťazstvo v sezóne a trikrát obsadil tretie miesto. V celkovom hodnotení skončili s Pizzitolom na celkovej druhej priečke.

Potom absolvoval náš jazdec kvalifikáciu pre nedeľňajšie šprintové preteky. Aj v daždi zajazdil najrýchlejší čas a vyjazdil si pole position. Zo šiestich kvalifikácií to bola jeho štvrtá víťazná.

Autor: JanGold
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.